رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات دروغ از آب درآمد

  • کد خبر: ۱۵۰۰۱۶
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات دروغ از آب درآمد
واشنگتن‌پست به نقل از منابع گزارش داد که یک شرکت تحقیقاتی که با تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قرارداد بسته، برای اثبات ادعا‌های وی مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، نتوانسته مدرکی برای تأیید این نظریه بیابد.

به گزارش شهرآرانیوز، در نتیجه، این مقاله ادعا می کند که یافته‌ها علنی یا در دادگاه ارائه نشده است.

به گفته چهار نفر از افراد آشنا به موضوع، کمپین ترامپ گروه تحقیقاتی برکلی را برای بررسی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در شش ایالت استخدام کرد. این شرکت عوامل متعددی را بررسی کرد که می‌توانست ادعاهای رئیس‌جمهور سابق مبنی بر «دزدیده شدن» انتخابات از او را تأیید کند. یکی از منابع گفت: «آنها همه چیز را بررسی کردند: تغییر آدرس، مهاجران غیرقانونی، جمع آوری رأی، مردمی که دوبار رأی دادند... ناهنجاری‌های مشارکت در رأی دهندگان، ناهنجاری های تاریخ تولد، اینکه آیا افراد مرده رأی داده‌اند یا خیر».

با این حال، نتایج برای کمپین ترامپ ناامیدکننده بود. در حالی که گمان می‌رود این شرکت برخی از بی‌نظمی‌های رای‌گیری و همچنین نشانه‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن قوانین را در برخی موارد پیدا کرده است، ظاهراً این ناهنجاری‌ها برای ایجاد تردید در مورد پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ کافی نبودند.

یک منبع  واشنگتن‌پست توضیح داد که به اندازه کافی مدرک برای چیزی که آنها می‌خواستند ثابت کنند، نبود. این گزارش مدعی است که در نتیجه هیچ یک از یافته‌های تحقیقات نه برای عموم و نه در دادگاه منتشر نشده است.

تحقیقات برکلی در اواخر سال ۲۰۲۰ انجام شد، قبل از اینکه حامیان ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند تا از تصویب نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در آنجا در حال انجام بود، جلوگیری کنند.

در آستانه و پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، ترامپ بارها به تقلب در انتخابات اشاره کرد، در حالی که به رای گیری پستی حمله کرد و ادعا کرد که در برخی از دستگاه های رای گیری تقلب شده است. تیم او شکایت های متعددی را در تلاش برای لغو نتایج انتخابات تنظیم کرد که بسیاری از آنها از جمله توسط دادگاه عالی ایالات متحده رد شده‌اند. در نوامبر ۲۰۲۲، ترامپ رسماً اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ مجدداً نامزد خواهد شد، در حالی که متعهد شد با فشار برای استانداردهای جدید شناسایی رای دهندگان، "تقلب را حذف کند" و خواستار این شد که فقط برگه‌های رای کاغذی باید شمارش شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->