نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
همه‌چیز به چهارشنبه کشید

عبور فرش‌آرا از خوان دوم مرحله اول پلی‌آف لیگ برتر فوتسال

  • کد خبر: ۱۵۴۲۲
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
عبور فرش‌آرا از خوان دوم مرحله اول پلی‌آف لیگ برتر فوتسال
بازی‌های دوم مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر فوتسال روز گذشته در حالی پیگیری شد که در این میان تنها تکلیف صعود نهایی یک تیم به دور نیمه‌نهایی مشخص شد و ۶ تیم دیگر هنوز برای رستگاری در چهارشنبه، اول بهمن، فرصت دارند.
مرتضی اخوان - شاگردان مجید مرتضایی در فرش‌آرای مشهد که در بازی نخستشان برابر سن‌ایچ شهر ساوه تن به شکست داده بودند، باید در سالن شهید بهشتی مشهد از میهمان ساوجی خود پذیرایی می‌کردند، دیداری که برای نماینده مشهد حکم مرگ و زندگی را داشت. این نبرد البته دست آخر به کام مشهدی‌ها شد و فرش‌آرا با گل‌های مجید خزایی و قدرت بهادری توانست ۲ بر صفر از سد سن‌ایچ بگذرد و کار را به بازی سوم بکشاند.

تیر دروازه و یک ترکیب ایده‌آل
زرد‌های مشهدی مقابل نارنجی‌پوشان ساوجی کار را سرآسیمه و پراضطراب آغاز کردند به نحوی که از همان دقایق آغازین دیدار، ساوجی‌ها منطقی‌تر و مسلط‌تر بر توپ و میدان بودند و فرشی‌ها با اضطراب بالا توپ را در کمتر از چند ثانیه از دست می‌دادند. عجله مشهدی‌ها برای رسیدن به گل، به نحوی بود که در همان نیمه اول بار‌ها روی اشتباهات عقب‌گیر‌ها و البته گلر، ساوجی‌ها را صاحب موقعیت‌های طلایی کرد، موقعیت‌هایی که با بی‌دقتی یکی پس از دیگری به هدر رفت. در این میان، ۲ بار هم تیرک دروازه فرش‌آرا به لرزه درآمد، اما در همین میان یک حرکت ترکیبی عالی از تیم باتجربه‌تر کافی بود تا روی پاس پشت پای سعید سروری، مجید خزایی بر خلاف جریان بازی و موقعیت‌هایش دروازه سن‌ایچ را باز کند.

پرشورتر، پرهیجان‌تر، محمدی‌تر!
نیمه دوم برای ۲ تیم با هیجان و سرعت بالاتری آغاز شد. ساوجی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، سراپا حمله به بازی آمدند. فرشی‌ها هم با اتکا به همین مسئله، در ضدحملات بار‌ها دروازه سنگربان نه‌چندان مطمئن سن‌ایچ را تهدید کردند. اما نقطه عطف دیدار در نیمه دوم واکنش‌های نجات‌بخش محمدی درون دروازه فرش‌آرا بود که بار‌ها تیم نارنجی‌پوش میدان را از گل‌زنی باز داشت و به عبارتی بازی برای مشهدی‌ها درآمد. حتی در این نیمه، یک بار هم که محمدی کاری از دستش برنمی‌آمد، باز این تیرک دروازه بود که مانع فروپاشی سنگر فرش‌آرا شد و کار را برای نماینده مشهد دشوار کرد. ساوجی‌ها با اینکه در این بازی در زدن توپ به تیرک دروازه میزبان هت‌تریک کردند، در نیمه دوم باز هم روی تجربه مشهدی‌ها دروازه خودشان را بازشده دیدند تا از میانه‌های بازی در نیمه دوم سرمربی‌شان، جواد اصغری‌مقدم، از بازگشت به بازی ناامید شود و با قیافه‌ای بازنده روی نیمکت بنشیند. قدرت بهادری، بازیکن کهنه‌کار فرش‌آرا، در نیمه دوم روی یک ضربه ایستگاهی خطا، توپ را از بین دیوار مدافعان و گلر کم‌تجربه و جوان سن‌ایچ رد کرد تا فرش به دومین گل خود در این بازی برسد و مرتضایی روی نیمکت نفس راحتی بکشد.

فرمول حضور در نیمه‌نهایی
طبق قوانین سازمان لیگ فوتسال، تنها تیمی می‌تواند از این مرحله به نیمه‌نهایی صعود کند که از ۳ بازی ۲ پیروزی به دست آورد، اما نکته جالب آن است که طبق قوانین، تعداد گل زده و چگونگی پیروزی تیم‌ها در هرکدام از این ۳ بازی مهم نیست. یعنی نه تفاضل مهم است نه پیروزی در بازی یا ضربات پنالتی. جالب‌تر آن است که از ۸ تیم حاضر در این دور از مسابقات فقط گیتی‌پسند توانست در ۲ بازی اول کار صعودش به جمع ۴ تیم نهایی را قطعی کند و سایر تیم‌ها هنوز به چهارشنبه پیش رو امیدوارند. شکست فرش‌آرا، سونگون و شهروند ساری در بازی‌های اول، روز گذشته با پیروزی هر ۳ تیم در بازی دوم سبب شد کار ۳ تیم بعدیِ نیمه‌نهایی به بازی چهارشنبه بکشد. البته دیدار شهروند ساری و ستارگان ورامین در شرایطی که ۵ بر صفر به سود ساری بود، نیمه‌کاره باقی ماند و بعید به نظر می‌رسد فدراسیون نتیجه این بازی را چیزی جز برد ساروی‌ها اعلام کند.

حریف جنجالی در انتظار چهارشنبه
فرش‌آرا برای صعود به نیمه‌نهایی که اولین نیمه‌نهایی تاریخ این باشگاه در لیگ برتر خواهد بود باید همین چهارشنبه، دوم بهمن، از پس سن‌ایچ ساوه در بازی دوم سالن بهشتی مشهد برآید. اگر این اتفاق بیفتد، طبق قرعه از پیش تعیین‌شده، فرش‌آرا باید به مصاف گیتی‌پسند برود، تیمی که در ۲ بازی دور گروهی هم جنجال‌های زیادی با فرش‌آرا داشت. رودررویی دوباره این ۲ تیم می‌تواند جذابیت‌ها و حواشی داغی داشته باشد. دیدار سوم فرش‌آرا در یک‌چهارم نهایی لیگ برتر فوتسال، چهارشنبه، دوم بهمن، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شهید بهشتی خواهد بود.

مرتضایی: باید چهارشنبه سرافراز این میدان باشیم
سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرا مشهد بعد از پیروزی تیمش در دیدار دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر فوتسال برابر سن‌ایچ ساوه گفت: این بازی برای ما حکم مرگ و زندگی داشت. باید انتحاری بازی می‌کردیم و چاره‌ای جز این نداشتیم. مجید مرتضایی افزود: تفاوت بازی امروز با بازی اول این بود که ما در ساوه می‌خواستیم کار را کنترل کنیم، اما اینجا راهی جز پیروزی نداشتیم و باید هر چه داشتیم را وسط می‌گذاشتیم. وی خاطرنشان کرد: امروز باید اول از هواداران تشکر کنم که با حضورشان در سالن بهشتی کار را برای ما راحت‌تر کردند و به بازیکنان انگیزه دادند و در وهله دوم هم از بازیکنانم تشکر کنم که از جان مایه گذاشتند. مرتضایی با اشاره به بازی سوم اظهار داشت: روز چهارشنبه فشار بیشتری روی سن‌ایچ می‌گذاریم و امیدوارم بچه‌های ما روز چهارشنبه سرافراز از زمین بیرون بیایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->