صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟
سرخط خبرها

انصراف کارگردان ایرانی از حضور در جشنواره آمریکایی

  • کد خبر: ۱۴۳۰۷
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
انصراف کارگردان ایرانی از حضور در جشنواره آمریکایی
جشنواره «ساندنس» مهم‌ترین جشنواره سینمای مستقل در آمریکا درکنار جشنواره‌های کن و برلین، از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان است که از سوم تا سیزدهم بهمن در شهر‌های ایالت یوتای آمریکا برگزار می‌شود.
گروه هنر| در این دوره از جشنواره قرار بود فیلم سینمایی «یلدا» به‌کارگردانی مسعود بخشی به‌عنوان تنها اثر بلند ایرانی حاضر در این رویداد اکران شود، اما بخشی با ارسال متنی کوتاه، انصراف خود را از حضور در نخستین نمایش جهانی فیلمش اعلام کرد.

به‌گزارش ایسنا، این انصراف درحالی رخ داده است که پیش‌تر مرکز بین‌المللی هنرمندان آمریکا، شخص رابرت ردفورد و مدیران جشنواره ساندنس، با درخواست و ارسال ویزای هنرمند -که شامل قانون ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا نمی‌شود- از این کارگردان برای حضور در جشنواره و برنامه‌های مختلف آن دعوت کرده بودند. کارگردان فیلم سینمایی «یلدا» علت انصراف خود را از حضور در این جشنواره بین‌المللی این‌گونه توضیح داده است: «در این شرایط به جشنواره شما نمی‌آیم و کنار مردمی می‌مانم که سال‌هاست تحت تحریم، فشار، تبعیض، محرومیت و ممنوعیت تمام جنگ‌افروزان بیمار قرار دارند. لطفا سلام و احترام مرا به آقای رابرت ردفورد برسانید. او رئیس‌جمهورتان را دیکتاتوری خواند که به ارزش‌هایی که آمریکا روزگاری به داشتنشان مغرور بود، می‌تازد. ایرانی‌ها این نکته را درک می‌کنند، امیدوارم آمریکایی‌ها هم آن را بفهمند. در زمانه تاریکی به‌سر می‌بریم و بیش از همیشه نیازمند نور فرهنگ هستیم. امید که جشنواره شما بتواند نوری در آن تاریکی، روشن کند.» در فیلم «یلدا» به تهیه‌کنندگی علی مصفا، بازیگرانی، چون بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی و بابک کریمی نقش بازی می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->