کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

نشست نقد و بررسی کتاب «زخم روی زخم» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۲۲۷۱
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
نشست نقد و بررسی کتاب «زخم روی زخم» برگزار شد
نشست نقد و بررسی کتاب «زخم روی زخم» نوشته «محمود جوانبخت» عصر امروز در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «زخم روی زخم» روایتی از مقاومت ترکمانان شیعه عراق برابر داعش است که توسط «محمود جوانبخت» به رشته تحریر در آمده و به همت انتشارات «جام جم» روانه بازار نشر شده است.

این کتاب ۲۴۸صفحه ای و در قطع رقعی شامل یک مق مه و ۱۴ فصل است و نویسنده تلاش کرده است در قالبی متفاوت، روایتگر این مقاومت باشد.

جلسه نقد و بررسی این اثر، عصر امروز و با حضور جمعی از نویسندگان و منتقدان استان در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

«محمود جوانبخت» نویسنده این اثر با اشاره به مقدمه ای درباره نگارش آن گفت: فرم و اسکلت خاصی برای نگارش این کار پیش بینی نکرده بودم. ضمن این که این کتاب قرار نبود سفرنامه یا مجموعه خاطرات من باشد.

وی افزود: من پس از مدتها تلاش کردم از فرم های رایج و قوانین نوشتن در ادبیات کلاسیک عبور کنم و به گونه ای از این زنجیر ساختار رها شوم و از قالب های رایج نویسندگی بیرون آمدم. فقط می خواستم درباره مردمی که آنها را دوست داشتم و در وطنی بالاتر از خاک و در محبت امیرالمومنین (ع) با آنها اشتراک دارم، حرفی زده باشم. این محبت را هم در اثر خود پنهان نکردم.

این نویسنده تاکید کرد: تکنیک و فرم و عناصر داستانی خوب است و در جای خود لازم است. اما نباید نویسنده را در یک قفس نگه دارد.

گفتنی است محمد خسروی راد (دبیر جلسه)، هادی حاجتمند، سید علیرضا مهرداد، علی براتی گجوان، مریم عرفانیان و ... از جمله نویسندگان و منتقدانی بودند که از ابعاد مختلف به نقد و بررسی این کتاب پرداختند و نظرات خود را پیرامون محتوای کتاب، ارائه کردند.

با فقر خلاقیت در فرم مواجه هستیم

«مجید عسکری» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در این جلسه و در سخنانی کوتاه گفت: یکی از جدی ترین کلاس های آموزشی در عرصه ادبیات، برگزاری اینگونه جلسات با حضور نویسندگان است و صحبت در مورد آثار در اینگونه جلسات، بیشتر بر دل نویسندگان و صاحبان اثر می نشیند.

وی افزود: علاوه بر این، فضایی را نیز در حوزه هنری فراهم آورده ایم که در جمع های تخصصی، در مورد کتاب های توقیف شده نیز گفتگو کنیم و نقدها و نکات را نیز بشنویم.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در فضای تولید هنری در کشور، به دلیل عدم جسارت مدیران هنری کشور که نمی خواهند به بدنه تولیدکننده ضریب بدهند و بگذارند آنها در قالب های مختلف تولید کنند، با فقر خلاقیت در فرم مواجه هستیم و این موضوع نیز موجب آن می شود که ژانر جدید خلق نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->