سرلشکر سلامی در پیامی به مسعود پزشکیان: سپاه آماده تقویت تعامل و همکاری با دولت است میزان مشارکت مردم مشهد در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد + جزئیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) تبریک مخبر به رئیس جمهور منتخب: امیدوارم با پایان رقابت‌‏های انتخاباتی فصل جدیدی از تعامل و همدلی آغاز شود تبریک دیپلماتیک سران عربستان سعودی به مسعود پزشکیان پوتین در پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران به او تبریک گفت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود تقدیر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری پیام رهبر معظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متّکی است آمار مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی اعلام شد + جزئیات قدردانی استاندار خراسان‌رضوی از مردم برای خلق حماسه حضور در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری  نشست خبری مسعود پزشکیان لغو شد + جزئیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: به رئیس‌جمهور منتخب تبریک می‌گویم | انتخابات در کمال امنیت، سلامت، رقابت جدی و مشارکت ۳۰ میلیونی برگزار شد اولین پیام مسعود پزشکیان پس از پیروزی | این تازه آغاز همراهی ماست پیام تبریک مقامات خارجی به مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور ایران اولین واکنش «مسعود پزشکیان» به نتیجه انتخابات: «سپاس ایران. خاک پاک مردم ایران. مسعود پزشکیان» هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) مراسم تحلیف پزشکیان، رئیس جمهور منتخب چه زمانی برگزار می‌شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

یک مقام عالی سازمان ملل: حمله به صدای افغان ضربه‌ دیگری به آزادی بیان در افغانستان است

  • کد خبر: ۱۵۴۴۷۳
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
یک مقام عالی سازمان ملل: حمله به صدای افغان ضربه‌ دیگری به آزادی بیان در افغانستان است
در ادامه‌ی واکنش‌ها به انفجار روز گذشته در دفاتر نمایندگی خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز تبیان در مزارشریف، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل برای افغانستان، خواستار بررسی و پی‌گیری دقیق وقوع این انفجار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گزارشگر ویژه شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل برای افغانستان شب گذشته (۲۰ اسفند) در توییتی نوشته است که حمله بر تجمع خبرنگاران در مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان در شهر مزارشریف، ضربه‌ دیگری به آزادی بیان در افغانستان است.
 
بنت در نوشته‌ی خود همچنین خواستار حمایت بیشتر از روزنامه‌نگاران در افغانستان شده است.
 
آخرین گزارش‌ها از وضعیت شهدا و زخمی‌های حمله تروریستی روز شنبه، ۲۰ حوت به دفتر نمایندگی مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در مزارشریف، حاکی از ۳ شهید و ۳۷ زخمی است که بخش قابل توجهی از این تلفات، از خبرنگاران بوده است. حسین نادری، یک خبرنگار خبرگزاری آوا و اکمل نظری، دانشجوی خبرنگاری و خبرنگار جزو شهدای این حمله‌ی تروریستی هستند. وضعیت سه زخمی این رویداد وخیم گزارش شده است.

این انفجار حدود ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه قبل از ظهر و نیم ساعت پس از آغاز همایشی با نام «مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ» صورت می‌گیرد که قرار بوده در حاشیه آن، در آستانه روز ملی خبرنگار در کشور، از خبرنگاران فعال در شهر مزارشریف نیز تقدیر به عمل آید، به همین خاطر، این همایش با حضور گسترده خبرنگاران و تصویربرداران همراه بوده است.

به دنبال این انفجار، تمام شیشه‌ها و پنجره‌های محل برگزاری مراسم که در زیرزمین بوده، شکسته است.
پس از انفجار، زخمی‌ها و افرادی که سالم ماندند، سراسیمه زیرزمین دفتر را ترک کردند و زخمی‌ها به سرعت به شفاخانه منتقل شدند. با ورود نیرو‌های امنیتی نیز محل به محاصره درآمده و وضعیت در کنترول آن‌ها قرار گرفته است.

هرچند منابع امنیتی تلفات این انفجار را یک شهید و ۸ زخمی  عنوان کرده اند، اما منابع شفاخانه‌ای و محلی در گفتگو با خبرنگار آوا، از شهادت سه نفر و زخمی شدن ۳۷ تن دیگر خبر می‌دهند.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->