کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

برگزاری اجتماع فعالان فرهنگی، اجتماعی حاشیه شهر در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۴۰۳۱
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
برگزاری اجتماع فعالان فرهنگی، اجتماعی حاشیه شهر در مشهد
اجتماع فعالان فرهنگی، اجتماعی حاشیه شهر مشهد، صبح امروز، ۱۸ اسفند، در مسجد امام رضا (ع) واقع در بولوار طبرسی شمالی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «حسن بهشتی» دبیر برگزاری این مراسم، ضمن ادای خیر مقدم به حاضران در مراسم گفت: جلسات مشترک مردم و مسئولان در مساجد حاشیه شهر مشهد، برکت‌های زیادی به دنبال داشته است و موجب شد مردم این مناطق، درددل‌ها و گرفتاری‌ها را به صورت مستقیم با مسئولان مطرح کنند.

«مهدی خداشناس» شهردار منطقه ۳ مشهد نیز در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: در پهنه حاشیه شهر مشهد، اقدامات خوبی به منظور ایجاد امید برای ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد صورت گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین حجم سرمایه گذاری شهرداری در پهنه حاشیه مشهد به منظور ایجاد سرزندگی و کمک به بهبود و ایجاد خدمات و زیرساخت‌ها در این پهنه وسیع صورت گرفت.  

فراکسیون ویژه ساماندهی به حاشیه نشینی شهرهای کشور در مجلس تشکیل شود

«غلامحسین صاحبی» رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از حمایت و همراهی حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات مردم و مسئولان در مساجد حاشیه شهر مشهد گفت: امیدواریم برگزاری اینگونه جلسات تداوم پیدا کند و شورای شهر مشهد نیز آمادگی دارد خط مشی‌ها و برنامه‌های جدید را در مورد ساماندهی به مسائل حاشیه شهر مشهد دنبال کند.  

وی افزود: در ستاد ساماندهی حاشیه شهر، مقرر شده است که ۳۰ درصد اعتبار دستگاه‌ها در مناطق حاشیه شهر مصرف شود. در حالی که دستگاه‌ها پای کار نبوده اند و این میزان اعتبار محقق نشده است. در طرح تحول استانداری برای حاشیه شهر مشهد، ۷۰ پروژه تعریف شده که ۴۰ مورد آن اصلا عملیاتی نشده است و دستگاه هی اجرایی، آنگونه که باید، فعالیت نکرده اند.  

صاحبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را برطرف کنند. دستگاه‌ها باید پای کار باشند و به سهم قانونی خود در این عرصه عمل کنند.  

وی در ادامه خواستار آن شد که با پیگیری‌های حجت الاسلام پژمانفر در مجلس شورای اسلامی، فراکسیون ویژه ساماندهی به حاشیه نشینی شهر‌های کشور در مجلس تشکیل شود.  

هر مسئولی که پاسخگو نباشد، ادامه مسئولیت او را نمی پذیریم

حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با وجود آن که مردم در کشور مشکلاتی دارند که‌ی بایست به آن رسیدگی شود، اما دشمن هم کاری کرده که بسیاری از خدمات جمهوری اسلامی به مردم دیده نشود.  

وی با اشاره به این که بخشی از مشکلات کشور ناشی از وجود برخی از مسائل سیاسی و نیز برخی از فعالیت‌هایی بوده که می‌بایست در سال‌های مختلف توسط دولت‌ها صورت می‌گرفته است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم خدمت رسانی تداوم داشته باشد و امید در دل مردم همواره زنده بماند.  

حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: فعالیت برای مردم به تنهایی ممکن نیست. با هم جمع شدیم با محوریت مسجد و با تاکیدات رهبر انقلاب به مسائل حاشیه شهر مشهد رسیدگی کنیم. مسائل مردم را در مساجد با مردم شنیدیم و تا کنون ۴۰ جلسه را با مردم برگزار کرده ایم. تلاش کرده ایم مسائلی را که در توان ما و مدیریت شهری بوده است را برطرف کنیم. اما برخی از مسائل مهم مردم، در توان ما نبوده و نیاز به تصمیمات کلان کشوری دارد.  

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به طور میانگین توانسته‌ایم از طریق برگزاری همین جلسات بیش از ۶۰ درصد خواسته‌ها و مسائل مردم را برطرف کنیم.  

وی تاکید کرد: ارئه خدمات به مردم وظیفه ما است و هیچ منتی بابت انجام این خدمات بر مردم نداریم. تلاش می‌کنیم در تصمیمات عرصه‌های مهم حاکمیتی مسائل مردم را برطرف کنیم.  

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: به میدان آمده ایم تا پاسخگو باشیم و هر مسئولی که پاسخگو نباشد، ادامه مسئولیت او را نمی‌پذیریم. بر عهدی که با مردم بسته ایم، پابرجا هستیم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه مشکلات کشور را می‌توان با محوریت مساجد برطرف کرد.

مسئولان باید به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند

سخنران پایانی این مراسم، آیت الله «سید احمد علم الهدی» نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد بود که ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط مدیریت شهری و دستگاه‌های مختلف در حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که هم می‌توانیم مردم را به خدا و امام زمان (عج) نزدیک کنیم و هم با کوتاهی و قصور، مردم را از خدا و امام زمان (عج) دور کنیم.  
لازم به ذکر است، صحبت‌های کامل آیت‌الله علم‌الهدی در مطلبی جداگانه منتشر می‌شود.
در این مراسم، تعدادی از فعالان عرصه‌های محتلف فعالیت در مناطق حاشیه شهر مشهد نیز نکاتی را درباره مشکلات مردم حاشیه شهر و ضرورت توجه و رسیدگی به این مشکلات بیان کردند.  
در پایان این مراسم نیز از تعدادی از فعالان عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه شهر تقدیر شد.
 
 

بیشتر بخوانید:
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->