شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

برنامه سفر ۵ روزه به قشم

  • کد خبر: ۱۵۰۶۵۰
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
برنامه سفر ۵ روزه به قشم
ما در این مقاله قصد داریم به یک برنامه سفر 5 روزه به قشم بپردازیم. این برنامه، به‌گونه‌ای آماده شده است تا بتوانید تقریباً یک دور کامل در جزیره بزنید و از مهمترین جاهای دیدنی قشم همچون سواحل، کمپ‌ها، تفریحات دریایی و جاذبه‌های طبیعی دیدن کنید.

گزارش آگهی

سفر به جزیره زیبای قشم، قطعاً یکی از برنامه‌های پرهیجان تفریحی برای گردشگران ایرانی و خارجی خواهد بود. سواحل حیرت‌انگیز، غروب رؤیایی، تفریحات دریایی و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد، تنها بخشی از دلایل محبوبیت این جزیره است. معمولاً سفر به قشم تا حداکثر پنج روز (بدون احتساب زمان رفت و برگشت) طول می‌کشد. بازدیدکنندگان از جزیره قشم، می‌توانند پس از بررسی و مقایسه هتل‌ها، اقدام به رزرو هتل های قشم نمایند. ما در این مقاله قصد داریم به یک برنامه سفر 5 روزه به قشم بپردازیم. این برنامه، به‌گونه‌ای آماده شده است تا بتوانید تقریباً یک دور کامل در جزیره بزنید و از مهمترین جاهای دیدنی قشم همچون سواحل، کمپ‌ها، تفریحات دریایی و جاذبه‌های طبیعی دیدن کنید.

برنامه روز اول سفر

قبل از شروع سفر 5 روزه به قشم، ابتدا باید از طریق بندر پل در سواحل بندر عباس، وارد جزیره زیبای قشم شویم. برای این کار، می‌توانید با استفاده از قایق‌های مستقر در بندر پل، به بندر لافت در جزیره قشم بروید. ممکن است شما با خودرو شخصی سفر کرده باشید، در این حالت، می‌توانید ماشین خود را با کمک لندینگ کرافت‌ها، به جزیره قشم منتقل کنید. با ورود به بندر زیبای لافت، سفر 5 روزه به قشم آغاز می‌شود.

بندر زیبای لافت

با ورود به بندر لافت، می‌توانید نیمی از روز اول سفر را به بازدید از روستای زیبای لافت اختصاص دهید. این روستا، دارای خانه‌هایی تاریخی با معماری منحصربه‌فرد و بادگیرهای مرتفع جنوبی است. قدمت این روستا، به بیش از هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. تجربه غذاهای خوشمزه محلی که در این روستا طبخ می‌شوند، خاطره بسیار لذت‌بخشی است. از جمله غذاهای محلی در این منطقه، می‌توان به هواری، گلمبا زی‌بن و بریانی اشاره کرد. یکی از جاهای دیدنی روستای لافت، علاوه بر بادگیرها، قلعه نادری است که در جنوب روستا واقع شده است. قدمت این قلعه، به بیش از 250 سال پیش باز می‌گردد.

هزینه بازدید از این روستای تاریخی: رایگان

مدت زمان موردنیاز برای بازدید: نصف روز

جنگل حرا

برنامه سفر ۵ روزه به قشم

بعد از بازدید از روستای لافت، آماده رفتن به یک جنگل اسرارآمیز شوید. جنگل حرا در جزیره قشم، جزو بزرگترین جنگل‌های حرا در جهان است که انواع گونه‌های کمیاب جانوری را در پناه خود حفظ کرده است. شرایط اکولوژی جنگل حرا بسیار ویژه است و به‌ همین دلیل، زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان همچون کفچه نوک تیز، گیلانشاه و کاکائی شده است. زمانی که آب دریا در این منطقه فروکش می‌کند، ریشه درختان به‌وضوح دیده می‌شوند و منظره حیرت‌انگیزی را خلق می‌کنند. ریشه‌های درهم‌تنیده‌ای را تصور کنید که سر به آسمان کشیده‌اند و از آب دریا تغذیه می‌کنند؛ واقعاً بی‌نظیر است!

هزینه بازدید از این جنگل زیبا: رایگان

مدت زمان موردنیاز برای بازدید: 2 ساعت

برنامه روز دوم سفر

روز دوم در برنامه سفر 5 روزه به قشم، به دو مکان بسیار جالب در غرب روستای لافت، سفر خواهیم کرد. بام قشم و زیستگاه دلفین‌ها، قطعاً لحظات خاطره‌انگیزی برای شما رقم‌ خواهند زد. بهتر است قبل از رفتن به این مناطق، دوربین عکاسی را با خود بردارید؛ زیرا قرار است شیرین‌ترین خاطرات در جزیره قشم را تجربه کنید.

بام قشم

اگر از جنگل حرا به سمت جنوب حرکت کنید؛ به بام قشم می‌رسید. در بدو ورود به بام قشم، با منظره‌ای شبیه فیلم‌های خیال‌انگیز در هالیوود مواجه می‌شوید؛ اما تعجب نکنید! اینجا بام قشم در کشورمان ایران است. بام قشم در حقیقت صخره‌های بسیار مرتفع با ظاهری عجیب است که در کنار هم، یک فلات کوچک را ایجاد کرده‌اند. قدمت این صخره‌ها به زمان پارینه‌سنگی باز‌می‌گردد. با گذشت زمان و فرسایش خاک، به‌تدریج این صخره‌ها ایجاد شده‌اند. در روز دوم سفر 5 روزه به قشم برای رفتن به این مکان بکر، بهتر است کفش کوه‌نوردی، مواد غذایی و تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

هزینه بازدید از بام قشم: رایگان

مدت زمان موردنیاز برای بازدید: 3 ساعت

زیستگاه دلفین‌ها

اگر از بام قشم، به‌سمت شرق جزیره حرکت کنید، در منطقه‌ای نزدیک به بندر شیب دراز، به زیستگاه دلفین‌ها خواهید رسید. در بندر شیب دراز، قایق‌های زیادی وجود دارد تا شما را به زیستگاه دلفین‌ها ببرند. در این منطقه، شاهد صحنه‌های تماشایی از حرکت و پریدن دسته‌های دلفین خواهید بود. جذابیت و زیبایی تماشای دلفین‌ها، آنقدر زیاد است که برخی به جزیره قشم، جزیره دلفین‌ها می‌گویند. با رفتن به این زیستگاه، روز دوم از برنامه سفر 5 روزه به قشم، تمام می‌شود. پس از آن، شب را می‌توانید در یکی از هتل‌های باکیفیت قشم، همچون هتل رویال قشم، اقامت کنید و خود را برای روز سوم آماده نمایید.

هزینه بازدید از زیستگاه دلفین‌ها: تنها هزینه مربوط به قایق‌سواری

مدت زمان موردنیاز برای بازدید: 2 ساعت

برنامه روز سوم سفر

در روز سوم، می‌توانید به مکان دیدنی کمپ سوزا بروید. جزیره قشم، دارای کمپ‌های تفریحی زیادی است که امکانات رفاهی قابل توجهی برای گردشگران دارند. در ادامه به بررسی این مکان دیدنی، خواهیم پرداخت.  

کمپ پارک سوزا

برنامه سفر ۵ روزه به قشم

کمپ سوزا، در آرام‌ترین ساحل جزیره قشم واقع شده است. قدم زدن در ساحل سوزا، همه آنچه را که برای تمدد اعصاب و دفع استرس نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. کمپ سوزا، دارای امکاناتی همچون دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، پارک بازی و تعداد زیادی آلاچیق است. در این کمپ، برخی تفریحات دریایی و قایق‌سواری نیز وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید روز سوم را به‌طور کامل در این کمپ بگذرانید.

هزینه بازدید از کمپ: رایگان

مدت زمان موردنیاز برای بازدید: 4 تا 5 ساعت

برنامه روز چهارم سفر

روز چهارم از برنامه سفر 5 روزه به قشم را به دیدن یکی از مکان‌های مذهبی قشم اختصاص می‌دهیم. بهتر است بدانید که جزیره قشم، دارای تنوع فرهنگی و مذهبی است. بسیاری از مردم این جزیره، از اهل تسنن هستند و اعتقادات خاص خود را دارند. سفر به این جزیره زیبا، می‌تواند شما را با فرهنگ‌های متنوع آشنا کند.

مسجد قبا  

مسجد قبا، یکی از بزرگترین مساجد کشور است که معماری منحصربه‌فرد آن، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این مسجد، شما را به یاد مساجد عربی و تاریخی می‌اندازد. شباهت زیاد مسجد قبا به مسجد مدینه، محبوبیت آن را بیشتر کرده است. تمام دیواره‌ها، گنبد و گلدسته این مسجد، به‌رنگ سفید است و زیبایی خاصی دارد. در نزدیکی مسجد قبا، بازارهای خرید زیادی وجود دارد که می‌توانید، خرید سوغاتی خود را از آنجا انجام دهید. 

هزینه بازدید از مسجد قبا: رایگان

مدت زمان موردنیاز برای بازدید: 1 ساعت  

برنامه روز پنجم سفر

در آخرین روز از سفر 5 روزه به قشم، می‌توانید از دره زیبای ستارگان بازدید کنید. از آنجا که روز آخر سفر، معمولاً روز خرید سوغاتی است، پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را به روز چهارم موکول کنید و در روز آخر، باز هم از تماشای جاذبه‌های دیدنی قشم لذت ببرید.

دره ستارگان

یکی از جاهای دیدنی در برنامه سفر 5 روزه به قشم، دره ستاره‌ها است. این دره، یکی دیگر از دره‌های ماورایی و خیال‌انگیز در جزیره قشم است. علت اصلی پدید آمدن این دره شگفت‌انگیز، فرسایش خاک و جریان مداوم آب از تپه‌ها بوده است. در برخی از نقاط این دره، به علت گردابه‌ها و جریان سیلابی آب، صخره‌هایی به شکل ستون‌ باریک، پدید آمده اند. این دره، در ناحیه شمالی جزیره قشم و نزدیک به روستای برکه خلف واقع شده است. برای بازدید از این دره، بهتر است تجهیزات موردنیاز همچون کفش مناسب داشته باشید.

هزینه بازدید از کمپ: رایگان

مدت زمان موردنیاز برای بازدید: 3 تا 4 ساعت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->