٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بررسی هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان

  • کد خبر: ۱۴۷۹۱۸
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
بررسی هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان
با توجه به پرسش‌های پرتکرار علاقمندان به مهاجرت تحصیلی در مورد کشور انگلستان، در این مطلب درمورد هزینه‌های پیش‌روی دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان توضیحاتی کامل خواهیم داشت؛ همراه ما باشید.

گزارش آگهی

در میان کشورهایی که به‌عنوان مقصد تحصیلی توسط ایرانیان انتخاب می‌شود، کشور انگلستان یک گزینه‌ی جدی و متمایز محسوب می‌شود. نظام آموزشی قوی و پرسابقه با یک جایگاه علمی معتبر در سطح دنیا، فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور را به یک رویا تبدیل کرده است. خبر خوش اینکه این رویا به‌هیچ وجه دست‌نیافتنی نیست. به کمک مجموعه‌ی مای آرمان، بهترین موسسه مهاجرت تحصیلی در تهران می‌توانید برای این هدف مهم گامی بلند بردارید. با توجه به پرسش‌های پرتکرار علاقمندان به مهاجرت تحصیلی در مورد کشور انگلستان، در این مطلب درمورد هزینه‌های پیش‌روی دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان توضیحاتی کامل خواهیم داشت؛ همراه ما باشید.

آیا تحصیل در انگلستان با توجه به هزینه‌ها به‌صرفه است؟

حرف آخر را همین ابتدا می‌زنیم. درست است که هزینه‌ی تحصیل در کشور انگلیس نسبت به سایر کشورها بیشتر است اما باید بگوییم که‌ بله، با در نظر گرفتن تمامی شرایط، هزینه‌ای که برای تحصیل در انگلستان می‌کنید یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآور برای آینده‌ی شما بوده و کاملا به صرفه است. چرا؟ به دلایلی که در ادامه گفته می‌شود:

دوره‌های تحصیلی کوتاه‌تر

مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی کشور انگلیس در مقایسه با سایر کشوهایی که گزینه‌های تحصیلی جدی به‌حساب می‌آیند تقریبا یک سال کوتاه‌تر است. برای مثال دوره کارشناسی در اغلب کشورها ۴ ساله اما در انگلستان ۳ ساله است یا دوره کارشناسی ارشد عموما ۲ ساله، اما در انگلیس ۱ ساله برگزار می‌شود.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که ممکن است در برخی کشورها (مثل کانادا) دوره‌های کارشناسی ارشد را به‌صورت یک‌ساله برگزار کنند اما با شرکت در این دوره‌ها مجوز تحصیل در مقاطع بالاتر را نخواهید داشت و صرفا برای دریافت مدرک و ورود به بازار کار طراحی شده‌اند. با در نظر گرفتن همین نکته متوجه می‌شویم که اگرچه هزینه دانشگاه‌ها بیشتر است اما با کوتاه شدن طول دوره‌ها این هزینه نیز تا حدودی سرشکن می‌شود. 

دانشگاه‌های معتبر و متعدد

کشور انگلیس با در اختیار داشتن بیش از ۹۰ دانشگاه با رتبه‌ی کمتر از ۱۰۰۰ در رنکینگ QS، در اروپا و جهان به‌عنوان یک مقصد تحصیلی و قطب پرورش نیروهای نخبه شناخته می‌شود.

مدارک دانشگاهی بسیار معتبر

با توجه به سیستم آموزشی کم‌نظیر کشور انگلستان، مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های این کشور در تمامی مقاطع تقریبا در سرتاسر دنیا معتبر بوده و برای اشتغال یا ادامه تحصیل در هیچ کجای دنیا با مشکلی مواجه نخواهید شد.

زبان پایه انگلیسی

ممکن است شما به زبان دیگری به‌جز انگلیسی علاقمند یا مسلط باشید اما زبان انگلیسی یک زبان پایه و بین‌المللی‌ست، چه بهتر در کشوری تحصیل و زندگی کنید که بر مبنای همین زبان بتوانید به راحتی به زندگی ادامه دهید و هزینه اضافه بابت دوره‌های زبان و خو گرفتن با آن را نپردازید. در همین راستا باید بگوییم می‌توانید از بسیاری از دانشگاه‌های این کشور با نمره آیلتس ۶ تا ۶ونیم نیز پذیرش بگیرید که برای بسیاری از داوطلبان یک مزیت محسوب می‌شود.

فاصله جغرافیایی کم با ایران

در مقام مقایسه با کشورهایی مثل آمریکا یا کانادا که گزینه‌های پرطرفدار برای تحصیل به‌حساب می‌آیند، انتخاب انگلستان از نظر مسافت و هزینه‌های سفر نیز منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. ضمن اینکه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نسبت به کشورهایی که نام بردیم از جهاتی ساده‌تر است.

با وجود تمامی این برتری‌ها، مهاجرت تحصیلی به انگلستان شامل هزینه‌های متعددی است که اطلاع از آن‌ها و مدیریت آن‌ها می‌تواند زندگی بهتری را در زمان دانشجویی برای شما رقم بزند. در ادامه به هزینه تحصیل در انگلستان و راه‌های کاهش این هزینه‌ها پرداختیم.

بررسی هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان

هزینه ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟

اولین هزینه‌ای که پس از هزینه اپلای کردن به دانشگاه دلخواه و اخذ پذیرش آن می‌پردازید، هزینه مربوط به دریافت ویزای تحصیلی انگلستان است. ویزا از مدارک لاینفک برای مهاجرت به هر کشوریست و برای مهاجرت تحصیلی به این ویزا نیاز خواهید داشت.

هزینه‌ای که اداره مهاجرت انگلیس برای صدور ویزای تحصیلی این کشور در نظر گرفته ۳۶۳ پوند است. این هزینه برای تمدید ویزای دانشجویانی که در این کشور حضور دارند ۴۹۰ پوند خواهد بود.

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان به چه میزان است؟

برای درک بهتر باید هزینه‌های زندگی دانشجویی را به دو بخش هزینه تحصیلی و هزینه زندگی تقسیم کنیم.

شهریه‌ی مدرسه و یا دانشگاه

دوره‌های تحصیلی در این کشور برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی عموما دارای شهریه است. هزینه دوره‌های تحصیلی مختلف به‌طور میانگین در سال ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

دبیرستان

۳۰ تا ۵۰ هزار پوند در سال

پیش‌دانشگاهی

۱۵ تا ۳۰ هزار پوند در سال

کارشناسی

۱۵ تا ۳۵ هزار پوند در سال

کارشناسی ارشد

۲۰ تا ۴۰ هزار پوند در سال

دکتری

۳۵ تا ۵۰ هزار پوند در سال

✷ این مبالغ به‌صورت سقف در نظر گرفته شده و با توجه به نوع مدرسه، کالج یا دانشگاه متغیر است.

هزینه زندگی در انگلستان

جدای از شهریه مدرسه و دانشگاه برای سکونت و گذران زندگی در این کشور نیز هزینه‌های نسبتا بالایی خواهید داشت.

هزینه اسکان: هزینه خوابگاه یا پانسیون دانشجویی به‌صورت ماهانه تقریبا ۴۰۰ تا ۶۰۰ پوند است. درحالیکه برای اجاره‌ی یک آپارتمان در مرکز شهر حدود ۱۰۰۰ پوند و برای اجاره آپارتمان در حومه‌ی شهر ۷۰۰ تا ۸۰۰ پوند هزینه خواهید داشت. ضمن اینکه پرداختی برای خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌های دانشجویی شامل هزینه قبوض، اینترنت و برخی امکانات رفاهیست.

هزینه موادغذایی و تغذیه: به‌صورت میانگین هزینه‌ی خوراک یک دانشجو در ماه مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پوند بدون در نظر گرفتن رستوران و هزینه‌های مشابه است. با تهیه غذا از سلف دانشگاه می‌توانید این هزینه را به حداقل ممکن برسانید.

حمل و نقل: هزینه تاکسی و حمل و نقل در انگلستان نسبتا بالاست اما شرایط بسیار ایده‌آلی برای جابه‌جایی در شهر فراهم می‌کند. برای صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل می‌توانید یک بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی تهیه کنید که چیزی در حدود ۱۵۰ پوند هزینه دارد اما با توجه به وضعیت بسیار خوب حمل و نقل عمومی در این کشور، دست شما را برای جابه‌جایی در شهر کاملا باز می‌گذارد.

سایر هزینه‌های زندگی در انگلستان: برخی هزینه‌ها پیش‌بینی نشده یا اجتناب‌ناپذیرند. برای مثال تهیه لوازم تحریر یا بلیط اماکن تفریحی و ورزشی یا اشتراک ماهانه اینترنت از جمله این هزینه‌هاست. به‌طور میانگین این آیتم‌ها نیز با رعایت شرط صرفه‌جویی چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ پوند به هزینه تحصیل در انگلستان اضافه می‌کند.

بررسی هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

فرصت تحصیل رایگان تنها با دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان ممکن است. درواقع برای دانشجویان بین‌المللی بودجه‌ی دولتی جهت تحصیل رایگان در این کشور منظور نشده اما دانشگاه‌ها و مراکز معتبر دولتی برای دانشجویان مستعد بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در نظر گرفته‌اند. این بورسیه‌ها عموما برای مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده و فول‌فاند نیستند.

برای مثال بورسیه‌های دانشگاه کمبریج، آکسفورد و چونینگ از جمله فرصت‌هایی هستند که مبلغ قابل قبولی را به‌عنوان کمک هزینه پرداخت شهریه به دانشجویان ارائه می‌کند.

مای‌ آرمان به‌عنوان بهترین موسسه مهاجرت تحصیلی با به‌کارگیری مشاوران و کارشناسان خبره و جوان، تمامی پروسه‌های دریافت پذیرش، ویزای تحصیلی، دریافت بورسیه و سفر به انگلستان را برای شما تسهیل می‌کند. برای مشاهده و مقایسه دانشگاه‌ها و دوره‌های تحصیلی در انگلستان و همینطور دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به سایت www.myarman.com مراجعه کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->