تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند خانواده اسرای صهیونیست: نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق مبادله اسرا شده است + فیلم باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است مقام حماس: ۷۰ درصد ساکنان نوار غزه با خطر قحطی مواجه هستند اخبار ضد و نقیض رسانه‌های عبری درباره توافق مبادله اسرا اذعان به شکست کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است فراخوان خانواده‌های اسرای صهیونیست برای تظاهرات علیه نتانیاهو بیانیه جلیلی پس از راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری  لاپید: مذاکرات برای سرنگونی نتانیاهو در جریان است حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان | یک افسر پلیس زخمی و مهاجم کشته شد «مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۹۰۸۷
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
سخنگوی دولت: لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود
سخنگوی دولت گفت: دولت همه سعی خود را به کار گرفته تا متن نهایی برنامه هفتم توسعه در موعد مقرری که در نامه رئیس مجلس به دولت ذکر شده است­، تحویل مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در خصوص آخرین وضعیت برنامه هفتم توسعه در دولت، اظهار داشت: سازمان برنامه­ و بودجه لایحه برنامه هفتم توسعه را تدوین کرده و تحویل دولت داده است و کمیسیون­ تخصصی برنامه­ و­ بودجه دولت در حال بررسی و نهایی کردن متن است.

وی درباره روند برگزاری جلسات فوق­ العاده دولت برای بررسی برنامه هفتم توضیح داد: جلسات متعدد دولت برای این موضوع با حضور همه دستگاه­‌های مرتبط از اواخر سال گذشته آغاز شده و تاکنون هم ادامه دارد.  

بهادری جهرمی گفت: کلیات برنامه هفتم در ۵ جلسه اصلی هیأت وزیران مطرح و نظر اعضای دولت درباره آن اخذ شده و علاوه بر آن ۲۱ جلسه ویژه کمیسیون تخصصی دولت هم برای بررسی جزئیات برنامه در دو نوبت صبح و بعد­از­ظهر برگزار شده است.

نظارت رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه بر لایحه برنامه هفتم توسعه

سخنگوی دولت در خصوص زمان نهایی شدن لایحه برنامه هفتم و ارسال آن به مجلس بیان کرد: با توجه به تغییر رئیس سازمان برنامه­ و بودجه و این نکته که دکتر منظور ریاست کمیسیون برنامه­ و­ بودجه دولت را هم بر عهده دارد، جلسات آتی کمیسیون تخصصی برای نهایی کردن لایحه با مدیریت و نظارت وی برگزار می‌شود تا امکان بررسی و تصویب آن در صحن دولت حاصل شود.

بهادری جهرمی افزود: دولت سعی می­‌کند ان‌شاءالله متن نهایی برنامه هفتم را در همان موعدی که رئیس مجلس در نامه ارسالی به دولت ذکر کرده­، تحویل مجلس شورای اسلامی دهد.

برنامه هفتم براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب نهایی می‌شود

دبیر هیأت دولت تأکید کرد: آن­چه مهم است، نهایی شدن برنامه هفتم بر مبنای سیاست­‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اهدافی است که بخشی از آن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هم ذکر شده است.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام آمادگی مجلس آیا پیش­ از ارسال لایحه جلسات مشترکی بین مجلس و دولت برگزار خواهد شد؟ گفت: قبل از این هم در سطوح مختلف برای تدوین برنامه هفتم هماهنگی­‌هایی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً با نهایی شدن لایحه در دولت، متن نهایی شده در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد و برنامه هفتم توسعه نیز مطابق قانون و همانند سایر لوایح با برگزاری جلسات مشترکی بین دو قوه بر مبنای متن ارسالی دولت، فرآیند قانونی شدن را طی خواهد کرد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->