«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

برگزاری همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

  • کد خبر: ۱۵۹۳۱۷
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
برگزاری همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: در راستای بررسی نقش شاهنامه در تحکیم هویت ملی، همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «فرزاد قائمی» استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی و دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: همایش ملی بزرگداشت فردوسی با عنوان «بازشناسی نقش شاهنامة فردوسی در هویت ملی» به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و دانشگاه فردوسی مشهد، همزمان با بزرگداشت سالانه فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی، در دانشگاه فردوسی مشهد و آرامگاه حکیم فرزانه طوس برگزار می شود. 

 

برگزاری همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، این است که ضمن تبیین سهم شاهنامه فردوسی در تحکیم و تثبیت هویت ملی در ایران تاریخی و معاصر، تداوم این نقش در متون حماسی فارسی و در نسبت با انواع هنرها مورد بررسی پژوهشگران قرار گیرد. 

قائمی خاطرنشان کرد: بررسی نقش شاهنامه فردوسی در تحکیم هویت ملی در طول هزار سال پس از سرایش اثر، تبیین گفتمان ملی «فرهنگ حماسی» در تاریخ سیاسی- فرهنگی ایران بزرگ و تحلیل نقش خراسان، طوس و مشهد در این گفتمان، تبیین و شناخت «هنر حماسی» در کنار ادبیات حماسی و بررسی نقش هنر حماسی در ترویج اجتماعی وحدت ملی، تشویق و ترغیب پژوهشگران به تحقیق در زمینه‌های سیاسی- اجتماعی مطالعات شاهنامه‌ و گفتگو و تبادل نظر شاهنامه‌پژوهان در خصوص افزایش کارآیی اجتماعی مطالعات دانشگاهی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است. 

دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در ادامه گفت: این همایش در روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه فردوسی مشهد و آرامگاه حکیم فرزانه توس برگزار می شود. 

وی تاکید کرد: دهم اردیبهشت ماه، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه این همایش واقع در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و نیز دبیرخانه هنر حماسی واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی ارتباط برقرار کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->