تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

قیمت هتل‌های ایران دو نرخی می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۶۱۶۷۶
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
قیمت هتل‌های ایران دو نرخی می‌شود؟
جامعه هتل‌گردانان و تورگردانان ایران در خصوص دریافت نرخ ارزی به توافق رسیدند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، جامعه هتلداران ایران و جامعه تورگردانان ایران در جلسه‌ای مشترک در خصوص دریافت نرخ ارزی و ریالی هتل‌ها برگزار کردند.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه توگردانان ایران گفت: این تشکل مخالفتی با دریافت نرخ ارزی از مسافرانی که خارج از حوزه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به ایران سفر می‌کنند، ندارد، از همین رو جا دارد هتل‌های کشور همکاری لازم را برای رونق تور‌های ورودی به ایران داشته باشند.

همچنین جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران پس از برگزاری این نشست تصریح کرد: این تشکل و هتل‌های کشور برای همکاری جهت کمک به رونق تور‌های ورودی آمادگی لازم را دارد. هتل‌های ایران برای کمک به رونق تور‌های ورودی و همکاری با جامعه توگردانان ایران، آماده است.

وی ادامه داد: از مسافرانی که در قالب تور‌های سامان‌دهی شده از سوی تورگردانان رسمی کشور وارد ایران می‌شوند، همان نرخی را دریافت می‌کنند که از مهمانان داخلی می‌گیرند.

موافقان و مخالفان دو نرخی شدن هتل‌ها

با این حال دو نرخی شدن هتل‌ها موافقان و مخالفانی دارد. عده‌ای از کارشناسان گردشگری بر این باورند که پرداخت نرخی متفاوت توسط گردشگران خارجی در ایران وجهه خوبی ندارد و این موضوع می‌تواند مایه آبروریزی برای ایران باشد. همانطور که در سایر کشور‌های دنیا، هتل‌ها و واحد‌های اقامتی از مردم کشور خود و گردشگران یک نرخ ثابت دریافت می‌کنند، در ایران نیز باید چنین رفتار شود.

اما با توجه به افزایش تورم در ایران و کاهش شدید ارزش پول ملی، هتلداران و صاحبان واحد‌های اقامتی معترضند که چرا باید به گردشگران و اتباع خارجی یارانه تعلق بگیرد.

دولت در بسیاری از جا‌ها به مردم یارانه می‌دهد، صرف از اینکه چطور می‌توان این یارانه را از مردم و اتباع خارجی جدا کرد، باید نرخ‌های تعیین شده برای آن هم مسیر اصولی را طی کنند، چرا که اگر هتلدار به گردشگر خارجی نرخ ارزی بدهد، سایر بخش‌ها مانند حوزه غذا و بهداشت نیز مدعی ارائه خدمات به گردشگران خارجی با نرخ ارزی خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->