آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

انقلاب اسلامی، محور 70 اثر در انتشارات به‌نشر

  • کد خبر: ۱۴۸۴۴۱
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
انقلاب اسلامی، محور 70 اثر در انتشارات به‌نشر
به‌نشر، انتشارات آستان قدس رضوی در ۵ سال اخیر با رویکردی متفاوت به تاریخ انقلاب، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن ویژه نوجوانان و جوانان پرداخته است که نتیجه آن انتشار ۷۰ عنوان اثر در این موضوعات را شامل می‌شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، آثار به نشر در موضوع تاریخ انقلاب، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن از رمان و داستان تا طرح قالب‌های اندیشه‌ای و آموزشی البته با زبان و ادبیاتی جذاب و مخاطب پسند بوده است که طبق گفته حسین سعیدی مدیرعامل این انتشارات، اغلب آن‌ها به دلیل استقبال مخاطبان، در نوبت‌های متعدد چاپ و منتشر شده است و در جشنواره‌های مختلف ادبی خوش درخشیده‌اند.

تغییر رویکرد و توجه به موضوعات فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی

مدیرعامل به نشر درباره اهتمام این انتشارات به موضوعاتی از قبیل تولید آثار در باب فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی، اشاعه و بیان ارزش‌های آن می‌گوید: در سابقه ۳۰ ساله به‌نشر تنها ۵ اثر پراکنده در موضوع فرهنگ و انقلاب اسلامی تولید شده است. از سال ۱۳۹۶ و در دوره مدیریتی جدید، با تغییر رویکرد، تلاش کردیم با سفارش اثر به نویسندگان جبهه انقلاب اسلامی، برنامه ریزی و طرح ریزی تولید آثار را آغاز کنیم.

این حرکت موجب شد تا ۷۰ عنوان اثر با موضوع فرهنگ و گفتمان اسلامی ویژه گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در محور‌های حوزه‌های فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی، سیره امام و رهبری، انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن، شخصیت‌های موثر در انقلاب و آشنایی با زمینه‌های شکل گیری و حوادث انقلاب اسلامی در قالب‌های مختلف شعر، داستان، رمان و مستندنگاری در به‌نشر تولید شود.

او ادامه می‌دهد: به‌نشر این توفیق را داشته تا در فهرست آثار انقلابی خود کتاب‌هایی درباره بنیان‎گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و نیز مقام معظم رهبری برای کودکان تولید و منتشر کند.

جدیدترین آثار انقلابی به‌نشر در حوزه کودک و نوجوان

مدیرعامل انتشارات به‌نشر اذعان می‌کند: آخرین کتاب‎های چاپ شده در این موضوع که به تازگی روانه بازار شده‎اند، مجموعه شعر «بوی‎گل‎سوسن» و داستان «دست‎های رنگی» است.

 او به کتاب «دست‌های رنگی»  ویژه نوجوانان اشاره می‌کند و می‌گوید: این اثر داستانی بلند درباره انقلاب ۵۷ نوشته مصطفی خرامان است که بخش‌های مختلفی دارد و روایتگر زندگی پسری است که پدرش پلیس است و در بحبوبه انقلاب مراقب است که  روی دیوار‌های سفید منزلش کسی شعار ننویسد. کتاب «دست‌های رنگی» فضای طنز آمیز  دارد و مسائل انقلاب، شخصیت‌های موثر و رخداد‌های انقلابی در قالب گفتگو‌هایی  بین افراد در کتاب مطرح می‌شود.

او اظهار می‌کند: «بوی گل سوسن» شامل مجموعه اشعار انقلابی برای کودکان سروده سمیه تورجی است که سحر رضائیه زاد آن را تصویرگری کرده است.

روایت‌های دقیق و معتبر انقلاب سال ۵۷

سعیدی به مجموعه ۲۱ جلدی «یک روایت معتبر» بازخوانی روایت اشخاص، وقایع و اماکن ویژه و مهم مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی اشاره می‌کند و می‌گوید: مجموعه کتاب‌های «یک روایت معتبر» در حجم کم، اما دقیق و معتبر با بیان روایت‎هایی مستند از ایام انقلاب اسلامی به شیوه‎ای نو، نسل چهارم انقلاب را با وقایع آن دوران آشنا می‌کند.

سعیدی ادامه می‌دهد: کتاب «روز برمی‌خیزد» با موضوع ادبیات انقلاب اسلامی به قلم مصطفی فعله‌گری نویسنده و منتقد ادبی نوشته شده است و سرگذشت یک زندانی سیاسی اهل اندیشه  را در روزگار حکومت پهلوی بیان می‌کند که آرزوی نگارش زندگی یکی از زندانیان سیاسی نامدار جهان را در سر دارد و در این جست‌وجو، به ضرورت نوشتن کتابی درباره امام موسی کاظم (ع) می‌رسد.

او ادامه می‌دهد: کتاب «سند‌هایی برای محاکمه دوباره شیخ» نیز از دیگر آثار به‌نشر با موضوع انقلاب به قلم حسن احمدی روایتگر خاطرات، مبارزات، شکنجه‌ها و تبعید آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی از شخصیت‌ها و مبارزان برجسته انقلاب اسلامی علیه حکومت شاهنشاهی است.

 به گفته مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، «بیداری»، «رویای آق تاریم»، «دشت یاغی‌ها»، «آدم‌های غلط»، «خلوت مدیر»، «تیغ و تاج»، «رانت، فرهنگ سیاسی تبعی و اقتدارگرایی در ایران (۱۳۵۶- ۱۳۳۲)» و «آژان برازنده» از دیگر آثار انقلابی به‌نشر در بخش عمومی و بزرگسال است.

او به انتشار آثار انقلابی به‌نشر ویژه کودکان و نوجوانان در قالب کتاب‌های پروانه اشاره کرده و می‌گوید: مجموعه ۱۲ جلدی «در هوای انقلاب»، «بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران: امام خمینی (ره)»، مجموعه شعر «عطر خنده امام»، مجموعه ۱۲ جلدی «شاه فراری شده»، مجموعه شعر «روح سبز ما، بهار ما، سلام»، مجموعه چهار جلدی «قصه‌های امام خمینی (ره) و بچه‌ها»، مجموعه‌های شعر «خبر ناگهان پخش شد» و «تاج شاه و کلاه»  از آثاری است که برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->