کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

تأسی به حضرت عباس (س) آرمان ماست

  • کد خبر: ۱۵۱۹۴۵
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
تأسی به حضرت عباس (س) آرمان ماست
نسبت حضرت عباس (س) به امام حسن (ع) همان نسبت او به امام حسین (ع) است. ولایت پذیری محض از امام زمان (عج) خویش دارد عباس (س).

برخی‌ها نسنجیده سخن می‌گویند و نفهمیده می‌خوانند؛ درست مثل کسانی که «گز نکرده، می‌برند» و بدون طرح می‌دوزند. معلوم است که نتیجه می‌شود هدردادن پارچه؛ می‌شود شنیدن بی حاصل؛ می‌شود خستگی گوش و هوش. ببخشید که چنین شروع کردم. در گلویم گیر کرده است آنچه بنده خدایی می‌خواند؛ «حسن، حسین بود اگر یار داشت/ اگر که عباس علمدار داشت» معلوم است که او وکسی که شعرش را سروده، نه تاریخ می‌خواند و نه نسبت به تعریف شأن امامت معرفت دارد.

اینکه می‌گوید، یعنی عباس (س) کنار امام حسن (ع) نبود، که اگر می‌بود، عاشورا به جای سال ۶۱ هجری مثلا سال ۴۱ هجری اتفاق می‌افتاد، شاید هم زودتر! من این را نفهمیدن منطق امامت می‌دانم؛ نخواندن صفحات تاریخ می‌دانم. اگر نه این بود، باید می‌دانست که اتفاقا امام حسن (ع) نه فقط عباس علمدار را داشت، بلکه کسی را داشت که حسین (ع) نداشت. امام مجتبی (ع) در کنار خویش، حضرت حسین (ع) را داشت؛ همان قهرمانی که عاشورا بر محور او شکل می‌گیرد. آن بیت یعنی امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و عباس (س) را در کنارش نداشت. پس کجا بودند این حضرات؟

نمی‌فهمند چه می‌گویند. کاش برای فهمیده گویی تلاش کنند. باری، نسبت حضرت عباس (س) به امام حسن (ع) همان نسبت او به امام حسین (ع) است. ولایت پذیری محض از امام زمان (عج) خویش دارد عباس (س). امام حسین (ع) نیز همین نسبت را به امام حسن (ع) دارد که امام زمان اوست. این نسبت هم در صلح یا جنگ، یک جور تعریف می‌شود. متأسفانه شکوه صلح امام حسن (ع) را نمی‌بینیم. همین ما را نه تنها به فهم عاشورا توانمندتر نمی‌کند، که به نقصان می‌کشد فهم ما را از عاشورا.

در نسبت با امام، باید، چون مأموم در نماز بود. امام بایستد، می‌ایستد، به تشهد بنشیند، حتما می‌نشیند. در سجده هم پیرو اوست. در نظام اجتماعی و معرفتی نیز همه چیز را با امام تراز می‌کنند اهل معرفت. بگذریم. این بغض گلوگیر هم فدای عباس (س) و نقشی که از جانبازی بر اول دفتر نوشت. وظیفه ما این است که از روی آن بنویسیم به تعداد همه روز‌های زندگی مان؛ همان طور که در دفاع مقدس چنین کردیم. زخم‌های تیر و ترکش، حتی نفس بر‌های شیمیایی، هم نمی‌توانست در اراده الهی ما تردید ایجاد کند.

آرمان هامان بودند مردان بلندهمتی که به عباس بن علی (ع) تأسی می‌کردند. امروز هم هستند. امروز، اما تکلیف ماست که در رکابشان باشیم. وظیفه دولت است که در خدمتشان بکوشد. آنان هیچ کم نگذاشتند، برایشان کم گذاشته شد و هنوز هم کم می‌گذاریم ما با همه ادعایمان.

حال آنکه نه مروت و نه حتی انصاف، که فهم حداقلی از مملکت داری هم اقتضایش بیشتردیدن این ذخیره‌های خداست؛ نه روی کاغذ و در فهرست وعده‌های عمل نشدنی، بلکه در عرصه واقعی. آنان را ببینیم تا خدا هم ما را ببیند. تکریمشان کنیم تا حضرت کریم به زندگی فردی و ملی ما برکت دهد، ان شاءا....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->