خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

وزیر راه: شهر‌ها و بنادر جدید در نوار ساحلی جنوب کشور احداث می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۴۳۳۸
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
وزیر راه: شهر‌ها و بنادر جدید در نوار ساحلی جنوب کشور احداث می‌شود
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح‌های در دستورکار این وزارتخانه با محوریت کریدور ساحلی جنوب کشور اجرایی می‌شود، گفت: در این زمینه می‌توان به احداث شهر‌ها و بندر‌های جدید در نوار ساحلی جنوب کشور اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی هرمزگان گفت: کریدور ساحلی جنوب حدود یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که از چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان عبور می‌کند و هرمزگان بیشترین طول این مسیر را به خود اختصاص داده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز ۲۵ کیلومتر از کریدور ساحل جنوبی کشور در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هفته گذشته نیز ۲۵ کیلومتر  از این مسیر در بوشهر به بهره‌برداری رسیده بود. همچنین هفته آینده ۵۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تا پایان سال‌جاری یک‌صد کیلومتر از این مسیر افتتاح خواهد شد.

بذرپاش اظهار امیدواری کرد تا پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی احداث کریدور ساحل جنوبی کشور تکمیل شود که سهم بسزایی در ترانزیت کالا و افزایش زیرساخت‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی در خصوص تکمیل زنجیره بزرگراهی کشور بیان کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی احداث ۳۶ کیلومتر از مسیر بندرعباس به لار آغاز شد که به استان فارس منتهی می‌شود و این مسیر هم سهم قابل توجهی در ترانزیت و حمل و نقل دارد و یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که سوخت به مرکز کشور منتقل می‌شود، از این مسیر می‌گذرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ظرفیت‌های بزرگراهی، اجازه انتقال چنین حجمی از تردد را نمی‌دهد و احداث این مسیر کمک موثری برای ترانزیت سوخت و انتقال آن برای مصارف داخلی است.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و جمعی از مسؤلان استانی نخستین طرح که ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور در هرمزگان است به بهره‌برداری رسید. ساخت ۳۶ کیلومتر بزرگراه کهورستان به لار نیز آغاز شد؛ بنابراین گزارش این طرح در مدت ۴۲ ماه و با اعتبار ۴۸۹ میلیارد تومان ساخته می‌شود. برای بهره برداری از ۲۵ کیلومتر بزرگراه نوار ساحلی در هرمزگان ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

۲۵ کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور افتتاح شده در هرمزگان شامل۱۰ کیلومتر از بندرخمیر به بندرلنگه و ۱۵ کیلومتر از جاسک به بخش کاروان استان سیستان و بلوچستان است. احداث این مسافت از مسیر که در سال ۹۴ آغاز شده است؛ در محور جاسک - کاروان ۲۶ دستگاه پل کوچک آب‌رو به طول ۲۵۰ متر و در مسیر بندرلنگه - بندرخمیر ۴۵ دستگاه پل به طول ۴۲۰ متر است.

افتتاح ۹۰۰ واحد مسکونی به ارزش یکهزار و ۱۶۷ میلیارد ریال و بهره‌برداری از ۳۳ طرح راهداری و راه‌های روستایی هرمزگان با اعتبار ۶ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های این روز است که به دست وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از ۱۰ طرح بندری و دریایی به ارزش چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برنامه دیگر مهرداد بذرپاش در سفر یک روزه به هرمزگان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->