آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب
سرخط خبرها

شهردار منطقه ۱۰ مشهد: ورودی شهر مشهد در شأن این شهر نیست

  • کد خبر: ۱۴۱۶۴۱
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
شهردار منطقه ۱۰ مشهد: ورودی شهر مشهد در شأن این شهر نیست
شهردار منطقه ۱۰ مشهد گفت: ورودی شهر مشهد در شأن این شهر نیست و تزریق‌نکردن خدمات و فضای سبز مناسب به این منطقه از جمله مشکلات ورودی شهر مشهد است. 

به گزارش شهرآرانیوز، سعید اکبریان در نشست خبری روایت شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در حوزه خودش اگر همراهی کند، شهرداری مشهد نیز پروژه‌های عمرانی ورودی شهر مشهد را آغاز خواهد کرد، هرچند هنوز اداره کل راه و شهرسازی این همکاری را نپذیرفته است. 
به گفته وی، بازسازی و بهسازی این محور ۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر دولت با شهرداری همکاری نکند، باید خودش زیر بار این اعتبار برود. 
شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: در این منطقه طرح بازآفرینی در سه محله امام هادی(ع)، خاتم‌الانبیا و نهضت یوسفیه در نظر گرفته شده است که شامل بازگشایی معابر و توسعه فضای سبز و بازگشایی خیابان امین از آن جمله است. همچنین در این منطقه هرچه زمین خالی وجود دارد، برای دولت یا آستان قدس رضوی است. 
وی تصریح کرد: دو حوزه بهداشت و درمان و مذهبی و فرهنگی باید به تعهدات خودشان عمل کنند. همچنین دولت در این منطقه حدودا ۲۰۰هکتار زمین با کاربری خدماتی دارد. ۱۴۳هکتار زمین در ابتدای بولوار اندیشه و حجاب نیز مربوط به آستان قدس رضوی است. 
اکبریان ادامه داد: معضل ساخت‌وساز در محلات حاشیه شهر مخصوص به یک منطقه نیست. از سال گذشته نظارت را به‌شدت افزایش دادیم و در اولین قدم املاکی‌های غیرمجاز را برای پلمب به اتحادیه معرفی کرده‌ایم. ۳۰۰ مورد قلع بنا نیز انجام شده است. 
وی تصریح کرد: تفاوتی بین بسازبفروش‌ها و مردم عادی قائل هستیم. به این معنی که به مردم عادی که ملک خودشان را می‌خواهند بسازند، کمک می‌کنیم، اما مقابل دلالی در منطقه ایستادگی می‌کنیم. 
شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: حدود ۴۰ املاکی غیرمجاز پلمب شده است و همچنین معضل بام‌فروشی نیز در منطقه به‌شدت کاهش یافته است.

سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری

اکبریان ادامه داد: درباره مشاغل مزاحم نمی‌توان صفر تا صد برخورد کرد. برخی مشاغل مزاحم باید از محدوده بروند و برخی مشاغل نیز نیاز مردم هستند و باید این مشاغل را سامان‌دهی کرد. ۱۳ مورد مرکز ضایعات در این منطقه پلمب خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: شهر سنگ یک صلح دارد که متأسفانه به آن عمل نشده است. کارگزار املاکی و درآمدی معرفی شد و مذاکراتی با هیئت مدیره شهرسنگ داشته‌ایم. بنابراین، امیدواریم تا دو هفته آینده عملیات آن آغاز شود. 
به گفته شهردار منطقه ۱۰ مشهد، امیدواریم‌ در مطالعات بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به موضوع نمادهای فردوسی نیز اشاره شود. 
اکبریان درباره وضعیت آب‌گرفتگی در منطقه گفت: برخی نقاط آب‌گرفتگی ناشی از اشتباهات ما در شهرداری بوده است. اشکالات فنی کوچک را رفع کردیم و آن مواردی را که به اعتبارات عمرانی نیاز دارد، بخشی را حل کردیم و بخشی دیگر نیز به اجرای پروژه نیاز دارد. در بولوار خادم‌الشعریه نقطه ترافیکی داریم و مینی‌بوس‌ها باید از این مکان جابه‌جا شوند.

 بام‌فروشی یک پدیده ملی است

وی ادامه داد: بام‌فروشی یک پدیده ملی است. بخشی از آن به نظارت شهرداری و بخشی دیگر به چالش‌های قانونی بر‌می‌گردد. ما به معامله دو طرف نمی‌توانیم وارد شویم. پاسخ شفافی در حوزه قانونی به ما داده نشده است.
شهردار منطقه ۱۰  تصریح کرد: طرف ۳۰۰میلیون‌ تومان هوا را می‌خرد. وقتی اسکلت بالا برد و اگر سقفی بنا کرد، ما وارد می‌شویم. کسی که متضرر می‌شود، خریدار است. 
اکبریان ادامه داد: در ارتباط با مناسبت‌ها اینکه یک فردی گوشی به دست از نقاطی که بنر نیست، فیلم بگیرد و در فضای مجازی منتشر کند، این شیوه صحیحی نیست. اما حمایت از مساجد و‌ اقدامات فرهنگی و باج‌ندادن به افرادی که می‌خواهند سیستم را دچار مشکل کنند، این کار حسینی است. 
وی ادامه داد: اهالی رسانه خودشان را از فضا‌های حاشیه‌ای دور کنند و من نیز خودم را از حاشیه‌ها دوری می‌کنم. اما به ادعا‌هایی که بدون سند و مدرک مطرح می‌شود، نمی‌توان همیشه پاسخ داد. 
شهردار منطقه ۱۰ در بخش دیگری از سخنان خود به انتشار بوی نامطبوع در منطقه اشاره کرد و گفت: این مسئله به وضعیت فاضلاب برمی‌گردد که مربوط به آب و فاضلاب است و در حال پیگیری هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->