مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده به هنر و هنرمند بها بدهد هنرمندان و اصحاب رسانه پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) وزیر فرهنگ: همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی حکایت صیاد و پند‌های پرنده سخن گو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی ارتباط با پایتخت با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مواضع بازیگر نقش «سلمان فارسی» درباره تلویزیون برای او دردسر می‌آفریند؟

  • کد خبر: ۱۴۳۰۱
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
مواضع بازیگر نقش «سلمان فارسی» درباره تلویزیون برای او دردسر می‌آفریند؟
علیرضا شجاع‌نوری، بازیگر و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که با بازی شخصیت عبدالله در فیلم سینمایی «روز واقعه» در ذهن‌ها ماندگار شده است، قرار بود در مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» داوود میرباقری، نقش شخصیت اصلی را بازی کند.
زوزنی _ نیمه دوم مهر در جریان بازدید عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، از کارگاه‌های پیش‌تولید پروژه «سلمان فارسی»، علیرضا شجاع‌نوری شصت‌وچهارساله به‌عنوان بازیگر اصلی این فیلم، معرفی و از گریم او رونمایی شد.

هرچند شجاع‌نوری بازی در فیلم‌های شاخص تاریخی‌مذهبی را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می‌توان به بازی نقش عبدالمطلب در «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی اشاره کرد، حرف‌وحدیث‌ها از کنار گذاشته شدن او برای ایفای این نقش برجسته خبر می‌دهد. خبرگزاری مهر نوشته است به‌دنبال موضع‌گیری این بازیگر نام‌آشنا درباره مواضع تلویزیون در حمایت از سینما، او از نقش سلمان کنار گذاشته شده است.

تلویزیون خود را معاشر نمی‌داند
علیرضا شجاع‌نوری ۸ دی امسال در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا در آستانه برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، در اظهارنظراتی جنجالی از عملکرد تلویزیون انتقاد کرده است. او گفته است: تلویزیون هر رسانه‌ای را که می‌بیند مخاطبش رو به فزونی است، رقیب خود می‌داند و رفتاری سلبی را در رویارویی با آن پیش می‌گیرد.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش درباره عملکرد تلویزیون گفته است که مردم به تلویزیون اعتماد کرده و آن را به خانه‌های خود راه داده‌اند، پس [تلویزیون]نباید از اعتماد آن‌ها سوءاستفاده کند. این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون باور دارد که اگر رسانه ملی برای رفتار‌های سلبی خود به مردم توضیح دهد یا حتی واضح بگوید که چه رفتار‌هایی می‌خواهد با سینما داشته باشد، مردم هم می‌توانند دریابند که با چه رسانه‌ای طرف هستند.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است: «وقتی تلویزیون هرچیز که می‌خواهد را می‌گوید، یعنی خودش را معاشر نمی‌داند و هنوز فکر می‌کند که سازمان ابلاغیه است و باید ابلاغ‌ها را به مردم بدهد. هر کس دید که دید، ندید هم ندید. درصورتی‌که مخاطبان برنامه‌های تلویزیون در طول روز نباید کمتر از ۵۰میلیون نفر باشد.».

واکنش به اظهارات
این تنها بخش کوچکی از صحبت‌های این بازیگر شاخص سینما و تلویزیون است که برای دریافت دقیق مواضع او، باید گفتگو را کامل خواند، با این حال کوروش زارعی، یکی از بازیگرانی که با ســـریال‌هایی همچـــون «یوســـف پیامبــر» و «کیـمیا» در تلویزیون حضور داشته، به صحبت‌های شجاع‌نوری واکنش نشان داده است. او در گفتگو با خبرگزاری دانا اظهار کرده است: «اگر تلویزیون ما این گونه است که آقای شجاع‌نوری گفته، چرا ایشان الان در سریال «سلمان فارسی» آقای میرباقری بازی‌ می‌کند؟»

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری به دفاع از سیاست‌های تلویزیون برآمده و گفته است: «تلویزیون ما سعی کرده ماموریت‌های فرهنگی خودش را به‌خوبی و درستی انجام دهد و مردم، تلویزیون ما را دوست دارند؛ الان شرایط به‌گونه‌ای است که مردم خیلی کمتر ماهواره می‌بینند، تلویزیون خودمان را دوست دارند و با آن صمیمی هستند.»

با این اوصاف و بر مبنای گمانه‌زنی برخی از رسانه‌ها بعید نیست اظهارنظر‌های شجاع‌نوری و به حاشیه کشاندن بازی او در تلویزیون، باعث شود مدیران تلویزیونی درباره حضور بازیگر سریال سلمان فارسی که برای رسانه ملی تولید می‌شود، تجدیدنظر کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->