مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

رونمایی از نشان ملی مشهد در روز ملی مشهد

  • کد خبر: ۱۴۲۵۰۴
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
رونمایی از نشان ملی مشهد در روز ملی مشهد
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از پیگیری برای رونمایی از نشان ملی مشهد به مناسبت ۱۰ دی، روز ملی مشهد، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۰ دی روزی است که با تصویب شورای فرهنگ خراسان رضوی با عنوان روز ملی مشهد اعلام شده است. هنوز این روز در تقویم ثبت نشده است، اما نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد با تدارک برنامه‌هایی به پیشواز این روز رفته‌اند.  

در همین راستا دبیرخانه‌ای برای «روز ملی مشهد» در شهرداری مشهد تشکیل شد و مجموعه‌ای از برنامه‌های شهرداری مرتبط با این مناسبت در حال جمع‌بندی است.  

حسین باغگلی با اعلام این خبر افزود: در راستای بزرگداشت چنین روزی باید تلاش کنیم هویت مشهد، هویت انقلابی مشهد مورد توجه قرار گیرد و زمینه آشنایی با آن فراهم شود.  

باغگلی درباره هم‌اندیشی و حضور هنرمندان مشهدی برای تولید برنامه‌های فرهنگی درخور این روز افزود: در حوزه سرمایه‌های فرهنگی قرار است نشست‌های مختلف هم‌اندیشی با محوریت روز ملی مشهد تشکیل شود که در این راستا، از نظر هنرمندان برای موارد مختلف استفاده می‌شود. همچنین در جلسه شورای اداری که به همین منظور تشکیل شده بود و شهرداری مشهد در آن حضور یافت، پیشنهاد دادیم نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و صداوسیما پیشنهاد‌هایی برای برنامه‌هایی به این مناسبت داشته باشند. برای مثال از آموزش و پرورش خواستیم زنگ روز ملی مشهد را در مدارس به صدا درآورد.  

وی تأکید کرد: سعی می‌‎کنیم روز ملی مشهد را به شهر‌های دیگر کشور توسعه دهیم. این امر با اجرای برنامه مشترک با شهر‌های زیارتی دیگر زیر نظر دبیرخانه مشهد و دعوت آن‌ها برای اجرای برنامه‌هایی در مشهد امکان‌پذیر است.

باغگلی افزود: باورمان این است که به‌طور طبیعی در اولین سال شاید نشود همه ظرفیت‌ها را پای کار آورد، اما دبیرخانه دائمی است و این برنامه‌ها ادامه‌دار خواهد بود.  

وی از پیگیری ویژه برای «نشان مشهد» خبر داد و گفت: در روز ملی مشهد برنامه رونمایی از آیین‌نامه و تندیس «نشان ملی مشهد» را خواهیم داشت. ما هر سال در روز مشهد نشان مشهد را به برخی افراد که در هویت شهر مؤثر بودند، اهدا و از آن‌ها سپاسگزاری می‌کنیم و این می‌تواند برندی برای مشهد باشد.  

باغگلی همچنین از آغازبه‌کار شورای اجتماعی محلات جدید مشهد در روز ملی مشهد خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->