تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

ارض گسترده جهاد تبیین

  • کد خبر: ۱۵۰۸۹۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
ارض گسترده جهاد تبیین
انقلاب اسلامی در فرایند حرکت رو به جلوی خود در مواجهه با نظام استکبار در جبهه‌ها و ابعاد مختلف در حال هماوردی ست و در نقطه مقابل، جبهه استکبار با محوریت نظام رسانه‌ای درصدد ایجاد یا القای مشکل یا کم انگاشتن و به فراموشی سپردن دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

جهاد تبیینی که درباره ضرورت آن در محافل مختلف صحبت می‌شود، با هدف روشنگری افکار عمومی و نخبگان جامعه آن هم در طیف گسترده‌ای از موضوعات اتفاق می‌افتد.

منظور از طیف گسترده‌ای از موضوعات، یعنی مجموعه اقداماتی که در مقیاس ملی و فراملی اتفاق می‌افتد، می‌تواند موضوع جهاد تبیین باشد.

انقلاب اسلامی در فرایند حرکت رو به جلوی خود در مواجهه با نظام استکبار در جبهه‌ها و ابعاد مختلف در حال هماوردی ست و در نقطه مقابل، جبهه استکبار با محوریت نظام رسانه‌ای درصدد ایجاد یا القای مشکل یا کم انگاشتن و به فراموشی سپردن دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

به همین دلیل جهاد تبیین هم عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی گیرد و هم مجموعه نهاد‌ها و دستگاه‌ها و شخصیت‌هایی را که مخاطب این مسئولیت مهم قرار می‌گیرند.

به گستردگی طیف موضوعاتی که بیان شد، طبیعتا شخصیت‌های مختلف با تخصص‌های مختلف و همچنین مراکز و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی مختلف مسئولیت دارند که در این میدان نقش آفرینی کنند.

حوزه علمیه نیز در کنار دیگردستگاه‌ها و مراکز باید مسئولیت پذیر باشد و طبیعتا همان طور که از یک مجموعه اقتصادی انتظار می‌رود تبیینش درراستای فعل وانفعالات، ناهنجاری‌ها و دستاورد‌های اقتصادی اتفاق بیفتد، از حوزه علمیه نیز انتظار می‌رود که با محوریت مسائل فرهنگی اجتماعی عهده دار جهاد تبیین باشد که ارض گسترده‌ای هم دارد و البته به عنوان اولویت دوم مسائل سیاسی قرار دارد؛ به عبارتی روشنگری سیاسی جامعه نسبت به آنچه نظام استکبار در قبال نظام جمهوری اسلامی انجام داده است.

اما در عرصه فرهنگی هم انتظار می‌رود حوزه علمیه با محوریت اندیشه اسلامی به مسائل فرهنگی و سیاسی بپردازد و چنین تبیینی از خاستگاه نگرش اسلامی از نیاز‌های مبرم جامعه اسلامی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل از این زاویه انتظار بیجایی نیست که اگر بگوییم حوزه علمیه باید در جهاد تبیین پیشگام باشد.

به نظر‌ می‌آید حرکت رو به جلویی در جهاد تبیین در حوزه‌های علمیه به ویژه توسط نسل جوان اتفاق افتاده است؛ بالاخص با رهنمود آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب فرمودند و با استفاده از فضای مجازی و با محوریت شبکه‌های داخلی، این اتفاق رو به گسترش است.

البته بخشی از این جهاد تبیین هم از طریق رسانه ملی اتفاق افتاده و طبیعتا انتظار و امید این است که این موج رویه‌ای شتابنده تر، با قوت‌تر و گاهی هم به هنگام‌تر به خودش بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->