نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

حسن تفتیان در جامائیکا

  • کد خبر: ۱۶۰۷۶۹
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
حسن تفتیان در جامائیکا
مدتی است حسن تفتیان در اردوی جامائیکا به سر می‌برد و رکورد‌هایی هم ثبت کرده، اما با دیگر دونده‌های سرعتی آسیا فاصله زیادی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن تفتیان سریع‌ترین مرد ایران آذر ماه ۱۴۰۱ به کشور جامائیکا اعزام شد تا اردوی تمرینی خود را در این کشور شروع کند و برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده شود.
تفتیان حتی در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا هم شرکت نکرد تا روند تمرینی خود را ادامه بدهد. هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی در این مورد به ایسنا گفت: "تفتیان از من خواست در قهرمانی داخل سالن آسیا شرکت نکند تا بیشتر تمرکزش را بر ورودی المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی بگذارد. با اینکه می‌دانستیم در مسابقات قزاقستان شانس مدال دارد، اما با درخواستش موافقت کردیم و یک مدال قطعی را از دست دادیم. "
تفتیان بر اساس نتایجی که در فدراسیون جهانی ثبت شده از زمان اعزام به جامائیکا تا الان در چهار مسابقه شرکت کرده است.
او ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در دوی ۶۰ متر اولین رکورد خود را در سال ۲۰۲۳ ثبت کرده که حدنصاب ۶.۹۸ ثانیه بود و دومین مسابقه را هم با رکورد ۶.۶۸ ثانیه به پایان رساند.
تفتیان در ۵ فروردین و ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ هم در مسابقه فضای باز شرکت کرده که در اولین رقابت رکورد ۱۰.۶۸ ثانیه و در مسابقه دوم هم رکورد ۱۰.۶۵ ثانیه را به ثبت رسانده است که با رکورد شخصی‌اش (۱۰.۰۳ ثانیه) فاصله زیادی دارد.
نکته قابل توجه در مورد آخرین رکوردی که حسن تفتیان ثبت کرده فاصله زیاد آن با رکورد‌هایی است که دیگر دونده‌های ۱۰۰ متر آسیا در مسابقات فضای باز از خود به جای گذاشته‌اند؛ طبق تاپ لیست فدراسیون جهانی، بهترین رکورد دونده‌های ۱۰۰ متر آسیا در سال ۲۰۲۳ تا اینجا متعلق به ژنی ژی از چین است که در اولین مسابقه فضای باز خود رکورد ۱۰.۰۵ ثانیه را ثبت کرده است. نفرات دوم و سوم تاپ لیست آسیا هم به ترتیب ورزشکارانی از چین و چین تایپه هستند که حدنصاب‌های ۱۰.۱۷ ثانیه و ۱۰.۲۱ ثانیه را به ثبت رسانده‌اند.
تفتیان با رکورد ۱۰.۶۵ ثانیه‌ای که دوم اردیبهشت ثبت کرده به صورت مشترک با پنج ورزشکار دیگر در جایگاه نودویکم تاپ لیست آسیا قرار دارد. جایگاهی که خیلی از مدال دور است و انتظار می‌رفت این ورزشکار بعد از ماه‌ها تمرین در جامائیکا عملکرد بهتری داشته باشد.
با این شرایط و با توجه به رکورد‌هایی که در دوی ۱۰۰ متر آسیا ثبت شده کار تفتیان برای حضور در بازی‌های آسیایی و همچنین کسب ورودی المپیک بسیار سخت است. این ورزشکار اگر با رکورد ۱۰.۰۳ ثانیه سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کرد، برای المپیک پاریس باید عدد ۱۰.۰۰ ثانیه را ثبت کند. در حالی که هنوز نتوانسته به صورت رسمی ۱۰.۰۳ ثانیه را هم تکرار کند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->