سرخط خبرها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امیدواریم تا پایان سال آینده، ۱۰۰۰ پرده به سینما‌های کشور اضافه شود

  • کد خبر: ۱۵۵۳۱۶
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امیدواریم تا پایان سال آینده، ۱۰۰۰ پرده به سینما‌های کشور اضافه شود
محمد مهدی اسماعیلی گفت: امسال ۲۰۰ پرده به سینما‌های کشور اضافه شده که باز هم این تعداد کمی است. امید است تا سال آینده این تعداد سینما به ۱۰۰۰ مورد برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مهدی اسماعیلی در آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد اظهار کرد: افتتاح این سینما در این پردیس به همراه۳ سالن روباز، کتابخانه و کتاب فروشی مایه مباهات و غرور است. چندی پیش نیز در خراسان رضوی و در شهرستان سبزوار یک چنین مجموعه‌ای افتتاح شد. در مجموع برنامه‌ای که وزارتخانه طراحی کرده، این است که یک تحول جدی در گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را دنبال کند.  

وی ادامه داد:  اگر قرار است چرخه اقتصاد فرهنگ به خوبی بچرخد، نیازمند تجهیز ساختار‌های مرتبط با آن هستیم. این مجموعه‌های خوبی که در حال بهره برداری است، به ظرفیت‌های سینمایی کشور می‌افزاید و برای ما نویدبخش است، اما همچنان با استاندارد‌ها در زمینه زیرساخت‌ها و با برخی کشور‌ها فاصله زیادی داریم. امروز چین ۸۳ هزار سالن و ترکیه ۳۰۰۰ سالن دارد.  

اسماعیلی خاطرنشان کرد: البته اکنون در دولت بخش عمده‌ای ازا زیرساخت‌های فرهنگی و هنری تکمیل شده و مجموعه‌های فاخری برای موسیقی، تئاتر و سینما راه اندازی شده است. انصافا کار‌هایی که در کشور به بهره برداری رسیده، از هر حیث نسبت به نمونه‌های خارجی برتر است. این زیرساخت‌ها باید در خدمت تولید آثار محتوایی باشد و این ۲ باید کنار هم رشد کند. زیرساخت‌ها باید در خدمت تولید آثار فاخر باشد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش افزود: جشنواره سینمایی فجر امسال به نقطه عطف درخشش و نورانی امسال تبدیل شد و با آثار خوبی که به جشنوراه رسید روند تولیدات تغییر پیدا کرد.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای سال آینده نیز در حال برداشتن قدم‌های بزرگی هستیم، گفت: دولت به صورت جدی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری پای کار ایستاده و با تحولی که در بودجه به وقوع پیوست، شاهد جهش بسیار خوبی در حوزه اعتبارات فرهنگی و هنری کشور خواهیم بود که امید است با این فعالیت‌ها شاهد رشد کیفی تولیدات و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین رویش بازار جهانی محصولات فرهنگی و هنری کشور باشیم. توسعه بازار جهای محصولات فرهنگی نیز جزو برنامه‌های کشور ماست.  

پیگیر همکاری در زمینه فعالیت های فرهنگی و سینمایی پیمان شانگهای خواهیم بود 

وی افزود: ما موضوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیمان شانگ‌های را فعال سازی می‌کنیم و به زودی این موضوع نیز اجرایی خواهد شد. جشنواره فیلم کشور‌های دریای خزر هم به زودی نهایی خواهد شد که رامسر به عنوان پایگاه برگزاری آن در نظر گرفته شده است. در این زمینه با روسیه، چین و ترکیه در حال همکاری هستیم. در کنار این‌ها رویکرد خوبی در تولید فیلم‌های انیمیشن داشته ایم. امسال تجربه خوبی در این زمینه به دست آوردیم و یکی از انیمیشن‌های کشور توانست در روسیه بیش از ۲.۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. اگر در ۸۳ هزار سینمای چین بتوانیم سالانه یکی ۲ فیلم به نمایش بگذاریم، اتفاق مهمی رخ خواهد داد.  

اسماعیلی تصریح کرد: سیاست ما تقویت و حمایت از همه بخش‌های فرهنگی و هنری از حوزه نمایش خانگی گرفته تا سینما، تئاتر، کتاب و... است. برنامه‌های تحولی دولت در این بخش‌ها بیش از ۹۰ درصد محقق شده است.  

مجید عسکری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: اتفاقی که در خراسان و مشهد در سطح کلان سیاست گذاری‌های حوزه هنری کشور رخ داده، نوید این را می‌دهد که طی سال‌های آینده شاهد اتفاقات مثبت تری هم باشیم. امید است شرایطی را فراهم کنیم که سینمای مشهد شرایط عالی را رقم بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->