شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

آغاز عملیات احداث مجموعه ورزشی ۳۸۰۰ متری در اسماعیل آباد، از سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۴۶۸۱۴
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
آغاز عملیات احداث مجموعه ورزشی ۳۸۰۰ متری در اسماعیل آباد، از سال ۱۴۰۲
محسن داوری در نشست پیگیری و اعلام گزارش مصوبات محله اسماعیل‌آباد گفت: براساس گزارش نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اعلام نظر مردم، از پنج مصوبه جلسه قبل، تاکنون به سه مصوبه رسیدگی شده و حقیقت این است که شهرداری منطقه تاکنون عملکرد مؤثری در این زمینه داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست پیگیری و اعلام گزارش مصوبات محله اسماعیل‌آباد، یکشنبه‌شب با حضور محسن داوری فرماندار مشهد، سیدعلی حسین‎پور شهردار منطقه دو، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان ۱۳ سازمان و نهاد مختلف همچون شهرداری، شرکت توزیع نیروی برق شهرستان، سازمان عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان اتوبوسرانی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، اداره کل آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی، اداره کل آب و فاضلاب، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ادارات کل ورزش و جوانان، مسکن و شهرسازی، گاز، مخابرات و جمعی از اهالی منطقه در مسجد ابوالفضلی‌های محله اسماعیل‌آباد برگزار شد.

تحقق ۶۰ درصد مطالبات مردم در جلسه قبل

فرماندار مشهد در این مراسم اظهار کرد: طبق توضیحی که در جلسات قبل داده شد، یکی از راهبرد‌های مهم فرمانداری مشهد این است که مسائل مهم مناطق هدف بررسی می‌شود و پس از ابلاغ مأموریت به دستگاه‌ها، جلسه رسیدگی به آخرین وضعیت پیگیری‌ها با حضور مردم در مساجد محله برگزار شود. بر همین اساس، در خردادماه که نشست رسیدگی به چالش اهالی در این منطقه با پنج مصوبه اساسی برگزار شد، در جلسه امشب به آخرین وضعیت این مصوبات رسیدگی شد که براساس گزارش نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اعلام نظر مردم، از این میان تاکنون سه مصوبه در حوزه‌های رسیدگی به مشکل رواناب‌های سطحی، فضای سبز و آسیب‌های ناشی از واحد‌های غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات به نتایج قابل قبولی دست یافته و دو مصوبه در عرصه کمبود سرانه فضای آموزشی و درمانی نیز همچنان در دست پیگیری قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر این، در جلسه امشب مطالبات دیگری هم همچون قطعی مداوم خطوط تلفن مطرح شد، اما در مقام جمع‌بندی موضوع، حقیقت این است که شهرداری منطقه به‌عنوان متولی اصلی رسیدگی به سرفصل‌های مشکلات مردم، تاکنون عملکرد مؤثری در این زمینه داشته و علاوه بر فضای سبز و رسیدگی به معضل رواناب‌های سطحی، در عرصه سازمان‌دهی واحد‌های جمع‌آوری ضایعات نیز با قدرت به میدان آمده و طبق هماهنگی‌های نهایی، قرار شده تا واحد‌های دارای مجوز سازمان‌دهی شوند و مابقی پس از قلع بنا و قطع اشتراک آب، برق و گاز، به مکانی که به‌صورت تجمیعی و به‌طور خاص به موضوع ضایعات اختصاص پیدا کرده، انتقال یابند.

پروژه‌های زودبازده، گره از کار اهالی باز می‌کنند

حجت‌الاسلام منصور یزدانی، فعال مسائل اجتماعی و عضو شورای اجتماعی محله اسماعیل‌آباد در این جلسه تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی اهالی اسماعیل‌آباد، همواره ناظر بر بازگشایی محور خیام شمالی در امتداد این منطقه بوده است. خیام ۷۲ که در مدیریت شهری قبل در حال تبدیل‌شدن به یک معبر ۴۵ متری بود، هم‌اکنون از نظر عملیات عمرانی تقریباً متوقف شده و این مسئله، دغدغه عمیق ساکنان منطقه است.

وی افزود: وجود برخی دوگانگی‌ها در مدیریت شهری دلیل اصلی گلایه اهالی است، زیرا از یکسو حل چالش‌های اساسی مردم در بن‌بست مشکل اعتبار گرفتار می‌شود و از سوی دیگر، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد بوستان خطی و فضای سبز هزینه می‌کند و همه این موارد در حالی است که بوستان با وجود منافع ذاتی خود، هیچ گره مؤثری از کار مردم این محله باز نخواهد کرد، زیرا این بوستان هم یقیناً همچون سایر بوستان‌های محله به مرکز اجتماع معتادان متجاهر و متکدیان تبدیل خواهد شد.

سیدعلی حسین‎پور، شهردار منطقه در پاسخ به این مطالبه مردمی تصریح کرد: مدیریت شهری در دوره ششم، پروژه‌های زودبازده‌ای تعریف کرده که توسط مردم تعریف می‌شود و این‌ها قرار است گره‌های کور مناطق مختلف را باز کند. بر همین اساس، اگر پروژه‌ای به دلیل محدودیت در سبد بودجه منطقه در طرح‎های زودبازده ۱۴۰۰ قرار نگرفته، شورا‌های اجتماعی محلات در جلسات مشترکی که با شهرداری‌های مناطق دارند، می‌توانند به‌عنوان طرح‌های پیشنهادی برای سال ۱۴۰۱ آن را مطرح کنند، زیرا بودجه تعلق‌گرفته به این سرفصل در سال آینده بیشتر شده و امکان بیشتری برای شهرداران به وجود آورده است.

رسیدگی به چالش قطعی تلفن در گرو تأمین امنیت منطقه

در واکنش به مطالبه بسیاری از اهالی در خصوص قطعی متواتر خطوط تلفن، قاسم حسینی نماینده اداره کل مخابرات در این جلسه تصریح کرد: قطعی تلفن، چالشی است که ریشه در آسیب‌های اجتماعی و امنیتی در منطقه دارد. متأسفانه طبق اعلام کلانتری ۱۹ سپاد، از میان هفت هزار معتاد متجاهر در پهنه‌های حاشیه شهر مشهد، بیش از هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در محله اسماعیل‌آباد ساکن هستند و بر همین اساس، معضل کابل دزدی یک پدیده جدی در این منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس، دهیاری باید وسایل نقلیه را تأمین کند و نیروی انتظامی نسبت به تأمین نیرو برای گشت‌های بازرسی اقدام کند. از سوی دیگر، اداره کل مخابرات هم با حضور مسئولان مرتبط از جمله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یک جلسه فوری برگزار خواهد کرد تا برای تأمین نیاز‌های مخابرات برای وصل مجدد تلفن اقدام شود.

احداث مجموعه ورزشی جدید در اسماعیل‌آباد، به‌زودی

کمبود فضا‌های ورزشی به دلیل چالش جدی در تأمین اراضی موردنیاز در منطقه، یکی دیگر از مسائلی بود که مردم بر تسریع رسیدگی به آن تأکید داشتند. محمد نعمتی نماینده اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به این موضوع گفت: در شرایط کنونی اگرچه مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) در اختیار شهروندان است، اما معاونت سیاسی فرمانداری باید با حضور مسئولان مرتبط، ضمن تشکیل جلسه، موضوع تملک زمین برای احداث فضای ورزشی در محلات سیس آباد و اسماعیل‌آباد را بررسی و اقدام مقتضی را صورت دهد.

وی ابراز کرد: تصمیم نهایی بر این شده تا در زمین ۳۸۰۰ متر مربعی که در ضلع غربی آبراهه اسماعیل‌آباد و در تملک شهرداری قرار دارد، در سال آینده کلنگ یک مجموعه ورزشی جدید شامل فضای مسقف، مجموعه بدن‌سازی و سایر زیرساخت‌های مربوط ایجاد شود و اداره کل ورزش و جوانان استان مسئولیت این موضوع را بر عهده خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->