ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماموریت غیر ممکن قلعه نویی در تیم ملی

  • کد خبر: ۱۵۶۶۴۲
  • ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
ماموریت غیر ممکن قلعه نویی در تیم ملی
امیرقلعه نویی درحالی به دنبال تغییر نگرش میان بازیکنان تیم ملی است که آن‌ها سال‌ها است با تفکرات کی‌روش در تیم ملی ایفای نقش کرده‌اند و زمان کافی برای تحولات بزرگی از این دست پیش رو ندارد.

تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری امیرقلعه نویی در دو بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی فوتبال روسیه وتیم ملی فوتبال کنیا قرار گرفت.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در این دو بازی موفق شدند مقابل روسیه به تساوی یک-یک دست یابند و کنیا را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند.

فارغ از نتایجی که تیم ملی مقابل این دو تیم به دست آورد، اما توجه به نکاتی مهم ضروری است. نه روسه و نه کنیا ملاک موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نیستند و  لازم است امیر قلعه نویی و همکارانش با واقع بینی کامل نسبت به میزان توانایی مجموعه خود در جام ملت‌های آسیای سال جاری قرار بگیرند نتایج به دست آمده مقابل تیم‌هایی که به دلایلی دچار از هم گسیختگی هستند را ملاک قرار ندهند.

ماموریت غیر ممکن قلعه نویی در تیم ملی

جام ملت‌های آسیا با حضور تیم‌هایی برگزار خواهد شد که در جام جهانی فوتبال نتایج مطلوبی به دست آوردند و قطعا پیروزی مقابل نماینده‌های قاره در جام جهانی ساده نیست.

ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان به عنوان چهار قدرت فوتبال آسیا رقبای اصلی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شوند؛ ضمن اینکه نباید از این مهم غافل بود که در عرصه جام ملت‌های آسیا همواره تیم‌هایی همچون عراق، قطر، چین و حتی امارات دردسر آفرین خواهند شد و نباید این دست تیم‌ها را نیز ساده انگاشت.

تیم ملی فوتبال ایران  با سبک و سیاقی که مقابل روسیه و کنیا به اجرا گذاشت شانس بالایی برای رسیدن به موفقیت در جام ملت‌های آسیا ندارد و نیاز است امیرقلعه نویی تغییرات لازم در اجرای تاکتیک‌های تیمی و معرفی نفرات جدید را به دقت و موشکافانه در تیم ملی انجام دهد و ساده‌ترین راه را برای کامیابی درجام ملت‌های آسیا انتخاب کند و به دنبال راه حلی سریع الوصول باشد.

امیر در مصاحبه بعداز بازی با کنیا اعلام کرد که اکنون در مرحله تغییر نگرش در میان بازیکنان تیم ملی است. بدون شک در مدت زمان اندک باقی مانده تا جام ملت‌های آسیا امیر قلعه نویی نمی‌تواند نگرش بازیکنانی که فوتبال‌شان سال‌ها است با اندیشه‌های کی‌روش شکل گرفته را عوض کند و ادعای اخیر سرمربی تیم ملی را باید به مثابه یک ماموریت غیرممکن در فوتبال ایران تلقی کرد.

کارلوس کی‌روش سال‌ها در فوتبال ایران فعالیت کرد تا توانست تفکرات خود را در تیم ملی پیاده کند که نتیجه آن موفقیت نسبی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و بعد از آن نیز تیم ملی با او در مسیر افول قرار گرفت و نتوانست دوباره مقابل قدرت‌های فوتبال در آسیا و جهان قد علم کند.

امروز فوتبال کشور‌های کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و عرستان نه تنها در سطح قاره آسیا بلکه در جهان صاحب قدرت و احترام هستند و این طور نیست که تصور شود به واسطه نتایجی که گا‌ها مقابل تیم‌های بزرگ جهان به دست آورده‌ایم تافته‌ای جدا بافته در قاره آسیا خواهیم بود؛ دیدگاهی که در سال‌های اخیر بیشترین لطمه را به فوتبال ایران زده و همچون سدی سدید مانع از موفقیت شده است.

فوتبال در قاره آسیا در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و ایران به همراه چهار قدرت دیگر توانسته جهش قابل توجهی داشته باشد و حتی خود را به سطح تیم‌های سطح سه و دوی فوتبال جهانی برساند؛ بنابراین نباید نگاهی سنتی در مواجهه با جام ملت‌های آسیا داشت و لازم است که امیر قلعه نویی و شاگردانش با نگاهی متفاوت گام به این عرصه بگذارند و سطح این مسابقات را فراتر از ارزیابی‌های فنی خود بدانند و این عرصه را همچون یک جام جهانی کوچک بدانند.

بعد از دو بازی اخیر مقابل روسیه و کنیا تحلیل‌های متفاوتی نسبت به احتمال موفقیت تیم ملی بیان شده است، اما آنچه فوتبال ایران را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد این است که با نگاهی واقع بینانه و فارغ از احساسات گام به جام ملت‌های آسیا در کشور قطر بگذارد و از تحلیل‌های احساسی دوری شود؛ به خصوص برای امیر قلعه نویی که ماموریتی غیر ممکن را نیز برای خودش تصویر کرده و قصد دارد نگرش بازیکنانی را تغییر دهد که سال‌ها است با تفکرات کی‌روش عجین شده‌اند.

قلعه نویی برای به سرانجام رساندن ماموریت خود باید به زمان نسبتا مناسبی که بعد از جام ملت‌های آسیا وجود دارد تکیه کند و با اندکی تغییرات تاکتیکی و آمادگی بدنی بیشتر به فکر موفقت در جام ملت‌ها باشد و اگر بعد از جام ملت‌ها در تیم ملی حضور داشت، ماموریت تغییر نگرش را به سرانجام برساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->