سازمان ملل: ۲۸.۳ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک هستند

  • کد خبر: ۱۵۴۶۸۰
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
سازمان ملل: ۲۸.۳ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک هستند
اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان طی سال جاری میلادی به ۲۸.۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در گزارش اظهار داشت افراد نیازمند در افغانستان از ۱۸.۴ میلیون نفر در اوائل سال ۲۰۲۱ به ۲۴.۴ به میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و اکنون نیز این رقم به ۲۸.۳ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس گزارش اوچا، حدود ۲۰ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه هستند که از این میان شش میلیون نفر در یک قدمی قحطی قرار دارند.

بر اساس این گزارش که در وب سایت «ریلیف وب» منتشر شد، انتظار می‌رود حدود ۸۷۵ هزار کودک در سال ۲۰۲۳ میلادی از سوء تغذیه شدید و ۲.۳ میلیون کودک همچنین ۸۴۰ هزار زن نیز از سوءتغذیه متوسط رنج ببرند.

اوچا افزود اگر افغانستان وارد سومین سال خشکسالی شود، وضعیت مربوط به تغذیه ممکن است تا ۲۰ درصد بدتر شود.

سازمان ملل خاطرنشان کرد با وجود اقدامات تحدیدی علیه زنان و دختران، اما موسسات امدادرسانی همچنان به ارائه کمک‌ها متعهد هستند.

اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان گفت موسسات امدادرسان از جامعۀ جهانی می‌خواهند که همچنان به کمک‌ها به مردم افغانستان ادامه دهند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->