تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور اعلام شد

  • کد خبر: ۱۵۸۰۳۵
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور اعلام شد
شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ برای داوطلبان شرکت کننده اتباع غیر ایرانی از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس شرایط و ضوابط اعلام شده، فقط اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری بوده و در صورت شرکت اتباع غیر ایرانی مقیم سایر کشور‌ها، پذیرش آن‌ها لغو می‌شود. همه داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در رشته‌ها، مقاطع و دوره‌های مختلف تحصیلی مشمول شرایط و ضوابط اعلام شده برای شرکت در آزمون هستند.

حداکثر نوبت تحصیل مجاز در مقاطع کارشناسی پیوسته نیز برای آن دسته از داوطلبان تحصیل که در چارچوب ضوابط و مقررات سازمان سنجش آموزش کشور در دوره‌های دانشگاه پیام نور ‍پذیرفته شده‌اند، ۵ سال و در صورت افزایش سنوات، تمدید نیمسال تحصیلی به مدت دو نیمسال طبق تصمیم گیری کمیسیون موارد خاص دانشگاه پیام نور خواهد بود.

داوطلبان تحصیل غیر ایرانی مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیر مجاز تردد و اسکان اتباع غیر ایرانی می‌باشند و در صورت قبولی در کد رشته مناطق غیر مجاز قبولی آن‌ها در آزمون ورودی همان سال لغو می‌شود. داوطلبان هر یک از رشته‌های تحصیلی باید واجد شرایط مقررات و ضوابط پذیرش بوده و محل تحصیل خود را با توجه به ضوابط مربوط انتخاب کنند در غیر اینصورت قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

پذیرش داوطلبان تحصیل در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود از جمله تعهدات استخدامی و رشته‌های خاص و غیر مجاز مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش ممنوع است.

جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده داوطلبان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجویان ندارد.

همه داوطلبان تحصیل پذیرفته شده در آزمون سراسری دوره روزانه موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه‌های وزارت علوم حداکثر تا ۸۰ درصد شهریه دوره نوبت دوم و در گروه پزشکی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت هستند.

پذیرش اتباع غیر ایرانی ورودی آزمون‌های سراسری و دوره‌های بدون آزمون در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه‌ای ملزم به دارا بودن مدرک دیپلم از مدارس جمهوری اسلامی ایران و نیز مدارس بین‌الملل در داخل ایران هستند.

داوطلبان غیر ایرانی پذیرفته شده در نوبت اول ثبت نام در دانشگاه‌ها ملزم به ارائه یکی از مدارک اقامتی معتبر هستند که گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در همان سال آخرین کارت آزمایش معتبر بر اساس اداره کل امور اتباع و مهاجرین یکی از این مدارک می‌باشد.

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌ها به دلیل تابعیت غیر ایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی‌باشند.

داوطلبان غیر ایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یکبار مجاز به تحصیل بوده و تکرار مقطع تحصیلی در دوره‌های شبانه، روزانه، پیام نور، فراگیر، علمی کاربردی، بدون آزمون و دانشگاه آزاد سایر موسسات آموزش عالی ایران ممنوع است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->