شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم استارت رسمی المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا (جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳) رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید تاریخ و ساعت بازی تیم‌های فوتسال فرش آرا و سن ایچ (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) | نبرد هم‌پله‌ها اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ میرشاد ماجدی: از خودم مطمئنم و ریالی مال غیر در زندگی‌ام نیست
سرخط خبرها

مهدی طارمی بالاتر از ولاهوویچ و امباپه در اروپا!

  • کد خبر: ۱۰۱۷۶۹
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
مهدی طارمی بالاتر از ولاهوویچ و امباپه در اروپا!
رؤیاپردازی‌های مهاجم ایرانی پورتو در اروپا تمامی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی طارمی با سیزده گل و دوازده پاس گل در این فصل از رقابت‌های لیگ پرتغال، در رتبه هشتمین بازیکن مؤثر قاره سبز قرار دارد. مهدی طارمی یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش را سپری می‌کند؛ بازیکنی که تا اینجای فصل در ۲۴ بازی‌ای که در لیگ‌برتر پرتغال به میدان رفته، سیزده مرتبه موفق به گل‌زنی شده است. مقایسه آمار طارمی در فصل کنونی پرتغال با فصل گذشته نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر اوست، زیرا مهاجم بوشهری در ۳۴ دیدار فصل قبل، توانسته بود شانزده‌بار گل‌زنی کند.

این بدان معناست که طارمی با ۱۰ بازی کمتر نسبت به فصل پیش، فقط سه گل کمتر به‌ثمر رسانده و باتوجه‌به اینکه ۹ هفته دیگر از لیگ‌برتر پرتغال باقی مانده است، مهاجم ایرانی اژدهایان قادر خواهد بود که رکوردش را بهبود ببخشد. این مسئله علاوه بر تصاحب قهرمانی پرتغال، باعث افزایش انگیزه طارمی برای درخشش در ادامه فصل شده است. اتفاق دیگر درباره طارمی نیز پیشرفت او در دادن پاس گل و گرفتن پنالتی است. او فصل گذشته و تا پایان فصل پانزده‌بار برای تیمش گل‌سازی کرد و امسال این آمار را به عدد دوازده رسانده است و قادر خواهد بود که تا پایان فصل از هر جهت پیشرفت کند و به رکورد‌های جالب توجهی برسد.

البته در این میان اختلاف نظر نیز وجود دارد؛ سایت ترانسفرمارکت پاس گل فابیو ویرا به بنفیکا را به‌نام مهدی طارمی ثبت کرده است، اما برخی دیگر از سایت‌های ورزشی معتقدند، چون توپ پس از برخورد به پای مدافع بنفیکا به فابیو ویرا رسیده است، دیگر پاس گل به‌شمار نمی‌رود و به همین دلیل طارمی یازده مرتبه به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده است. طارمی که اکنون با پورتو بخت نخست قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر پرتغال به‌شمار می‌رود، امسال و تا اینجای کار روی ۲۵ گل از ۶۳ گل پورتو تأثیر مستقیم داشته است. این بدان معناست که مهاجم ایرانی به‌تن‌هایی روی ۴۰ درصد از گل‌های پورتو در این فصل به‌صورت مستقیم اثرگذار بوده و همین مسئله سبب شده است او در ترکیب تیم سرجیو کونسیسائو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

مقایسه رکورد طارمی در اروپا نیز نتایج جالب توجهی را نشان می‌دهد. مهاجم ایرانی با تأثیرگذاری مستقیم روی ۲۵ گل، در بین پانزده لیگ معتبر اروپایی در رتبه هشتم قاره سبز قرار دارد که آماری فوق‌العاده و دستاوردی بزرگ برای مهدی طارمی و فوتبال ایران محسوب می‌شود. البته طارمی در مقطعی از فصل و در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ گرفتار قحطی عجیب گل‌زنی شد و در شش دیدار متوالی لیگ‌برتر پرتغال پایش به گل‌زنی باز نشد.

همین مسئله سبب شد طارمی کمی از رقبایش جا بماند و شاید اگر می‌توانست در آن شش مسابقه گل‌زنی کند، اکنون از رتبه بی‌نظیری برخوردار می‌بود. با وجود این، مهاجم ارزنده فوتبال ایران با تأثیرگذاری روی ۲۵ گل برای پورتو و فقط در لیگ داخلی، بالاتر از بزرگان فوتبال اروپا و دنیا ازجمله کیلیان امباپه، دوشان ولاهوویچ، پاتریک شیک، چیرو ایموبیله، وینیسیوس جونیور، ارلینگ هالند و... قرار می‌گیرد. در میان پانزده لیگ معتبر اروپایی، اکنون دنیز آنداو، بازیکن تیم یونیون برلین، با ۳۱ گل و پاس گل در صدر قرار دارد.

پس از او کریم بنزما با تأثیرگذاری روی سی گل رئال‌مادرید در رتبه دوم قرار دارد و روبرت لواندوفسکی و محمد صلاح با ۲۹ گل و پاس گل، در رتبه سوم مشترک قرار دارند. دومنیکو براردی، توماس مولر و مایکل فری دیگر بازیکنانی هستند که بالاتر از مهدی طارمی قرار دارند. مهاجم ایرانی پورتو امیدوار است در ادامه فصل با افزایش این روند خوب گل‌زنی، به رتبه‌های بالای جدول برسد. باید دید که طارمی در ۹ دیدار باقی‌مانده پورتو در لیگ‌برتر پرتغال درنهایت و در میان مؤثرترین بازیکنان قاره اروپا چه جایگاهی را از آن خودش خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->