دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش سازمان ملل به حمله به سفارت آذربایجان در تهران

  • کد خبر: ۱۴۷۷۲۲
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
واکنش سازمان ملل به حمله به سفارت آذربایجان در تهران
سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران از آغاز تحقیقات درباره ابعاد وقوع این حادثه استقبال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری خود گفت که سازمان ملل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران را که یک کشته نیز بر جای گذاشته است، محکوم می‌کند.

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، دوجاریک ادامه داد: سازمان ملل همچنین به خانواده کشته شده این اتفاق تسلیت می‌گوید و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند. سازمان ملل تاکید می‌کند که حملات علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک بر اساس قوانین بین المللی اکیدا ممنوع است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل خاطر نشان کرد: سازمان ملل به‌ویژه اصل مصون ماندن اماکن دیپلماتیک و کنسولی و تعهدات دولت‌های میزبان، از جمله بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ و کنوانسیون ۱۹۶۳ وین در مورد روابط کنسولی را یادآوری می‌کند تا تمام اقدامات لازم برای حفاظت از دیپلماسی و اماکن کنسولی در برابر هر گونه نفوذ و آسیب و جلوگیری از هرگونه برهم زدن آرامش کارکنان این اماکن یا خدشه دار شدن حیثیت آن‌ها انجام گیرد.

دوجاریک در ادامه اظهارات خود گفت: سازمان ملل همچنین خاطرنشان می‌کند که مقامات ایرانی به سرعت تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند و امیدوار است که عامل یا عاملان آن مورد بازخواست قرار گیرند.

براساس این گزارش، صبح روز جمعه، هفتم بهمن‌ماه یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی وارد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد و سپس با شلیک گلوله به چند نفر حمله کرد که در نتیجه آن یک نفر جان خود را از دست داد و دو نفر مجروح شدند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود بر آمادگی تهران برای روشن شدن ابعاد حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در ایران تاکید مجدد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->