به گزارش شهرآرانیوز - مهران محرمیان در گفتگو با ایسنا همچنین با تایید مشکلاتی که در زمینه دریافت تسهیلات خرد به صورت مجازی وجود دارد گفت این مشکل زمانی حل میشود که اعتبارسنجی به صورت متمرکز و از طریق بانک مرکزی و پایگاه داده اعتبارسنجی انجام شود.
او همچنین اعلام کرد که از نظر خدمات بانکی الکترونیکی در منطقه رتبه نخست را داریم و هیچ کشوری بالاتر از ما نیست: «از سوی دیگر سابقه خوبی در این زمینه داریم. برخی از کشورها که طی سالهای اخیر در حال پیشرفت در این زمینه هستند به تازگی به اعداد ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیدهاند. اما ایران طی سالیان گذشته همواره روی ۹۳ درصد بوده است.»
محرمیان پیش از این اعلام کرده بود که ۹۷ تا ۹۸ درصد از خدمات بانکداری کشور به صورت غیرحضوری ارائه میشود.
به گفته او از سال ۱۳۹۸ با همهگیری کرونا عملا اسکناس از جیب مردم حذف شد: «در آن ایام هیچ مشکلی مانند اختلال در سامانههای بانکی و ... ناشی از افزایش ناگهانی تراکنشها نداشتیم.»
اگرچه او گفته اختلال در سامانهها به دلیل افزایش ناگهانی تراکنشها نداشتیم، اما استفاده از خدمات بانکی الکترونیک به دلیل قطعی اینترنت، دستکاریها و کاهش سرعت با مشکلاتی همراه است. خدمات بانکی در ایران در شرایطی به سمت مجازی شدن میرود که همین دو هفته قبل دو روز اینترنت همراه کشور به بهانه برگزاری کنکور قطع شد و بسیاری را برای پرداختهای ساده سرگردان کرد. چهارشنبه هفته گذشته هم اینترنت کل کشور به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طور کامل قطع بود و علت آن هنوز مشخص نشده است.
معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی همچنین در مورد افزایش کارمزد خدمات بانکی گفت در مورد این مسئله در شورای مورد نظر تصمیمگیری خواهد شد: «البته آخرین باری که خدمات بانکی مانند کارمزد تراکنشهای بانکی و نقل و انتقال پول افزایش یافت حدود ۲۰ درصد بود که در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بود.»