نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ویروس کرونا دونده مشهدی را متوقف کرد

  • کد خبر: ۱۵۹۹۱
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
ویروس کرونا دونده مشهدی را متوقف کرد
مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا به میزبانی چین لغو شد.
مژده رنگیان - تکتم دستاربندان، دونده جوان مشهدی، قرار بود کمتر از ۲۰ روز دیگر راهی رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا شود، اما ویروس کرونا با لغو رقابت‌ها او را متوقف کرد.

نهمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا براساس اعلام قبلی قرار بود در روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن‌ماه در شهر هانگژو چین برگزار شود، اما به‌طور‌ناگهانی کشور چین با مشکل بزرگی روبه‌رو شد که تمامی برنامه‌های این کشور را تحت‌شعاع قرار داد. شب گذشته کنفدراسیون دوومیدانی آسیا طی مکاتبه‌ای درباره شیوع ویروس کشنده «کرونا» در شهر‌های مختلف کشور چین، برگزاری این دوره از مسابقات را به‌دلیل حفظ سلامت و امنیت ورزشکاران و همراهانشان منتفی کرد. در این مکاتبه، دهلان الحمد، رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا، ضمن عرض تسلیت به جان‌باختگان این اتفاق در کشور چین، ابرازهمدردی دوومیدانی آسیا و دیگرکشور‌های شرکت‌کننده در مسابقات را اعلام کرد.

اول بهمن‌ماه بود که اسامی زنان دو‌ومیدانی‌کار برای حضور در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در چین اعلام شد که دراین‌بین تکتم دستاربندان، دونده جوان مشهدی، نیز حضور داشت. فرزانه فصیحی، سارا ندافی و پریچهر شاهی، نمایندگان تیم بانوان ایران در این رقابت‌ها بودند. فائزه نسایی، دیگردونده مشهدی نیز در ماده ۶۰ متر دوباره در رکوردگیری شرکت کرد، اما تنها ۲ صدم ثانیه با رکورد ورودی آسیا فاصله داشت و با توجه به حضور فصیحی و رقیب قدری که در این ماده داشت، نتوانست در جمع تیم منتخب باشد.

تمرین دستاربندان در مشهد، تیم ملی در بروجن
در رقابت‌های داخل سالن چین قرار بود دستاربندان در رده جوانان بدود و برخلاف ورزشکاران ملی‌پوش که برای برگزاری اردوی آماده‌سازی راهی بروجن شدند، او ترجیح داد در مشهد زیرنظر مربی خود که سال‌ها هدایت ورزشکاران ملی‌پوش در تیم ملی را برعهده دارد، تمرین کند. هرچند حمیده جوان، مربی دستاربندان، برای این تصمیم از دلیل ویژه خود یاد کرد.
جوان با بیان اینکه از شنیدن خبر لغو مسابقات غافل‌گیر شده است، گفت: احتمالا میزبانی مسابقات به کشور دیگری داده شود یا در زمان دیگری آن را برگزار می‌کنند. به‌هر‌حال ورزشکاران در حال آماده‌سازی برای حضور در این رقابت‌ها بودند و حالا باید تمرکزشان را برای حضور در مسابقات صحرانوردی بگذارند.

گلایه مربی تیم ملی از فدراسیون
او درباره اینکه چرا باوجود دعوت او به‌عنوان مربی تیم ملی به اردو، در مشهد حضور دارد، تصریح کرد: فدراسیون مدت‌هاست حق اردو به من پرداخت نمی‌کند و من هم ترجیح می‌دهم در کلاس‌های خودم حاضر شوم و شهریه دریافت کنم. گویا فدراسیون حتی ساعتی ۴۰ هزارتومان هم برای مربی خود ارزش قائل نمی‌شود. ورزشکارم نیز به‌همراه دیگردونده‌ها در اردوی بروجن استان چهارمحال‌وبختیاری حضور ندارد و در کنار خودم تمرین می‌کند.

این مربی مشهدی دوومیدانی همچنین خاطرنشان کرد: رشته اصلی دستاربندان ۸۰۰ متر است و رکورددار کشور در این ماده است. در مقابل او در جمع دونده‌های منتخب برای حضور در مسابقات آسیایی صحرانوردی حضور دارد. این در کنار عملکرد خوب ورزشکار، نشان‌دهنده توانمندی مربی است که در ایران دیگر وجود ندارد. درحال‌حاضر کار ما در سطح مربیان آمریکایی یا مربیان کشور‌های پیشرفته است. برای اعزام به مسابقات صحرانوردی هم بعید است به‌همراه تیم ملی اعزام شوم، زیرا همیشه عده‌ای خاص اعزام می‌شوند.

دستاربندان ۲۸اسفندماه به‌همراه حدیث رئوف، سمیرا خداترس و بهاره جهان‌تیغ در مسابقات صحرانوردی جوانان آسیا شرکت می‌کند. بانوان ایرانی برای اولین‌بار در این رویداد حاضر می‌شوند. دستاربندان فروردین‌ماه نیز باید در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در تایلند در فضای باز شرکت کند. علاوه‌بر‌این باید منتظر زمان جدید رقابت‌های آسیایی چین باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->