قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

مادرید خالی از اسپانیایی‌ها

  • کد خبر: ۱۴۴۳۹۰
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
مادرید خالی از اسپانیایی‌ها
رئال مادرید با عجیب‌ترین حالت ممکن در لالیگا به میدان رفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شکست رئال‌مادرید مقابل ویارئال در هفته شانزدهم لالیگا، با اتفاق عجیبی در ترکیب این تیم همراه بود. مادریدی‌ها درحالی به زمین مسابقه پا گذاشتند که بین یازده بازیکنی که کارلو آنجلوتی به زمین فرستاده بود، حتی یک اسپانیایی هم حضور نداشت. این اولین‌بار در تاریخ لوس‌بلانکوس بود که این تیم بدون حضور حتی یک اسپانیایی در زمین حاضر می‌شد؛ اتفاقی که برای آن‌ها خوش‌یمن هم نبود و در پایان این بازی شاگردان آنجلوتی از زیردریایی‌های زرد شکست خوردند. به‌بهانه این اتفاق، در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به میزان حضور بازیکنان خارجی در چهار لیگ معتبر اروپا.

جزیره در تسخیر خارجی‌ها

براساس آمار رسمی وبگاه معتبر ترانسفرمارکت، بیست تیم فعلی لیگ جزیره شامل ۵۹۹ بازیکن در فهرست بزرگ‌سالانشان هستند. از این ۵۹۹ بازیکن، ۳۶۹ نفر با ملیتی به‌جز ملیت انگلیس در فوتبال جزیره شاغل هستند و این یعنی حدود ۶۶ درصد لیگ انگلیس را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند.

دراین‌میان، برایتون با ۲۴ بازیکن خارجی بیشترین سهم را دارد و بورنموث با ۱۱ بازیکن غیرانگلیسی، کمترین تعداد را به‌نام خودش کرده است. جمعی از منتقدان، سیل مهاجرت فوتبالیست‌ها به انگلیس را دلیل ناکامی تیم‌ملی این کشور در عرصه‌های بین‌المللی می‌دانند، اما به‌نظر می‌رسد حضور خارجی‌ها در لیگ نه‌تن‌ها به ظهور استعداد‌های جوان انگلیسی لطمه نزده است، بلکه آن‌ها با این اوضاع در جو رقابتی هم قرار گرفته‌اند و همین باشگاه‌های مملو از غیرانگلیسی‌ها همواره پدیده‌های انگلیسی را به تیم‌ملی معرفی می‌کنند.

تعادل آلمانی

بوندس‌لیگا طبق آمار ترانسفرمارکت، اکنون ۵۵۱ بازیکن در هجده تیم باشگاهی‌اش دارد و از این تعداد، ۲۹۲ بازیکن ملیتی غیرآلمانی دارند. درواقع ۵۳ درصد لیگ آلمان را بازیکنان خارجی تشکیل می‌دهند و تعادلی نسبی بین بازیکنان داخلی و خارجی در بوندس‌لیگا برقرار است. در میان ۱۸ تیم لیگ آلمان، ولفسبورگ با ۲۲ بازیکن غیرآلمانی بیشترین سهم را دارد و وردربرمن با ۱۰ بازیکن از ملیت‌های دیگر، آلمانی‌ترین تیم لیگ به شمار می‌رود. در مجموع به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذاران لیگ آلمان از الگویی پیروی می‌کنند که درصد حضور خارجی‌ها به این وسیله کنترل می‌شود.

ایتالیا در تعقیب انگلیس

بیست تیم سری‌آ اکنون ۶۳۲ بازیکن را در فهرست بزرگ‌سالانشان جای داده‌اند که از این میان، ۳۶۲ فوتبالیست غیرایتالیایی در سرزمین چکمه مشغول به کار هستند. ۵۷.۳ درصد لیگ ایتالیا را بازیکنان خارجی تشکیل می‌دهند و این در میان لیگ‌های معتبر قاره سبز، پس از انگلیس آن‌ها را در جایگاه دوم قرار می‌دهد. لاتزیو و اسپتزیا با در اختیار داشتن ۲۵ بازیکن با ملیت غیرایتالیایی بیشترین سهم از خارجی‌های لیگ را دارند و مونزا با هشت بازیکن از ملیت‌های دیگر کمترین تعداد بازیکن خارجی را به‌نام خودش کرده است. فصل گذشته ونتزیا با حضور ۳۵ بازیکن از ملیت‌های دیگر، آمار عجیبی را ثبت کرده بود و با رشد حضور خارجی‌ها، احتمالا بازهم شاهد این اعداد عجیب خواهیم بود.

ساز مخالف اتلتیکومادرید در اسپانیا

لالیگا به‌عنوان نماینده کشوری که نام ایالت‌های جدایی‌طلبش سر زبان‌هاست، با تعدد تیم‌هایی روبه‌روست که نه‌تن‌ها تمایل چندانی به بازیکنان ملیت‌های دیگر ندارند، بلکه تأکید خاص و ویژه‌ای روی به‌کارگیری بازیکنان ایالت خودشان دارند. اتلتیک‌بیلبائو با حضور فقط یک بازیکن غیراسپانیایی در همه پهنه قاره سبز، شگفتی‌ساز است و جالب اینکه این تیم همواره رقیبی سرسخت برای بزرگان لیگ هم به شمار می‌رود. لالیگا اکنون از حضور ۵۰۳ بازیکن در بیست تیم بهره می‌برد که فقط ۲۱۱ نفر از آن‌ها خارجی هستند.

این یعنی در لیگ اسپانیا آمار به کمتر از نیمی از بازیکنان و درصد جالب ۴۱.۹ می‌رسد. در لالیگا بیش از نیمی از باشگاه‌ها کمتر از ۱۰ بازیکن خارجی در ترکیبشان دارند و سه باشگاه اتلتیک‌بیلبائو، اوساسونا و خیرونا کمتر از پنج بازیکن غیراسپانیایی را در ترکیبشان جای داده‌اند. اتلتیکومادرید با ۲۱ بازیکن از ملیت‌های دیگر بیشترین خارجی را در این لیگ دارد و به‌نوعی ساز مخالف لالیگا به شمار می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->