به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان افزود: برای خروج از حالت انفعال در هر موضوعی نیاز به نگاه تحولی وجود دارد و اگر بخواهیم با شیوههای گذشته برنامه ریزی و عمل کنیم به نتایج جدیدی دست پیدا نخواهیم کرد؛ بلکه گذشته باید تجربهای برای برنامه ریزیهای جدید باشد.
وی ادامه داد: باید به راهکار مناسبی در کاهش آسیبهای منجر به تصادف دست پیدا کنیم و این در حالی است که وقتی وسائط نقلیه در معابر اضافه میشود، باید به همان میزان مدیریت حمل و نقل با هدف ایمنی در عبور و مرور هم افزوده شود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: زیرساخت در کنار الزامات و تجهیزات باید در خدمت مدیریت باشد تا به کارآمدی منتهی شود بر همین اساس در تامین نیازهای لازم برای ایجاد امنیت مناسب در جادههای استان، باید همه دستگاهها و با هم افزایی نسبت به تهیه تابلوهای هشدار دهنده، دوربینهای ثبت تخلف، رفع اشکال در نقاط حادثه خیز و ایجاد ایستگاههای بین راهی تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از آغاز سال نو تعداد چهار مجتمع بین راهی به بهره برداری میرسد اظهار کرد: هرچه قدر امکانات جادهای کاملتر باشد به ایمنی و سفر مطمئن زائران که با خودروی شخصی به مشهد سفر میکنند منتهی میشود و این در حالی است که یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر از جادههای استان نیاز به خط کشی دارد.
نظری به نهضت روکش جادههای استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه پیش بینی میشود بیش ار ۹۰ درصد مسافران با خودروی شخصی به مشهد سفر کنند، باید شرایط جادههای منتهی به شهر مشهد از امکانات مناسبی برخوردار باشد و حال آنکه در چند سال گذشته نسبت به جادههای استان و بهسازی آن توجه کافی صورت نگرفته است و مسیر منتهی به شهر مشهد جزء بدترین جادههای کشور محسوب میشود. در حال حاضر روکش بیش از ۳۵۰ کیلومتر از جادههای استان ترمیم شده و کار به واسطه سرما متوقف شده است و با گرمتر شدن هوا شرایط مناسبی برای این موضوع شکل میگیرد.
افزایش ۳۰ درصدی حجم ورود و خروج به استان خراسان رضوی
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: حذف و برچیده شدن دروازه (گیت)های عوارضی ورودی مشهد در مسیر غربی شهر مشهد و تبدیل آن به فرآیند الکتریکی شدن اخذ عوارض از سمت باغچه (مُلک آباد) منجر به رفع گره ترافیکی در مسیر این آزادراه شد.
سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوی افزود: با این حال و براساس آمار به دست آمده، حجم ورود و خروج مسافران به استان با افزایش ۳۰ درصدی رو به رو شده است و این در حالی است که تعداد جانباختگان جادهای نیز با افزایش رو به رو بوده است.
وی ادامه داد: لازم است تا اقدامات عمرانی مناسبی در محدوده جادهها انجام شود تا به اثرات خوبی در کاهش تلفات جادهای دست پیدا شود.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه بیشترین میزان تلفات جادهای در جادههای شهرستان سبزوار رخ داده است اظهار کرد: بیشتر تصادفات جادهای از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در سطح جادههای استان رخ داده است.
سردار تقوی بیان کرد: ۴۸ نقطه حادثه خیز و دارای تصادف در سطح شهر مشهد شناسایی شد که تعدادی از آنها مناسب سازی و مابقی نیز در دست اقدام برای بهسازی است.
وی گفت: بلوار وکیل آباد شهر مشهد با داشتن ۸۰ درصد افزایش تصادف منجر به فوت نسبت به سال گذشته رو به رو بوده و این در حالی است که این مسیر دارای شرایط مناسب عبور و مرور و تخطی از سرعت مطمئنه توسط رانندگان منجر به این اتفاقات ناخوشایند شده است.