نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD
سرخط خبرها
فرصت طلایی برای بین‌المللی شدن

گزارشی از پیشرفت فیزیکی سالن چندمنظوره ثامن الائمه

  • کد خبر: ۱۲۵۵۲
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴
گزارشی از پیشرفت فیزیکی سالن چندمنظوره ثامن الائمه
۵ برش ازسالن چند منظوره ۶ هزار نفری ثامن که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مرتضی اخوان - سازه‌ای غول‌پیکر در آسمان دهکده ورزشی ثامن الائمه همچون نگینی می‌درخشد، سالنی چندمنظوره که هنوز تا رسیدن به مرحله بهره‌برداری فاصله زیادی دارد، اما حقیقت آن است که پیشرفت فیزیکی آن به شکلی است که اگر سری به مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد بزنید به‌وضوح نشانه‌های امید را برای به سرانجام رسیدن این پروژه خواهید دید. این پروژه می‌تواند حکم طلا را برای ورزش مشهد داشته باشد و به کمک رشته‌های مختلف ورزشی شهر بیاید، به کمک والیبالی که هر سال پیش از شروع رقابت‌های نماینده استان در لیگ برتر، لرزه ایرادگیری‌های فدراسیون به سالن مهران را به تنمان می‌اندازد، یا به کمک بسکتبالی که در سالن غیراستاندارد از حیث تماشاگر سجاد مشهد کام هواداران نماینده مشهد در لیگ برتر را تلخ می‌کند. این سالن حتی می‌تواند رعشه به اندام رقبای فوتسالیست‌های مشهد بیندازد، سالنی که می‌تواند با هیاهوی شش‌هزارنفری تیفوسی‌های مشهدی در هواداری تیم‌هایشان برای هر رویداد داخلی و بین‌المللی مهیج و جذاب باشد. در روز‌هایی که چشم امید جامعه ورزش مشهد به فرجام سالن شش‌هزارنفری در مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه است نگاهی به چند و، چون این پروژه خواهیم داشت.

سالنی به رنگ فولاد آره‌نا
نمای ورودی شباهت زیادی به ورزشگاه فولاد آره‌نای اهواز دارد، سازه‌ای آهنی با پیکره‌ای قرمز و زرد، بنایی که قرار است به یکی از شیک‌ترین سالن‌های چندمنظوره کشور بدل شود. البته پروژه ساخت سالن چندمنظوره شش‌هزارنفری به طور هم‌زمان در ۱۰ استان کشور کلید خورده است و مشهد یکی از شهر‌هایی است که چشمش به جمال این غول آهنی مدرن روشن خواهد شد، بنایی که بناست کمکی برای ورزش حرفه‌ای شهر باشد که این روز‌ها از فقر امکانات و سخت‌افزار رنج می‌برد. وضعیت سالن‌های والیبال، بسکتبال و حتی فوتسال برای میزبانی از تیم‌های لیگ برتری چندان مساعد نیست و گهگاه تن اهالی یکی از رشته‌های ورزشی مذکور از ترس تعطیلی مسابقات تیم محبوبشان در سالن فرسوده می‌لرزد.

پیشرفت فیزیکی غول آهنی
«سالن چندمنظوره ثامن‌الائمه مشهد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.» این صحبتی است که فرزاد آقابیگی، رئیس اداره فنی و مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان می‌کند. او تأکید می‌کند که طبق هدف‌گذاری پیمانکار پروژه، قرار است این مجموعه تا پایان سال ۹۹ تحویل داده شود. وزیر ورزش هم این صحبت‌ها را تأیید، و در بازدید از مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه تصریح می‌کند: «احتمالا در دهه فجر سال آینده می‌توانیم این پروژه را افتتاح کنیم و در اختیار جامعه ورزش و جوانان استان قرار دهیم.»

خرج باقی‌مانده ثامن: ۴۵ میلیارد!
مسئله جالب درباره سالن شش‌هزارنفری که بعد از بلاتکلیفی‌های مکرر به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی واگذار شد و حالا سازمان همیاری‌های شهرداری مشهد پیمانکار آن است، بودجه‌ای است که به آن نیاز دارد. در حالی که در لایحه بودجه دولت که چندی پیش تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، ردیف بودجه پنج‌میلیاردتومانی برای تکمیل و بازسازی مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد تعیین شده بود، اکنون مسعود سلطانی‌فر برای تکمیل سالن این مجموعه که پیشرفت فیزیکی شصت‌درصدی دارد بودجه‌ای چهل‌وپنج‌میلیاردی را پیش‌بینی می‌کند. سلطانی‌فر در این باره می‌گوید: «طبق برآورد‌هایی که تاکنون انجام شده است، برای اتمام این پروژه به چیزی حدود ۴۵ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.» البته فرزاد آقابیگی در این باره می‌گوید: «ردیف بودجه پنج‌میلیاردی مجموعه ثامن فقط مربوط به استادیوم فوتبال است و بودجه سالن شش‌هزارنفری از محلی دیگر تأمین می‌شود.» در دور دوم سفر رئیس جمهور به مشهد، بودجه‌ای بیست‌وپنج‌میلیاردی به تکمیل سالن شش‌هزار نفری تخصیص یافته بود، اما اکنون، با توجه به گران شدن مصالح و مواد خام ساختمانی، گویا باید تدبیری برای افزایش این بودجه و به سرانجام رساندن سالن مدرن اندیشید. وزیر ورزش و جوانان هم در تأمین بودجه چهل‌وپنج‌میلیاردی تردید دارد و می‌گوید: «اگر بتوانیم منابع این پروژه را تأمین کنیم، احتمالا سال آینده سالن را افتتاح می‌کنیم.» سلطانی‌فر در یک جمله از «اگر» و «احتمالا» استفاده کرده است. این ادبیات نشان می‌دهد وزیر ورزش هم نگران شرایط اقتصادی و بودجه‌ای است که اگر دولت در تصویب آن تعلل کند، ممکن است روزبه‌روز اضافه شود و به سرانجام رسیدن این سالن را دشوارتر کند.

پروژه‌ای که ۲۰ سال دیر افتتاح می‌شود
وزیر ورزش می‌گوید: «با توجه به جایگاه استان، وضعیت ورزش و استعداد‌های فراوان، خراسان رضوی استحقاق این را داشت که ۲۰ سال پیش از این یک سالن شش‌هزارنفره مجهز داشته باشد.» سلطانی‌فر تأکید می‌کند: «شهر‌های بزرگی مانند مشهد، شیراز و سنندج از داشتن چنین سالنی بی‌بهره بودند. در این راستا به ساخت ۱۰ پروژه سالن شش‌هزار‌نفره در ۱۰ مرکز استان اقدام کردیم و تلاش می‌کنیم آن‌ها را تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسانیم. همچنین اولویت ما با سالن‌های مشهد، شیراز، سنندج و کرج است. وی تصریح می‌کند: «با وجود محدودیت‌های مالی‌ای که در پی تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی آمریکا معیشت مردم را هدف قرار داده است، پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف در کشور فعال است که با تلاش همه مدیران و زحمت‌کشان این عرصه، یکی پس از دیگری به بهره‌برداری خواهد رسید. وزیر ورزش و جوانان اظهار می‌کند: «سال گذشته برنامه‌ریزی برای افتتاح ۵۰۰ پروژه انجام شد که با تلاش همه دست‌اندرکاران، ۷۰۰ پروژه به بهره‌برداری رسید. در سال جاری نیز هدف‌گذاری برای ۷۰۰ پروژه بوده که تا اینجای کار بیش از ۴۰۰ پروژه به اتمام رسیده است.»
 
 
گزارشی از پیشرفت فیزیکی سالن چندمنظوره ثامن الائمه
 

فرصت طلایی برای بین‌المللی شدن
سالن شش‌هزار‌نفری می‌تواند فرصتی استثنایی برای میزبانی رویداد‌های بین‌المللی باشد. شاید اگر این سالن همین یک ماه پیش آماده بود، می‌توانست میزبان آبرومند تورنمنت بین‌المللی فوتسال باشد، تورنمنتی که پیش از شروع جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی فوتسال کشورمان حیاتی بود. مسعود سلطانی‌فر در سفر اخیرش به مشهد که با بازدید سرزده از مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد همراه شد، به این مسئله اشاره کرد. او با اشاره به وجود ۵۰ درصد از هتل‌های کشور در مشهد و شرایط مطلوب فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: «با این امکانات، خراسان رضوی می‌تواند دست‌کم در هر فصل میزبان یک رویداد بزرگ بین‌المللی باشد. امیدوارم پروژه سالن شش‌هزار‌نفره مشهد با کیفیت خوب و در شأن مردم استان به بهره‌برداری برسد و شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی در آن باشیم.» پروژه‌‎ای که می‌تواند نگین درخشانی در ورزش مشهد باشد به شرط آنکه بودجه‌اش تأمین شود و با تسریع در روند تکمیل آن، هر‌چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این سالن باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->