شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: امسال برنامه‌های ملی به کمک برنامه‌های استانی بزرگداشت فردوسی می‌آیند+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۲۶۶۸
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: امسال برنامه‌های ملی به کمک برنامه‌های استانی بزرگداشت فردوسی می‌آیند+ فیلم
در آستانه ۲۵ اردیبهشت و بزرگداشت بزرگ شاعر حماسه سرای ایران، حکیم ابولقاسم فردوسی، نشست خبری پاسداشت این شاعر بزرگ در تهران برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست خبری که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تهران برگزار گردید، حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، به تشریح برنامه‌های پاسداشت فردوسی بزرگ پرداختند.

محمد حسین‌زاده، امروز (۱۷ اردیبهشت)، در حاشیه نشست خبری روز پاسداشت فردوسی که در انجمن آثار مفاخر و فرهنگی در تهران برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در آستانه ۲۵ اردیبهشت بزرگداشت بزرگ شاعر حماسه سرای ایران، حکیم ابولقاسم فردوسی هستیم که برنامه‌های متنوعی برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: امسال اتفاق مهمی نسبت به سال‌های گذشته داریم؛ اینکه برنامه‌های ملی در کنار برنامه‌های استانی تعریف شده و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور هم به کمک ما آمده است تا بتوانیم فردوسی را بیشتر و بهتر برای مردم و نسل جوان معرفی کنیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به اتفاق  دیگری اشاره کرده و افزود: نکته متمایز دیگر امسال، شعار محوری و برگزاری همایش علمی است که این همایش متناسب با شعار تعریف شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه امروز از این شعار رونمایی خواهد شد توضیح داد: در دو روز همایش علمی که ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد اساتید و دانشجویان به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

وی همچنین یادآور شد: در کنار محوریت علمی این رویداد برنامه‌های فرهنگی، هنری، فرهنگ عمومی و ورزشی نیز تعریف شده است که با پای کار آمدن مجموعه‌های مختلف دولتی و مردمی قرار است اتفاقات خوبی را از ۲۴ اردیبهشت تا سوم خرداد به عنوان دهه حماسه انقلاب اسلامی رقم بزنند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه مراسم بزرگداشت مردمی در آرامگاه فردوسی است که عصر روز ۲۴  اردیبهشت برگزار می‌شود. همچنین شب‌ها برنامه‌هایی از جمله اجرای تئاتر، حماسه خوانی و شاهنامه خوانی به همت شهرداری در محل آرامگاه برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->