جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم
سرخط خبرها

نشست کمیسیون اقتصادی مجلس برای رفع مشکلات مالی استقلال

  • کد خبر: ۱۵۹۶۱۴
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
نشست کمیسیون اقتصادی مجلس برای رفع مشکلات مالی استقلال
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اتخاذ تصمیمات کوتاه و میان مدت برای رفع مشکلات اقتصادی باشگاه استقلال تا ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا پورابراهیمی پس از پایان نشست با حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی پیرو بررسی مسائل اقتصادی باشگاه استقلال که عصر سه شنبه در کمیسیون اقتصادی برگزار شد، گفت: امروز جلسه مشترکی با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل بانک‌های ملی و بانک شهر و همچنین مدیر عامل شرکت همراه اول در راستای بررسی مشکلات اقتصادی باشگاه استقلال در کمیسیون اقتصادی برگزار شد. در این جلسه ابتدا گزارشی از وضعیت کنونی صورت‌های مالی و وضعیت اقتصادی باشگاه استقلال ارائه شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل عدم توجه جدی و مشکلاتی که در حوزه نظارت از سوی وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاده، ما شاهد یک شرایط خیلی خاص در باشگاه استقلال هستیم بیان کرد: در حال حاضر این باشگاه بدهی‌هایی دارد و این بدهی‌ها می‌توانست با نظارتی که انجام می‌شود، تبدیل به وضعیت فعلی نشود و شرایط این باشگاه را برای حضور درجام باشگاه‌های آسیا با مشکل مواجه نکند.

پورابراهیمی با بیان اینکه زمان کوتاهی برای رفع مشکلات اقتصادی باشگاه استقلال وجود دارد، بیان کرد: امروز و در جلسه فوق روی محور‌های مرتبط با اقدام فوری جهت رفع مشکلات اقتصادی باشگاه استقلال بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ورود کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکلات مالی باشگاه استقلال

وی با بیان اینکه در جلسه فوق مقرر شد تا راهکار‌های مرتبط با امکان تامین منابع مالی از ظرفیت‌های باشگاه فراهم شود، بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت سهام دولت از وزارت ورزش، براساس مصوبه اخیر به مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی تفویض شده شرایط جدیدی ایجاد شده که این مدیریت بتواند در این زمینه تصمیم گیری هم داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعیین هییت مدیره قبلی باشگاه استقلال توسط وزارت ورزش عملا وزارت اقتصاد را در زمینه ایفای تعهدات و اجرای توافقات و قرارداد‌های این باشگاه، با مشکل مواجه کرده است، بیان کرد: پیرو مصوبه‌ای در این بخش، حدود ۹۰ درصد از مالکیت و نحوه اداره مالکیت سهام متعلق به وزارت ورزش در حوزه باشگاه استقلال، به وزارت اقتصاد منتقل شده که درحال حاضر متولی آن سازمان خصوصی سازی است و این بدین معناست که این سازمان هم متولی فعلی اداره باشگاه استقلال شده و هم اینکه باید در آینده درصدی از سهامی که در حال حاضر آن را اداره می‌کند را عرضه کند.

پورابراهیمی با اتخاذ تصمیمات برای حفظ ارزش باشگاه استقلال بیان کرد: یکی از این موارد حفظ جایگاه استقلال در آسیا است که باید از آن صیانت کرد چراکه این مساله به دلیل سهل انگاری‌هایی صورت گرفته و متاسفانه این باشگاه را با شرایط خاصی مواجه کرده است.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته در جلسه فوق برای انجام اقدامات کوتاه و میان مدت برای رفع مشکلات اقتصادی باشگاه استقلال بیان کرد: براساس این اقدامات تلاش می‌کنیم تا باشگاه استقلال به تعادلی برای منابع و مصارف و حذف بدهی‌هایی که به صورت سنواتی بوده برسد. همچنین می‌کوشیم در زمینه اجرای تعهدات مرتبط با احکام قضایی به دلیل مطالبات باشگاه استقلال از دولت و همچنین امکان تجدید ارزیابی دارایی‌های باشگاه استقلال و امکان عرضه این باشگاه از طریق صرف سهام، اقدامات لازم مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به موجب پیشنهادات مدنظر قرار گرفته و با توافقی که با سازمان خصوصی سازی در کمیسیون اقتصادی انجام می‌شود، مقرر شد تا این موارد ظرف ۲۴ ساعت آینده نهایی شده و براساس توافقی که بانک شهر خواهیم داشت، بتوانیم سریعتر موضوع تعهدات باشگاه استقلال را چه در حوزه داخلی و چه خارجی پرداخت کنیم. امیداوریم ظرف ۲۴ ساعت اینده بتوانیم خبر‌های خوبی را برای مردم و علاقمندان این باشگاه داشته باشیم.

همچنین رییس سازمان خصوصی سازی در جریان این جلسه با اشاره به بدهی‌های بانکی باشگاه استقلال بیان کرد: این مجموعه در حال حاضر ماهیانه ۷ الی ۸ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد. در حال حاضر درآمدزایی این باشگاه صفر است.

وی ادامه داد: برای اینکه این باشگاه به دسته دوم سقوط نکند باید بدهی اش تسویه شود وگرنه پنجره نقل و انتقالات این باشگاه بسته شده و در صورت عدم پرداخت بدهی‌ها با کسر امتیاز مواجه خواهد شد. با این حال اعطای مجوز تسهیلات برای باشگاه استقلال دیروز انجام شده است. با این حال شکایت ما از هیئت مدیره این باشگاه همچنان پابرجاست. همچنین برنامه ما برای هییت مدیره باشگاه استقلال ارائه شده و باید هییت مدیره این باشگاه تغییر کند.

ورود کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکلات مالی باشگاه استقلال

دشتی اردکانی: باید تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پیروزی صورت پذیرد. دشتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: از ورود سازمان خصوصی سازی به مسائل مربوط به مجموعه باشگاه استقلال تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: به موجب بسیاری از مشکلات، حتما باید تحقیق و تفحصی از دو باشگاه استقلال و پیروزی صورت پذیرد. با این حال ما تنها یک الی دو روز برای پرداخت بدهی‌های این مجموعه فرصت داریم و باید به این مسئله توجه کنیم.

دشتی تاکید کرد: باید تلاش شود تا ما به جای فراکسیون ورزش، جهت بررسی مسائل باشگاهها، کمیسیون ورزش تشکیل دهیم.

فروردین: باید بدهی مجموعه باشگاه استقلال پرداخت شود

فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در جریان این جلسه گفت: متاسفانه دو باشگاه استقلال و پیروزی تمام سال را از دست داده و درست در زمان پرداخت بدهی‌ها و اخذ مجوز حرفه‌ای به فکر برطرف ساختن مشکلاتشان می‌افتند و این مساله در شأن نظام نیست.

وی تاکید کرد: باید بدهی مجموعه باشگاه استقلال پرداخت شود چراکه اگر پنجره بسته شود ما با چالش و تنش‌های زیادی مواجه خواهیم شد.

همچنین احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس در جریان این جلسه، به بخشی از موضوعات پیرو مشکلات باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->