انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برهوت ثامن به‌جای ورزشگاه شیک!

  • کد خبر: ۱۵۰۵
  • ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
برهوت ثامن به‌جای ورزشگاه شیک!
زمزمه برگزاری بازی‌های این فصل نماینده استان در ورزشگاه ثامن، باعث نگرانی هواداران شده است

مرتضی اخوان - با نزدیک‌شدن زمان آغاز لیگ برتر نوزدهم، زمزمه آماده‌شدن دوباره ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد به دغدغه هوادارانی بدل شده است که یک سال رؤیایی را در ورزشگاه شیک امام‌رضا(ع) سپری کردند. هوادارانی که تازه دوری راه و سفر نیم‌روزی به برهوت ثامن را فراموش و به شیک‌نشینی در ورزشگاهی که حس احترام را به آن‌ها می‌داد، عادت کرده بودند. نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال چه از 10مرداد (تاریخ اعلام‌شده) آغاز شود و چه طبق تهدید تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، به چرخه تأخیر بیفتد، بالاخره شروع می‌شود و این وسط مشهد با نماینده آسیایی‌اش شهرخودرو، فصلی داغ را پیش‌رو خواهد داشت. فصلی که نماینده فوتبال شهر برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال مشهد در 3 جام به میدان خواهد رفت؛ لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا. این درحالی است که زمزمه دوباره بازشدن پای ورزشگاه دوراز‌شهر به فوتبال مشهد، نگرانی بزرگی برای هوادارانی است که می‌ترسند باز مجبور باشند برای تماشای فوتبال تیم محبوبشان مسافت طولانی را طی کنند و بر روی سکوهای آفتاب‌زده ثامن در سرما و گرما بنشینند و حسرت ورزشگاه شیک شهر را بخورند؛ نگرانی‌ای که ما را به مشاهده میدانی وضعیت ورزشگاه ثامن که حالا بازگشایی‌اش دغدغه تلخ هواداران شده است (!) ترغیب کرد.

 

ورزشگاه ثامن، همانی که بود!
مسافت ده‌کیلومتری جاده مشهد-شاندیز را در هر دمای هوایی که طی کنید، باز ته دلتان به دوری راه و رنج یک سفر نیم‌روزی برای تماشای ورزشگاه به‌ظاهر تازه‌نونوار‌شده، لعنت می‌فرستید؛ چه برسد به اینکه دماسنج، دمای 38درجه سانتی‌گراد را نشان بدهد. ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) در کشاکش آفتاب تابستانی، کوچک‌تر از آنکه داعیه‌دار رقابت با ورزشگاه شیک میانه شهر باشد، چشم می‌کشد تا بلکه دوباره بازی در این ورزشگاه برگزار شود و هوادارانی پرشور و هیجان را به دهکده ناکام مانده برگرداند. غافل از اینکه تمهیداتی که مدیران ورزش برای بهبود حال این سازه غول‌پیکر‌بیمار اندیشیدند، بسیار ناچیز است. درودیوار ورزشگاه هنوز همان‌طور رنگ‌ورورفته هستند. حتی شاید بیشتر از قبل زنگ سرما و گرما به تنشان خورده و نمایی زشت به تن ورزشگاهی داده است که مدعی بازگشت به چرخه فوتبال حرفه‌ای شهر است. همین‌که پایمان به نخستین سکوی ورزشگاه باز می‌شود، چمن یکدست و تعویض‌شده‌ای که طی همین یکی‌دو ماه 4 بار تیغ اصلاح قیچی به فرق سرش خورده، نظرمان را جلب می‌کند؛ چمنی که حالا گویا مجهز به سیستم زهکشی و هیتینگ است و به گفته زارعی، معاون مدیرکل ورزش و جوانان، دیگر بابت برف و باران‌های زمستانی مشکلی ندارد. کمی که از هیجان چمن چشم می‌کشیم و سرمان را بالاتر می‌آوریم، با اسکوربردی مواجه می‌شویم که به ادعای فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، بزرگ‌ترین استکوربرد ورزشگاه‌های فوتبال ایران است. اسکوربرد شیکی که در لیگ‌های گذشته همیشه جایش خالی بود و هنوز یادمان نرفته که در لیگ شانزدهم به سبب اجبار سازمان لیگ از اسکوربرد سیار استفاده می‌کرد؛ اسکوربردی که سوژه رسانه‌ها شده بود. اما اگر از چمن و اسکوربرد بگذریم، دیگر چیزی در ثامن عوض نشده است. اوضاع همان است که بوده. سکوهایی که یا هنوز به صندلی مجهز نشده است یا کفی پلاستیکی، بدون تکیه‌گاه قرار است کار صندلی را برای تماشاچیانی بکند که مسافتی طولانی را از شهر مشهد تا ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) طی می‌کنند. از شماره‌گذاری صندلی‌ها و گیت‌های ورودی برای سیستم بلیت‌فروشی الکترونیکی که دیگر هیچ نگویید. پیست تارتان و خرده‌نخاله‌ها هم هنوز گوشه‌وکنار ورزشگاه را بدسیما نگه داشته است. همان‌طور که بود! وضعیت نمازخانه بهبود پیدا نکرده و جایگاه خبرنگاران هم هنوز بدترین بخش ورزشگاه است. همانی که بود! مشاهداتی که بیانگر این واقعیت است که برهوت ثامن هنوز همان است که بود.

 

5میلیارد دیگر تا ثامن رؤیایی!
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی چندی پیش اعلام کرده بود که یک‌میلیارد برای تعمیر سکوهای ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد در نظر گرفته‌اند؛ بودجه‌ای که تخصیص آن می‌تواند ورزشگاه نونوارشده خارج شهر را به مرحله بهره‌برداری نهایی برساند. اما باوجود‌این امروز زارعی، معاون ورزشی مدیرکل، صحبت از اعتبار پنج‌میلیاردی می‌کند. امیر زارعی می‌گوید: «اعتباری بالغ‌بر 5میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در نظر گرفتیم تا صندلی‌های پشت دروازه‌های ورزشگاه را نصب کنیم.» این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که سایر صندلی‌هایی که به زعم مدیران ورزش در استادیوم نصب شده‌اند، بیشتر یک رویه پلاستیکی هستند تا صندلی با تکیه‌گاهی در شأن هواداران فوتبال!

 

گیت، صندلی و هزار ماجرای دیگر
بهره‌برداری از ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد علاوه بر مسئله زمین چمن و نصب اسکوربرد که هر 2 انجام شده است، به چند مؤلفه دیگر ارتباط دارد؛ زیرساخت‌هایی که باید فراهم شود تا این استادیوم آماده برگزاری مسابقات فوتبال و بهره‌برداری رسمی شود. نصب گیت‌های فروش بلیت الکترونیکی یکی از این بخش‌های مهم است. امیر زارعی، معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، دراین‌رابطه می‌گوید: مهم‌ترین مسئله بحث فراهم‌کردن امکان فروش بلیت الکترونیکی و نصب گیت‌هاست. سفارش 30 گیت را به سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی داده‌ایم و امیدواریم به‌زودی این اتفاق رقم بخورد. زارعی اضافه می‌کند: ورزشگاه ثامن امروز از نظر چمن هیچ مشکلی ندارد و تمامی عملیات زهکشی و هیدینگ چمن انجام شده و 4 مرتبه هم این چمن قیچی زده شده است؛ اما بخشی از نصب صندلی‌ها و مکان‌های نصب دوربین و اتاق مانیتورینگ مانده که باید آن‌ها هم تکمیل شود.

 

زارعی: اولویت خواسته شهرخودروست
معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره سیاست اداره کل در قبال دغدغه اصلی هواداران فوتبال مشهد درباره برگزاری بازی‌های شهرخودرو در لیگ برتر، می‌گوید: اولویت ما خواسته باشگاه است. باشگاه شهرخودرو می‌خواهد بازی‌هایش در ورزشگاه امام‌رضا(ع) باشد و ما هم خودمان دوست داریم برای نتیجه‌گرفتن تیم شهرمان این اتفاق بیفتد. وی خاطرنشان می‌کند: باوجود‌این ما ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) را هم بازگشایی می‌کنیم و در اختیار شهرخودرو قرار می‌دهیم. تا زمانی که زیر‌ساخت‌های ثامن‌الائمه(ع) کاملا آماده شود، حتما بازی‌های اول شهرخودرو در ورزشگاه امام‌رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

حمیداوی: برگزاری بازی‌های ما در ورزشگاه ثامن، باب میل هواداران نیست
باشگاه شهرخودرو مشهد در ماجرای برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه امام‌رضا(ع) یا استادیوم ثامن‌الائمه(ع) اصلی‌ترین ذی‌نفع است. مالک شهر خودرو درهمین‌زمینه گفت: مردم مشهد از برگزاری بازی‌های تیم شهرشان در ورزشگاه مدرن امام‌رضا‌(ع) لذت بردند و هیچ مشکلی هم به وجود نیامد. فرهاد حمیداوی درباره زمزمه برگزاری بازی‌های تیم شهرش در ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) اظهار کرد: ورزشگاه شیک و مدرن امام‌رضا(ع) به‌عنوان یکی از نمادهای بزرگ ورزشی نه‌تنها مشهد و خراسان، بلکه ایران شناخته می‌شود. مردم مشهد هم فصل گذشته به‌خوبی نشان دادند که از چه فرهنگ غنی و بالایی برخوردارند و در طول برگزاری رقابت‌ها هیچ مشکلی به وجود نیامد. وی ادامه داد: اینکه بازی‌های تیم شهر خودرو در ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) که خارج از شهر است برگزار شود، فکر نمی‌کنم چندان باب دل هواداران باشد؛ البته ما هم در باشگاه شهرخودرو موافق این موضوع نیستیم. به‌هر‌شکل ورزشگاه امام‌رضا(ع) امتحان خود را در بازی‌های گذشته به‌خوبی پس داده است. به‌عنوان‌مثال در بازی حساس ما با استقلال دیدید که چه تعداد تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت و هیچ اتفاق نامیمونی هم پیش نیامد. مالک باشگاه شهر خودرو خراسان افزود: البته موضوعات مختلفی که در ورزشگاه‌های شهر‌های دیگر پیش آمد، باعث شد تا فدراسیون فوتبال روی موضوعات بلیت‌فروشی و امنیتی‌ سخت‌گیری بیشتری به خرج دهد، اما فکر نمی‌کنم ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) با توجه به کمبودهایش از جمله نبود گیت، صندلی و شماره‌دار‌بودن آن‌ها بتواند میزبان مناسبی برای بازی‌ها باشد. حمیداوی تصریح کرد: ما جلسات مختلفی را با هیئت فوتبال و تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی برگزار کردیم و مشکلی درباره میزبانی بازی‌های ما در ورزشگاه امام‌رضا(ع) پیش نخواهد آمد و مردم می‌توانند باز هم در این ورزشگاه بازی‌های تیم شهر خودرو را تماشا کنند.

 

هوای هواداران را داشته باشید
مطالبه هواداران فوتبال مشهد حالا آن است که گول شعار «ورزشگاه نونوار» را نخوریم و حق استفاده از ورزشگاه شیک شهر (امام‌رضا) را از آن‌ها نگیریم؛ مطالبه بحقی که البته خواسته باشگاه شهرخودرو و به‌ظاهر اداره کل ورزش و جوانان هم هست و اگر نباشد تنگ‌نظری‌های دوباره برخی کاسه‌های داغ‌تر از آش، شاید هرگز به چالش فصل جدید فوتبال بدل نشود و ثامن در جایی دیگر و برای بهره‌ای دیگر به داد فوتبال شهر مشهد برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->