انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

حمایت‌ از ایده‌های استارتاپی حوزه زیارت در رویداد ملی سقاخانه

  • کد خبر: ۱۴۳۹۵۰
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
حمایت‌ از ایده‌های استارتاپی حوزه زیارت در رویداد ملی سقاخانه
معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: رویداد ملی سقاخانه رویدادی مسئله محور است و ایده‌پردازان باید با توجه به ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به زائرین ایده ارائه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل بامشکی در خصوص رویداد ملی سقاخانه اظهار کرد: مشهد به دلیل وجود مرقد امام رضا (ع) در مقوله زیارت، شهر محوری و سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است؛ در نتیجه نیاز است اقداماتی در زمینه رفع نیاز‌های زائران و ارائه بهتر خدمات انجام شود.

وی افزود: از سویی پیشرفت‌های جهانی در زمینه تکنولوژی و رسانه این نیاز را ایجاد کرد که در خدمت‌رسانی به زائرین در تمام حوزه‌ها مانند حمل‌ونقل، اسکان و سوغات به سمت ایده‌های نوآورانه حرکت کنیم. در نتیجه تصمیم گرفته شد که از ایده‌های استارتاپی در این حوزه استفاده کنیم.

بامشکی بیان کرد: قم و شیراز به عنوان دو شهر زیارتی دیگر کشور نیز مشکلاتی در این زمینه داشتند بنابراین با ایجاد هم‌افزایی و همکاری این سه شهر، اولین رویداد ملی سقاخانه شکل گرفت. ایده برگزاری رویداد دو ماه پیش مطرح شد و طی جلساتی تصمیم گرفته شد این رویداد ایده‌پردازی به صورت مسئله محور در سطح ملی و برای ارتقاء خدمات در حوزه زیارت در سه شهر زیارتی کشور برگزار شود.

وی در خصوص زمان ارائه ایده‌ها تصریح کرد: از ۱۰ دی ماه، روز ملی مشهد، تا پایان بهمن ماه گروه‌های ایده‌پرداز فرصت ثبت ایده خود در سامانه مربوطه را دارند.

بامشکی با تاکید بر لزوم تخصصی بودن این رویداد و ایده‌هایی که در آن بررسی خواهد شد، بیان کرد: این رویداد با همکاری بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خانه خلاق و نوآوری اشراق برگزار می‌شود. در واقع این سازمان‌ها در روند تبدیل ایده به محصول به گروه‌های ایده‌پرداز کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: مرحله منتورینگ و داوری اولیه در شهر‌های قم، شیراز و مشهد برگزار خواهد شد. در نهایت برگزیدگان مرحله مقدماتی به مشهد می‌آیند تا در داوری نهایی، برگزیده‌ها انتخاب شوند و اختتامیه رویداد برگزار شود.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: بنیاد نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خانه خلاق و نوآوری اشراق در روند اجرایی شدن ایده‌ها به گروه‌های ایده‌پرداز کمک خواهند کرد.

وی اظهار کرد: رویداد ملی سقاخانه رویدادی مسئله محور است و ایده‌پردازان باید با توجه به ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به زائرین ایده ارائه دهند؛ بنابراین قابل اجرا بودن ایده‌ها و تبدیل ایده به استارتاپ در این رویداد اهمیت بالایی دارد.

بامشکی گفت: در جلسات منتورینگ، ایده‌ها پرورش می‌یابند و کامل می‌شوند تا به مرحله اجرا برسند. در صورتی که گروه ایده‌پرداز توانمندی و آمادگی به اجرا درآوردن ایده را داشته باشد مرحله اجرا نیز به خود گروه سپرده می‌شود.

منبع: ایسنا 

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->