تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

جنوب ایران با جاذبه های منحصر به فرد

  • کد خبر: ۱۴۹۷۴۰
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
جنوب ایران با جاذبه های منحصر به فرد
شهرهای جنوبی کشور پر از جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های دیدنی و طبیعت بکر و جذاب است.

گزارش آگهی

شهرهای جنوبی کشور پر از جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های دیدنی و طبیعت بکر و جذاب است. با سفر به این بخش از ایران می‌توانید از طبیعت سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان دیدن کنید، انواعی از تفریحات هیجان‌انگیز آبی و هوایی را در جزایر کیش و قشم امتحان کنید، از غذاهای محلی جنوبی لذت ببرید و در اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه‌های محلی این خطه از ایران اتاق بگیرید. همچنین آثار تاریخی ارزشمند و مهمی نظیر سازه‌های آبی شوشتر، هفت‌تپه، چغازنبیل در این منطقه از ایران وجود دارد که دیدن آن‌ها برای دوستداران تاریخ بسیار جذاب است. اگر دوست دارید با جاذبه‌های منحصر به فرد جنوب ایران آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

جاذبه‌های منحصر به فرد بندرعباس

در شهر بندرعباس آثار تاریخی و بناهای دیدنی مختلفی وجود دارد. در ادامه سه‌ تا از جذاب‌ترین این بناها را معرفی می‌کنیم.

 

 گنبد سرخ

 یکی از بناهای جذاب شهر بندرعباس گنبد سرخ است. این بنای قدیمی در دوران میانه اسلام ساخته‌شده است. گنبد سرخ در ۶۰ کیلومتری شمال شرق بندرعباس در روستایی به همین نام قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل پاییز و زمستان است. اگر ساکن تهران هستید پیشنهاد می کنیم با تهیه بلیط قطار تهران بندرعباس و همچنین بلیط قطار بندرعباس تهران برای سفر آماده شوید.

 

 مسجد جامع دل‌گشا

 یکی از مساجد شهر بندرعباس مسجد جامع دل‌گشا است. این مسجد، محلی برای گردهمایی جماعت اهل سنت این شهر است. قدمت آن به ۲۵۰ سال پیش بازمی‌گردد. مسجد جامع دل‌گشا در بلوار ساحلی طالقانی قرار دارد.

 

 معبد هندوها

یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی شهر بندرعباس معبد هندوها است. این معبد در سال ۱۲۷۰ برای ساکنین هندی تبار شهر بندرعباس ساخته‌شده است. معماری این بنا کاملاً مشابه معابد کشور هندوستان ساخته شده‌است. معبد هندوها در بلوار امام‌خمینی، چهارراه برق، روبروی بازار روز بندرعباس قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این معبد فصل بهار، پاییز و زمستان است.

جنوب ایران با جاذبه های منحصر به فرد

جاذبه‌های منحصر به فرد اهواز

 شهر اهواز شهری جذاب و دیدنی است. در این شهر جاذبه‌های مختلفی نظیر رود کارون، پل معلق اهواز، کلیسای سورپ مسروپ، بازار لشکرآباد و چندین جاذبه‌ی دیگر وجود دارد. حتی یک بار هم که شده که با بلیط تهران اهواز و بلیط هواپیما اهواز تهران به اهواز بروید و از جاذبه های آن بازدید کنید.

 

جاذبه‌های منحصر به فرد جزیره قشم

 

 جنگل حرا

 یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره‌ای قشم جنگل‌های حرا است. جنگل‌های حرای جنوب ایران بین استان هرمزگان و جزیره قشم، در دل آب‌های شور خلیج فارس قرار دارد. تنها راه بازدید از این جنگل‌ها استفاده از قایق است. جنگل‌های حرا در جزیره قشم در شهرک جدید گرزین قرار دارد. بهتر است که در فصل زمستان یا اوایل بهار به دیدن این جاذبه طبیعی بروید.

 غار نمک

 یکی از پدیده‌های طبیعی جذاب جزیره قشم غار نمک است. این غار در مرتفع‌ترین بخش جزیره قشم قرار دارد. زمان تشکیل این غار به ۵۷۰ سال پیش بازمی‌گردد. روایت‌هایی مبنی بر خاصیت درمانی غار نمک وجود دارد و گفته می‌شود که بیماران تنفسی مانند افرادی که به آسم مبتلا هستند، با تنفس در این غار می‌توانند آثار درمانی خاصی را تجربه کنند. بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیما قشم و بازدید از غار نمکی جزیره قشم فصل پاییز تا فصل بهار است.

 

 دره ستارگان

 دره ستارگان یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم است. این دره به دلیلِ فرسایش آب و باد در این منطقه ایجاد شده‌است. اگر در شب به دیدن این دره بروید، بالای سرتان انبوهی از ستارگان جذاب را مشاهده خواهید کرد. دره ستارگان در روستای برکه خلف جزیره قشم قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این دره فصل زمستان و بهار است.

 

 تنگه چاهکوه

 تنگه چاهکوه یکی از جاذبه‌های دیدنی جنوب ایران و جزیره قشم است. این تنگه دره‌ای جذاب و دیدنی است که براثر فرسایش به‌وجودآمده است. شکل و فرم دیواره این دره و ارتفاع بلند آن بسیار جذاب و دیدنی است. تنگه چاهکوه در نزدیکی روستای چاهوی شرقی در منطقه شهاب قرار دارد. در فصل پاییز تا بهار به دیدن این تنگه بروید.

 

جاذبه‌های منحصربه فرد سیستان‌وبلوچستان

 با سفر به استان سیستان‌وبلوچستان می‌توانید انواعی از جاذبه‌های دیدنی تاریخی و طبیعی را مشاهده کنید. در ادامه جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی این استان را معرفی می‌کنیم.

 

 کوه‌های مینیاتوری

 کوه‌های مریخی یا کوه‌های مینیاتوری یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد استان سیستان و بلوچستان است. رنگ‌بندی، شکل و فرم کوه‌های این منطقه به‌قدری خاص هستند که آن را با کوه‌های سطح سیاره مریخ مقایسه می‌کنند. کوه‌های مینیاتوری در پنجاه کیلومتری شهر چابهار در جاده چابهار-گواتر قرار گرفته است. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل زمستان و بهار است.

 

 بندر گواتر

 یکی از جاذبه‌های دیدنی سیستان و بلوچستان که در نزدیکی شهر چابهار قرار دارد، بندر گواتر است. این بندر مرزی بین ایران و پاکستان قرار گرفته است. در این منطقه طبیعت بکر و جذابی وجود دارد. با مراجعه به این بندر می‌توانید جنگل‌های حرا را نیز که در نزدیکی آن قرار دارد، مشاهده کنید. بندر گواتر در ۴۵ کیلومتری شهر چابهار قرار گرفته است. در ابتدا باید به شهر چابهار سفر کنید و از آن‌جا ۹۵ کیلومتر به سمت شرق بروید تا به این بندر برسید.

 

تالاب لیپار

یکی از پدیده‌های طبیعی، جذاب و منحصربه‌فردی که در استان سیستان‌وبلوچستان قرار دارد، تالاب لیپار یا تالاب صورتی است. این تالاب جذاب و زیبا بین کوه‌های مریخی قرار دارد. رنگ آب این تالاب صورتی است. این تالاب زیستگاه پرندگان مختلفی است. تالاب لیپار در پانزده کیلومتری شرق چابهار در مسیر جاده ساحلی چابهار -گواتر در نزدیکی روستای رمین قرار دارد. بهتر است که در فصل زمستان و بهار به دیدن این تالاب زیبا و جذاب بروید.

 شهر سوخته

 یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی سیستان‌وبلوچستان شهر سوخته نام دارد. قدمت این شهر به بیش از ۵ هزار سال می‌رسد و بخش مهمی از تاریخ و تمدن ایران‌زمین را در دل خود جای‌داده است. به این شهر، شهر سرخ نیز گفته می‌شود. از نام‌های دیگری که به این شهر اطلاق می‌شود، شهر هنر است. چراکه در این شهر آثار هنری فراوانی پیداشده است. شهر سوخته در پنجاه کیلومتری زابل بین رود هیرمند و هامون قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه تاریخی فصل پاییز و زمستان است.

 

 جاذبه‌های منحصر به فرد بوشهر

 

 عمارت ملک

 یکی از بناهای جذاب شهر بوشهر خانه‌ی قدیمی‌ای بنام عمارت ملک است. این خانه توسط یک تاجر معروف با الهام از معماری خانه‌های فرانسوی و بوشهری ساخته‌شده است. عمارت ملک در محله بهمنی، خیابان ماهینی، کوچه ملک قرار دارد. بهترین فصل بازدید از این عمارت پاییز و زمستان است.

جنوب ایران با جاذبه های منحصر به فرد

مدرسه سعادت

 یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر بوشهر مدرسه سعادت نام دارد. این مدرسه در دوران قاجار ساخته‌شده است و یکی از اولین مدارس معتبر جنوب کشور به حساب می‌آید. مدرسه سعادت در خیابان امام، روبروی میدان معلم قرار دارد. بهتر است که در فصل پاییز و زمستان به دیدن این جاذبه بروید.

 بازار بوشهر

 بازار بوشهر یکی از بازارهای قدیمی شهر بوشهر است که در خیابان شهدا قرار گرفته است. این بازار در زمان قاجار ساخته‌شده است و به‌عنوان قدیمی‌ترین بازار بوشهر شناخته می‌شود. در این بازار می‌توانید انواعی از کالاهای سنتی و سوغاتی‌های جذاب شهر بوشهر را پیدا کنید. بهترین زمان برای بازدید از این بازار، فصل پاییز و زمستان است.

 بندر گناوه

 یکی از جاذبه‌های شهر بوشهر بندر گناوه یا دبی ایران است. در این بندر می‌توانید انواعی از کالاهای مختلف را پیدا کنید. بعد از گشت‌وگذار در این بندر به سراغ تالاب حله بروید. بازدید از این بندر در فصل پاییز و بهار مناسب است. بندر گناوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شهر بوشهر، بین بندر دیلم و بوشهر قرار دارد.

 

جاذبه های منحصر به فرد جزیره هرمز

 یکی از جزایر جذاب و دیدنی جنوب ایران جزیره هرمز است. در این جزیره پدیده‌های طبیعی و جذاب مختلفی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به خاک این جزیره اشاره کرد. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، رنگ خاک این جزیره بسیار خاص و دیدنی است. بازدید از سواحل این جزیره بسیار لذت‌بخش است. ازجمله جاذبه‌های تاریخی در این جزیره قلعه پرتغالی‌ها است. جزیره هرمز در ۸۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از آن فصل بهار، پاییز و زمستان است.

 

جاذبه های منحصر به فرد جزیره هنگام

 یکی از زیباترین جزایر جنوبی ایران جزیره هنگام است. جزیره هنگام سواحل بسیار دیدنی و جذابی دارد. رنگ آب‌های سواحل این جزیره را در عکس بالا مشاهده می‌کنید. این پدیده طبیعی بسیار منحصر به فرد و خاص است. بازدید از بافت قدیمی این جزیره و تماشای دلفین‌های آن یا قدم زدن در سواحل آن می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برای شما ایجاد کند. جزیره هنگام در ۲ کیلومتری جزیره قشم و استان هرمزگان قرار دارد و برای بازدید از آن در ابتدا باید به جزیره قشم بروید و سپس با استفاده از قایق به جزیره هنگام برسید. فصل بهار، پاییز و زمستان زمان‌های مناسبی برای رفتن به این جزیره است.

 

 جاذبه‌های منحصر به فرد جزیره کیش

 یکی از جذاب‌ترین جزایر تفریحی جنوب ایران جزیره کیش است. در این جزیره می‌توانید جاذبه‌های دیدنی مختلفی را مشاهده کنید که ازجمله آن‌ها می‌توان به پلاژهای کیش، آکواریوم و دلفیناریوم کیش، کشتی یونانی و انواعی از جاذبه‌های دیگر اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این جزیره فصل زمستان و بهار است.

 

 جاذبه‌های منحصر به فرد خوزستان

 با سفر به استان خوزستان می‌توانید انواعی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جنوب ایران را مشاهده کنید. ازجمله این جاذبه‌ها می‌توان به سازه‌های آبی شوشتر، قلعه‌ی شوش، هفت‌تپه، نهر داریون، چغازنبیل و تالاب شادگان اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه‌ها فصل زمستان و اوایل بهار است.

 اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار، تور گردشگری، هتل، ویلا و اقامتگاه در شهرهای جنوبی کشور هستید، می‌توانید به بازار آنلاین سفرمارکت مراجعه کنید. در این بازار مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها و عرضه‌کنندگان محصولات گردشگری حضور دارند. سفرمارکت با کمک یک موتور جستجوی هوشمندش می‌تواند لیستی از محصولات گردشگری موردنظرتان را براساس بودجه، علاقه و نیازتان، در یک صفحه به شما نمایش دهد. با مقایسه قیمت، خدمات و امکانات محصولات گردشگری نمایش داده شده، می‌توانید مناسب‌ترین و ارزان‌ترین محصول را برای خود خریداری کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->