پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: همه دستگاه‌ها باید از ۲۵ اسفند مهیای پذیرایی از زائران نوروزی باشند

  • کد خبر: ۱۵۰۵۷۱
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
فرماندار مشهد: همه دستگاه‌ها باید از ۲۵ اسفند مهیای پذیرایی از زائران نوروزی باشند
داوری در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان در سال ۱۴۰۱ گفت: همه دستگاه‌ها مأموریت دارند تا با تمام توان، پای‌کار استقبال از زائران امام هشتم بیایند. هیچ عذری در این باره پذیرفته نیست. از ۲۵ اسفند باید همه مهیای پذیرایی از زائران باشند. هیچ دستگاهی نیست که اینجا مسئولیتی بر دوش نداشته باشد و به همین دلیل، حتی اگر نزولات جوی با این پیک زیارتی مصادف شد، نباید شرایطی رقم بخورد که نهاد‌ها دچار غافلگیری شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، دهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس با دستور کار «ارائه گزارش عملکرد و میزان پیشرفت پروژه‌های بنیاد مسکن شهرستان مشهد» و «ارائه گزارش عملکرد، میزان خدمات انجام‌شده و پیشرفت پروژه‌های شهرداری منطقه ۷ مشهد» چهارشنبه‌شب با حضور محسن داوری فرماندار مشهد، سردار رسول جباری جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی، مهدی ترکمنی رییس بنیاد مسکن شهرستان، وحید برجسته نژاد شهردار منطقه ۷ و جمعی از مدیران و مسئولان شهری به میزبانی اتاق جلسات ساختمان فرمانداری مشهد برگزار شد.

آماده‌باش همه دستگاه‌ها در پیک زیارتی نوروز

محسن داوری فرماندار مشهد در ابتدای این جلسه اظهار کرد: در دهه فجر امسال، همه تلاش کردند تا دستاورد‌هایی متفاوت از همیشه حاصل شود و سرانجام آن هم به خروش این ملت انقلابی انجامید و با حماسه‌ای که در مشهد و استان خلق شد، همه درک کردند که این ملت حتی از ملت رسول‌الله (ص) در صدر اسلام نیز برترند. این مردم امروزه در برخی تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی هستند و مطالبات به حقی هم دارند، اما در این میان بازهم به صحنه می‌آیند و از انقلاب و نظام حمایت می‌کنند؛ آن هم درحالی‌که نه کسی آن‌ها را اجبار کرده بلکه جمعیتی از براندازان و رسانه‌های معاند هم به‌صورت شبانه‌روزی برای دلسردکردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

وی افزود: این مانور عظیم اقتدار در ۲۲ بهمن باعث شد تا دشمن در توطئه‌چینی و تفرقه‌افکنی خود رسوا شود. دشمن تلاش داشت تا نشان دهد که دهه‎هشتادی‎ها و دهه‎نودی‎های ما مخالف حجاب و نظام هستند، اما در عمل مشاهده کردیم که برای سازمان‌دهی جمعیت نوجوانان مشهدی در اجتماع عظیم ۳۰ هزارنفری در ورزشگاه امام رضا (ع)، دچار کمبود امکانات بودیم.

فرماندار مشهد با تقدیر از آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به‌موازات این از شهرداری‌های مناطق، بخشداران و دهیاران نیز صمیمانه تقدیر می‌کنم، زیرا در سطح شهر و روستا با فضاسازی‌های زیبا و مؤثر، روحیه وطن‌پرستی و عشق به نظام و انقلاب را در مردم تقویت کردند. حقیقت این است که امروز دشمن به میدان آمده بود تا برق و آب این مردم را قطع کند، اما بسیاری از سازمان‌ها با هوشیاری اجازه ندادند. تشکل‌های مردمی هم با اقدام مؤثر در میدان بودند و اگر شاهد بودید که غرفه‌های فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی تشکیل شد، همگی به برکت اقدام جهادی آن‌هایی بود که دلسوز نظام و کشور خود هستند.

داوری در ادامه تأکید ویژه‌ای بر سازمان‌دهی پیک زیارتی مشهد در روز‌های پایانی سال و ایام نوروزی داشت. فرماندار مشهد به همه دستگاه‌ها مأموریت داد تا با تمام توان، پای‌کار استقبال از زائران امام هشتم کنند. وی گفت: هیچ عذری در این باره پذیرفته نیست. از ۲۵ اسفند باید همه مهیای پذیرایی از زائران باشند. هیچ دستگاهی نیست که اینجا مسئولیتی بر دوش نداشته باشد و به همین دلیل، حتی اگر نزولات جوی با این پیک زیارتی مصادف شد، نباید شرایطی رقم بخورد که نهاد‌ها دچار غافلگیری شوند.

مأموریت ذاتی سپاه، محرومیت‌زدایی بدون محدودیت است

سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول جباری، جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی و معاون عملیات سپاه امام رضا (ع) در ابتدای این جلسه اظهار کرد: ۵ اردیبهشت ۱۳۵۸ بود که امام عظیم‌الشأن به‌صورت رسمی دستور به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند. این نهاد مقدس از همان ابتدا بلادرنگ وارد بحران‌های امنیتی کشور شد و حتی پیش از جنگ، در گلستان و کردستان غائله‌های امنیتی را مدیریت و از یکپارچگی ایران اسلامی دفاع کرد. در ادامه با آغاز جنگ تحمیلی، پاسداران انقلاب اسلامی براساس تکلیفی که احساس می‌کردند، در کنار بسیج مردمی و ارتش فداکار به جبهه‌ها شتافتند و رشادت و دلاوری‌هایی که در این مدت صورت گرفت، رهبر معظم انقلاب در یک فرمان رسمی، دستور به تشکیل نیرو‌های سه‌گانه هوایی، دریایی و زمینی دادند و یگان‌های منسجم و ویژه‌ای همچون نیروی قدس و بسیج هم برای عمق‌بخشی به نفوذ راهبردی سپاه پاسداران تشکیل شد.

وی افزود: عملیات‌های سنگینی که انجام‌شده و حتی در تاریخ نمونه و نظیر ندارد، تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و از عملیات والفجر ۸ گرفته تا حفاظت هواپیمایی، اقدامات مؤثری که اخیراً در تقابل با توطئه‌های براندازانه عناصر ضدانقلاب صورت گرفته و حتی برنامه‌ریزی‌هایی با هدف محرومیت‌زدایی و اردو‌های جهادی، محور‌های شاخص عملکرد سپاه پاسداران از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است.

جانشین قرارگاه اجتماعی و امنیتی شهید برونسی در ادامه خاطرنشان کرد: نمونه بارز تلاش‌های بیگانگان برای براندازی و توطئه، در وقایع اخیر مشهد به نمایش درآمد و همان‌طور که شاهد بودیم، بیشترین سرمایه‌گذاری امنیتی توسط عناصر معاند در مشهدالرضا (ع) صورت گرفته بود تا به هر ترتیب، شهر امام رضا (ع) ناامن شود، اما به برکت مجاهدت‌های شبانه‌روزی نیرو‌های انتظامی و امنیتی، امنیت زائران و مجاوران امام هشتم محفوظ ماند.

وی ادامه داد: محرومیت‌زدایی برای پاسداران انقلاب هیچ محدودیتی ندارد و از ساخت پالایشگاه گرفته تا ساخت خانه برای معسران نیازمند در روستا‌های دورافتاده، سپاه پاسداران در هر جبهه احساس تکلیف می‌کند و خود را جدا از مردم نمی‌داند. ۳۲۰ سری جهیزیه کامل که اخیراً در مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع شد، یکی دیگر از قله‌های خدمت صادقانه پاسداران انقلاب اسلامی است و به‌موازات ۱۸۰ خانه‌ای که در حاشیه شهر برای محرومان و نیازمندان ساخته شده، کمک‌های مؤمنانه و بسته‌های معیشتی بی‌شماری هم چه در ایام فراگیری کرونا و چه پس از آن تاکنون توزیع شده است.

سردار جباری گفت: افزایش ۸۰ درصدی حضور مردم در حماسه باشکوه ۲۲ بهمن مشهد نشان داد که مردم پای‌کار انقلابشان ایستاده‌اند و به همه اطمینان می‌دهیم که در این عرصه، پاسداران انقلاب اسلامی در مقام خادمان ملت، کوتاهی نخواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->