رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

تفاهمنامه اقتصادی بین خراسان رضوی و ایالت سند پاکستان امضا شد

  • کد خبر: ۱۶۰۹
  • ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
تفاهمنامه اقتصادی بین خراسان رضوی و ایالت سند پاکستان امضا شد
استاندار خراسان رضوی و سر وزیر ایالت سند پاکستان یک تفاهمنامه اقتصادی را در مشهد امضا و مبادله کردند.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایرنا، علی رسولیان معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم امضای این تفاهمنامه در گفت و گو با خبرنگاران موضوع آن را توسعه همکاری‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی، مبادله کالا و تجارت و همکاری در برگزاری نمایشگاههای خارجی عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن یادآوری سفر دو ماه قبل نخست وزیر پاکستان به مشهد گفت: ایران و پاکستان در طول تاریخ روابط سیاسی و فرهنگی خوبی داشته‌اند و امیدواریم این دوستی و حسن همجواری علی رغم عدم تمایل برخی کشورها همچنان بین دو کشور حفظ شود.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر داخلی و سه میلیون زائر خارجی به مشهد افزود: شمار زائران مشهد سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه خراسان رصوی از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی خوبی نیز برخوردار است گفت: این استان با دارا بودن یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی در تولید ۱۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا چهارم کشور را در اختیار دارد و در محصول زعفران با تولید سالانه ۲۵۰ تن رتبه نخست جهان را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی استانی معدن خیز است و در بخش سنگ آهن حدود ۱۰ میلیون تن معادن سنگ آهن دارد.

استاندار خراسان رضوی به قرارداد خواهر خواندگی دو شهر مشهد و کراچی مرکز ایالت سند در هشت سال قبل اشاره کرد و گفت: پیشینه فرهنگی مشترک می‌تواند ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های فرهنگی به ویژه در بخش موسیقی نواحی فراهم کند.

تهاتر کالا بین دو منطقه، فعالیت‌های گردشکری مشترک و فعالیت در حوزه اقتصادی از جمله صنایع غذایی نیز مورد تاکید استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.

همچنین رزم حسینی در خصوص تهیه رایگان قطعه زمینی در مشهد برای ساخت زائر سرا برای زائران پاکستانی اعلام آمادگی کرد.

سر وزیر ایالت سند پاکستان نیز با تاکید بر گسترش روابط با ایران بیان داشت: قصد اولم از سفر به مشهد زیارت حرم امام رضا (ع) بود و این زیارت بهانه‌ای برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی است.

سید مراد علی شاه ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط دوجانبه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گفت: با وجود شمار بالای سفر زائران به مشهد و از جمله سفر اتباع کشور پاکستان به این شهر گسترش روابط دو جانبه ایالت سند و استان خراسان رضوی دارای اهمیت است.

سر وزیر ایالت سند پاکستان روابط دو کشور را خوب و رو به گسترش خواند و گفت: امید است موانع ساخت خط لوله صلح بین دو کشور بر طرف و صادرات گاز ایران به پاکستان از طریق این خط لوله آغاز شود.

علی شاه بندر کراچی مرکز ایالت سند را به عنوان مهمترین شهر اقتصادی پاکستان معرفی و ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی بین دو شهر کراچی و مشهد توسعه یابد.

وی به تولید بالای زغال سنگ در پاکستان اشاره و بیان کرد: علاوه بر تمایل برای فعالیت مشترک و توسعه روابط تجاری، به کار گیری متخصصان ایرانی برای استخراج زغال سنگ و تولید برق را خواستاریم.

پس از تبادل تفاهمنامه‌های اقتصادی بین دو مسئول، دو طرف هدایایی را به رسم یادبود مبادله کردند و سر وزیر ایالت سند پاکستان از استاندار خراسان رضوی برای بازدید از شهر کراچی دعوت به عمل آورد.

کشور جمهوری اسلامی پاکستان دارای چهار ایالت سند، پنجاب، بلوچستان و سرحد است که تنها ایالت بلوچستان این کشور با استان سیستان و بلوچستان ایران دارای مرز مشترک است.

بندر کراچی به عنوان مرکز اقتصادی و پر جمعیت‌ترین شهر پاکستان مرکز ایالت سند است.

 

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->