صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فیلم‌های کمدی «عینک قرمز» و «تگزاس۳» در نوبت اکران «امیر جدیدی» نقش منصور بهرامی را بازی می‌کند ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت روز معلم + زمان پخش رقص قلم در دستان شعله | یادی از اسماعیل آشتیانی، شاعر، نقاش و ادیب معاصر «نصرالله شیرین‌آبادی» نوازنده پیشکسوت ویولن درگذشت + علت فوت نگاهی به فیلم سینمایی «مست‌عشق» | تکه‌پاره‌های یک روایت فیلم «رابطه» با بازی زنده یاد «خسرو شکیبایی» + زمان پخش آهنگ «قلب من قلب یه عاشق» دیان را بشنوید + لینک دانلود و متن ترانه پیوند تجربه و هنر در عرصه دانشگاه | گزارشی از کارگاه‌های رویداد «هفته هنر» در مشهد گفتگو با امیرحسین رضازاده، بازیگر مشهدی فیلم «بی بدن» | بازی در آثار جدی را بیشتر دوست دارم لورل و هاردی به تلویزیون می‌آیند + زمان پخش عضو شورای شهر مشهد مقدس: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست ما را مباد از دل طوفان گریختن | واکنش شاعران و اهالی ادب به سروده رهبر معظم انقلاب
سرخط خبرها

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی: اگر ارزش‌های واقعی در مداحی اهل‌بیت نباشد حیات به خطر می‌افتد

  • کد خبر: ۱۴۸۱۳۱
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی: اگر ارزش‌های واقعی در مداحی  اهل‌بیت نباشد حیات به خطر می‌افتد
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: مداحی که مدح اهل بیت (ع) و امیرالمومنین (ع) می کند، به ارزش های واقعی جلوه می‌دهد و اگر این ارزش های واقعی نباشد حیات به خطر می‌افتد.

به گزارش شهرآرانیوز، در همایش مداحان و شعرای اهل بیت (ع) که امشب (۱۰ بهمن ماه) و به همت آستان قدس رضوی، کانون مداحان و سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان خراسان رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی با نام بردن از بزرگان شعر فارسی همچون حافظ و سعدی و مولوی و ... خاطرنشان کرد: شعر و آواز عامل زیبایی خلقت است و در هیچ زبانی به جز فارسی، کلمات با این هنرمندی استخدام نشده است. 

وی افزود: از سوی دیگر خواندن درست شعر هم در تاثیر و رونق آن بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه گفت: صوت خوش نیز از نعمتهای بزرگ خدا است و مداحان آن را در راه خودش مصرف می‌کنند. مداحی که مدح اهلبیت (ع) و امیرالمومنین (ع) می کند، به ارزش های واقعی جلوه می‌دهد و اگر این ارزش های واقعی نباشد حیات به خطر می‌افتد.

وی تاکید کرد: شاعری که مفاهیم را جلوه می‌دهد و نظم می‌بخشد کار مهمی انجام می دهد. شعرگویی مانند معجزه است و هر انسانی نمی تواند شعر بگوید. ما دو برکت شعر گفتن و شعر خواندن را در اسلام و خصوصاً در شیعه به برکت ابی عبدالله الحسین (ع) داریم.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تاریخ ادبیات آنگونه که باید تعلیم نشده است. تاریخ ادبیات درباره شخصیت های بسیاری از بزرگان و به ویژه حافظ باید تبیین شود.

وی در پایان خطاب به مداحان و شاعران اهل بیت (ع) تاکید کرد: هر کدام از شما به دو هنر سرودن شعر و خواندن شعر آراسته هستید، مسامحه نکنید.

تقدیر از شاعران و ذاکران انقلابی اهل بیت (ع)

گفتنی است در این مراسم از «سید رضا یعقوبی آل» شاعر ولایی و انقلابی و «حاج احمد واعظی» ذاکر انقلابی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم، جمعی از مداحان، شعرا و ستایشگران مذهبی استان به قرائت اشعاری با موضوع انقلاب اسلامی پرداختند.
 
 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->