وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

رمان «شهر سرخ: زندگی و مرگ در تبت» در کتابفروشی‌ها

  • کد خبر: ۱۴۰۸۷۱
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
رمان «شهر سرخ: زندگی و مرگ در تبت» در کتابفروشی‌ها
رمان «شهر سرخ: زندگی و مرگ در تبت» نوشته باربارا دمیک با ترجمه سکینه تقی‌زاده به کتابفروشی‌ها رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در نوشته پشت جلد کتاب درباره نویسنده و کتاب می‌خوانیم: باربارا دمیک، روزنامه‌نگار نامدار، همانند اثرش درباره کره شمالی، در این شهر نیز به سراغ یکی از مخفی‌ترین زوایای جهان رفته است. او داستان یک شهر تبتی را نقل می‌کند که خارجی‌ها به سختی قادر به بازدید آن هستند.

نگابا جایی بود که تبتی‌ها و کمونیست‌های چینی برای اولین‌بار در آنجا با یکدیگر مواجه شدند. در دهه ۱۹۳۰، ارتش سرخ مائو به سمت این فلات تبتی متواری شد تا از فلاکت جنگ داخلی چین بگریزد. زمانی که سربازان به نگابا رسیدند، چنان گرسنه بودند که صومعه‌ها را غارت کردند و مجسمه‌های مذهبی را که از آرد و کره درست شده بود، خوردند. از نظر تبتی‌ها، این کار به منزله خوردن بودا بود. تجربیات آن‌ها از نگابا، به نوعی نهضت مقاومت تبتی در دهه‌های پیش‌روز منجر می‌شد که فرجامی بسیار تکان‌دهنده داشت.

ایوان اسنوس، نویسنده «عصر جاه‌طلبی» درباره کتاب نوشته است: «نمی‌توان چین و تبت را بدون خواندن کتاب باربارا دمیک به‌سادگی شناخت. اثر او بی‌طرفانه، نشاط‌آور، موشکافانه، و همچون فیلم‌سینمایی واضح است.»

جان پومفرت، نویسنده «کشور زیبا و پادشاهی میانه» هم آورده است: «کتاب جدید باربارا دمیک برای هرکسی که به چین و تبت علاقه‌مند است اکیدا توصیه می‌شود. گزارش‌نویسی و نگارش آن‌چنان غنی و زیباست که حین خواندن نمی‌توانستم آن را زمین بگذاریم.»

رمان «شهر سرخ: زندگی و مرگ در تبت» نوشته باربارا دمیک با ترجمه سکینه تقی‌زاده در ۴۰۰ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه و با قیمت ۱۸۹ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه عرضه شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->