رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

«چارلز سوم» رسماً پادشاه انگلستان شد+ فیلم و عکس

  • کد خبر: ۱۶۲۴۵۵
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
«چارلز سوم» رسماً پادشاه انگلستان شد+ فیلم و عکس
چارلز سوم در سن ۷۴ سالگی در کلیسای «وست مینستر» رسما پادشاه انگلستان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، چارلز سوم با حضور در کلیسای وست‌مینستر در قلب لندن و انجام مراسم تاج‌گذاری رسما پادشاه انگلیس شد.

چارلز سوم، پادشاه انگلیس پس از حضور در کلیسای وست‌مینستر در لندن، در بزرگ‌ترین رویداد تاج‌گذاری در هفت دهه اخیر، سوگند یاد کرد.

چارلز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر پارسال، جانشین وی شد. او مسن‌ترین پادشاه انگلیس است که تاج پادشاهی ۳۶۰ ساله سن‌ادوارد را روی سر نهاده و بر تخت پادشاهی ساخته‌شده در قرن چهاردهم، جلوس می‌کند.  

در این مراسم بزرگ، مقامات و رهبران برجسته سراسر دنیا از جمله جیل بایدن، همسر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا حضور داشتند.

کلیسای وست‌مینستر از سال ۱۰۶۶ میلادی همزمان با تاجگذاری ویلیام یکم ملقب به ویلیام فاتح همواره میزبان مراسم تاجگذاری پادشاهان انگلیس بوده است.

براساس گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، مراسم تاج‌گذاری که از سوی اسقف اعظم شهر «کانتربری» انجام شد، جشن‌های سه روزه را در سراسر لندن و انگلیس آغاز کرد. این مراسم، اولین در نوع خود در ۷۰ سال گذشته و عمدتاً تشریفاتی است.

چارلز به طور رسمی در هشتم سپتامبر ۲۰۲۲، روز مرگ الیزابت دوم و در سن ۷۴ سالگی به سلطنت رسید.

«چارلز سوم» رسماً پادشاه انگلستان شد+ فیلم و عکس

اما در حالی که انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر در انگلیس این مراسم را تماشا کنند، این رویداد در برابر یک پس‌زمینه اقتصادی چالش‌برانگیز برای انگلیس قرار می‌گیرد و بسیاری اعتبار این رویداد را زیر سوال می‌برند، زیرا این کشور با بدترین بحران هزینه زندگی خود در یک نسل مواجه است.

هزینه این تاج‌گذاری چقدر خواهد بود؟

کاخ باکینگهام رقم دقیقی را برای هزینه تاج‌گذاری ارائه نکرده و به درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر در این رابطه پاسخ نداده است.  

«چارلز سوم» رسماً پادشاه انگلستان شد+ فیلم و عکس

در مراسم کلیسای «وست مینستر»، حدود ۲ هزار مهمان ویژه شرکت کرده و این مراسم حدود یک ساعت طول خواهد کشید.  

«چارلز سوم» رسماً پادشاه انگلستان شد+ فیلم و عکس

بر اساس برآوردها، هزینه تعطیلات رسمی اعلامی برای این رویداد، که شامل یک راهپیمایی حمایتی از چارلز و یک کنسرت در باغ «ویندزور» می‌شود، بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون پوند (۶۳ تا ۱۲۵ میلیون دلار) برآورد می‌شود.

«چارلز سوم» رسماً پادشاه انگلستان شد+ فیلم و عکس

این میزان هزینه به طور بالقوه بیش‌تر از حدود ۵۰ میلیون پوند به پول امروزی، در آن زمان ۱.۵ میلیون پوند، در مقایسه با زمانی است که الیزابت دوم در سال ۱۹۵۳ به سلطنت رسید. این میزان همچنین بسیار بالاتر از هزینه معادل ۲۴.۸ میلیون پوندی (در مقیاس امروزی) است که برای تاج‌گذاری جورج ششم در سال ۱۹۳۷ هزینه شده است.

چه کسی هزینه این مراسم را می‌پردازد؟

این رویداد، مانند بسیاری از رویداد‌های عمومی از سوی دولت انگلیس و در نهایت، مالیات دهندگان انگلیسی تامین می‌شود و کاخ باکینگهام نیز سهم نامشخصی از این هزینه را به عهده می‌گیرد.

این موضوع باعث نارضایتی انگلیسی‌ها شده و بر اساس نظرسنجی اخیر «یو گاو»، ۵۱ درصد گفته‌اند که تاج‌گذاری نباید از سوی دولت تأمین مالی شود. همچنین ۱۸ درصد هم در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

تظاهرات مخالفان نظام سلطنتی در انگلیس همزمان با تاج‌گذاری چارلز سوم

در همین حال، تعطیلی رسمی که به مناسبت این رویداد در هشتم می‌نامگذاری شده است، تخمین زده می‌شود که هزینه ۱.۳۶ میلیارد پوندی دیگر به دلیل از دست دادن بهره‌وری برای اقتصاد انگلیس برای این کشور به همراه داشته باشد.

افزایش دیدگاه منفی نسبت به سلطنت در انگلیس 

«سی‌ان‌ان» هم نوشت که بر اساس یک نظرسنجی، انگلیسی‌ها بیشتر می‌گویند که دیدگاهشان نسبت به سلطنت در دهه گذشته بدتر شده است.

نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که «چارلز سوم» با چالش‌های جدی روبرو است. بر این اساس، تنها ۲۱ درصد انگلیسی‌ها می‌گویند که دیدگاه‌های آن‌ها در مورد خانواده سلطنتی در دهه گذشته مثبت‌تر شده است.  

عوامل کاهش دیدگاه مثبت به خانواده سلطنتی انگلیس

در یک نمونه از عواملی که به کاهش اعتبار خانواده سلطنتی انگلیس نزد مردم این کشور منجر شده، در سال ۲۰۱۹، «اندرو»، از اعضای خانواده سلطنتی، به دلیل روابطش با «جفری اپستین»، سرمایه دار بدنام و مجرم جنسی محکوم شده و از وظایف سلطنتی خود کناره‌گیری کرد. وی در ادامه همچنین با اتهاماتی جنسی مواجه شد.

در نمونه‌ای دیگر، خانواده سلطنتی همچنین در طول سال‌ها با اتهامات جدی درباره موضوع نژادپرستی روبرو بوده است.

به گفته منابع خبری، در حالی این مراسم آغاز می‌شود که پلیس انگلیس گروهی از فعالان ضد سلطنت را در مسیر حرکت به میدان «ترافالگار» در مرکز لندن برای برگزاری تظاهرات متوقف کرد.

براساس این گزارش، چند هزار نفر در زیر مجسمه «چارلز اول» در میدان ترافالگار تجمع کرده و شعار می‌دهند: (چارلز) پادشاه من نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->