رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

حمایت تمام قد شهرداری از خرید موتور برقی

  • کد خبر: ۱۴۰۴۷۱
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
حمایت تمام قد شهرداری از خرید موتور برقی
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری مشهد از شرایط ویژه برای خرید موتورسیکلت‌های برقی در این شهر گفت.

علیرضا ظهیری  | شهرآرانیوز؛  مدیریت شهری با هدف تغییر الگوی حمل‌ونقل در شهر مشهد برای نخستین‌بار در طرحی همه‌جانبه، برنامه واگذاری ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را آغاز کرد؛ موضوعی که باتوجه‌به سهم حدود ۱۲ درصدی موتورسیکلت‌های فرسوده در آلودگی هوای شهر، می‌تواند سرفصلی تازه برای اصلاح شیوه حمل‌ونقلی مشهد باشد.

براساس اعلام مدیران شهری، قرار است این تعداد موتورسکلیت برقی در برنامه‌ای سه سال‌ونیمه و با تسهیلات مناسب خرید آن دراختیار شهروندان مشهدی قرار گیرد و مردم می‌توانند با طی فرآیند ثبت‌نام، برای خرید این موتور‌ها اقدام کنند. در همین راستا، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد جزئیات این خدمت جدید شهرداری را برای شهروندان مشهدی شرح داد.

سیدجعفر شمس در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به مشکلاتی که از رفت‌وآمد موتورسیکلت‌های بنزینی در شهر ایجاد می‌شود، گفت: براساس سیاهه آلودگی هوا مربوط به سال ۱۳۹۶، حدود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت در مشهد در رفت‌وآمد هستند که براساس پیش‌بینی‌ها این عدد درحال‌حاضر به ۵۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

وی افزود: براساس این سیاهه، ۸/۱۱ درصد از آلودگی هوای مشهد از محل منابع متحرک مربوط به موتورسیکلت‌هاست و باتوجه‌به اینکه براساس این سیاهه سهم اتوبوس زیر یک‌درصد و سهم وانت‌ها زیر ۵ درصد است، متوجه می‌شویم که سهم موتورسیکلت‌ها در آلودگی شهرمان، بسیار زیاد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در برخی موتور‌های بنزینی وجود دارد، آلودگی صوتی این وسایل نقلیه است که در برخی مواقع، میزان صدای تولیدشده از این وسایل به بیش از ۸۳ دسی‌بل می‌رسد، درحالی‌که از نظر استاندارد، این عدد باید زیر ۷۰ دسی‌بل باشد. وی بیان کرد: از طرف دیگر موتورسیکلت‌های بنزینی سوخت زیادی مصرف می‌کنند، از همین‌رو جایگزین شدن آن‌ها با موتورسیکلت‌های برقی در شهر، می‌تواند هم آلودگی هوا و هم آلودگی صوتی و هم مصرف انرژی را کاهش دهد. در همین راستا شهرداری مشهد اقدام به ارائه موتورسیکلت‌های برقی به عموم شهروندان مشهدی کرده است.

وام ۱۰۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد

شمس با بیان اینکه در طرح قبلی موتورسیکلت برقی، این موتور‌ها برای فعالان حوزه حمل‌ونقل پیش‌بینی شده بود، اما با تغییر رویکرد اکنون موتور‌ها برای عموم مردم درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: شهروندانی که بخواهند این وسایل نقلیه را خریداری کنند، می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و با اقساط بیست‌وچهارماهه دریافت کنند و باتوجه‌به رایزنی‌هایی که انجام گرفته، آسان‌ترین شیوه‌ها نیز برای تضمین این تسهیلات درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه سند این موتور‌ها پس از تحویل آن آزاد می‌شود، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای خرید موتور‌های برقی با مراجعه به سایت سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد به آدرس ftm. mashhad.ir در قسمت مخصوص موتور‌های برقی، محصولات را مشاهده کنند و پیش‌فاکتور بگیرند. پس از این مرحله پیش‌فاکتور به بانک مهر ایران ارائه می‌شود و پس طی کردن مراحل بانکی، کارت اعتباری به‌منظور خرید محصول مدنظر از شرکتی که انتخاب شده است، صادر می‌شود و فرد می‌تواند برای خرید موتورسیکلت برقی خود اقدام کند.

وی افزود: اگر رده مشتری A و بدون چک برگشتی باشد، بدون ضامن و اگر B و C باشد، با یک ضامن کارت اعتباری خرید موتورسیکلت برای متقاضی صادر می‌شود که این روند، بسته به پیگیری متقاضی حدود یک هفته تا ۱۰ روز زمان خواهد برد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد افزود: همچنین شهرداری مشهد آمادگی دارد با نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و شبه‌دولتی برای تسهیل در شرایط تضامین بانکی، تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا کند.
شمس تصریح کرد: در راستای سیاست‌های شورای ششم شهر مشهد و مدیریت این دوره شهری مشهد، به‌منظور ارائه حمل‌ونقل کرامت‌محور، تفاهم‌نامه این تعداد موتورسیکلت برقی با شش تولیدکننده داخلی این محصول بسته شده است.

گامی طلایی در راستای تحقق هوای پاک

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای اجرای طرح توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی ازسوی سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری شهرداری و مدیریت‌شهری مشهد، اظهار کرد: تشدید روزافزون آلودگی هوا، یکی از معضلات و دغدغه‌های اصلی کلان‌شهر‌ها محسوب می‌شود و انتخاب مشهد به‌عنوان پایلوت طرح توسعه استفاده از موتورسیکلت برقی در کشور، نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان این شهر برای کاهش آلودگی و خدمات‌دهی شایسته و مؤثر به شهروندان است.

به‌گفته مجید دبیریان، طرح توسعه استفاده از موتورسیکلت برقی یک اقدام عملی کم‌نظیر و گامی طلایی در جهت تحقق شعار هوای پاک است. وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، شرایط اسقاط موتورسیکلت‌های بنزینی نیز که سهم جدی در آلودگی هوای مشهد دارند، فراهم شود و شاهد جایگزینی این وسیله‌های دودزا با موتورسیکلت‌های برقی باشیم.

حمایت تمام قد شهرداری از خرید موتور برقی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->