جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ عامه پسند

  • کد خبر: ۱۶۴۵۴
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ عامه پسند
سهیل بیرقی بعد از ساخت فیلم عرق سرد با فیلم سینمایی عامه پسند در ژانر اجتماعی به جشنواره فیلم فجر آمده است.
«عامه پسند» سومین فیلم سهیل بیرقی کارگردان «من» و «عرق سرد» است که پاییز امسال در شهرضا و تهران جلوی دوربین رفت. بیرقی جزو کارگردانان جوان و دغدغه‌مند سال‌های اخیر سینما قرار می‌گیرد که با فیلم «من» نگاهی نو و متفاوت را وارد جریان فیلمسازی کرد.
 
او دو سال بعد از ساخت فیلم موفق و تحسین شده «عرق سرد»، به سراغ فیلمی رفته که شیوه فیلمنامه نویسی و کارگردانی آن شباهتی با دو فیلم قبلی ندارد و برخلاف نامش فضای خاص تری نسبت به آن‌ها دارد. فاطمه معتمد آریا به همراه هوتن شکیبا و باران کوثری ترکیب بازیگران اصلی جدیدترین ساخته بیرقی را تشکیل می‌دهند.
 
در خلاصه داستان فیلم آمده است:
عامه پسند. [ م مَ / مِ پَ سَ](ن مف مرکب)
آنچه را مردم معمولی پسندند. آنچه را عرف پسندد.

حاشیه
یکی از نکات جالب «عامه پسند»، فیلمبرداری اغلب سکانس‌های فیلم در شهرضا یکی از شهر‌های استان اصفهان است که زادگاه خود سهیل بیرقی بوده. بر خلاف دو اثر قبلی بیرقی این بار تهیه کنندگی «عامه پسند» را هم خودش بر عهده داشته است.
 
شاید تنها حاشیه این فیلم، واکنش سهیل بیرقی نسبت به توهین یکی از برنامه‌های صدا و سیما به رخشان بنی اعتماد باشد بیرقی در یادداشتی «عامه پسند» را به رخشان بنی‌اعتماد تقدیم کرد و مستقل بودنش در فیلمسازی را مدیون او دانست. اما یکی از نکات کنجکاوی برانگیز، حضور هوتن شکیبا در این فیلم است که سال گذشته سیمرغ نقش اول مرد را برای بازی در «شبی که ماه کامل شد» به دست آورد. «عامه پسند» تنها فیلمی بود که او بعد از سیمرغ بازی کرد.


فاطمه معتمد آریا از همان ابتدای نوشتن فیلمنامه گزینه اصلی سهیل بیرقی برای بازی در نقش فهیمه میربد بوده است. معتمد آریا در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که از سن ۵۷ سالگی به بعد می‌خواهد زندگی بر خلاف باور عامه داشته باشد. طبق شنیده‌ها، فهیمه میربد نقشی کاملا متفاوت در کارنامه بازیگری او است. از آنجایی یکی از نقاط قوت «عامه پسند» مانند فیلم‌های قبلی بیرقی بازی بازیگران فیلم است و دو دوره قبل همه بازیگران فیلم «عرق سرد» نامزد سیمرغ شدند، بعید نیست باران کوثری و هوتن شکیبا هم نامزد سیمرغ شوند. همچنین طبق شنیده‌ها کارگردانی و فیلمنامه سهیل بیرقی از ویژگی‌های مثبت فیلم است که در کنار هایده صفی یاری، کریستف رضاعی و حسین جعفریان شانس زیادی دارند که امسال از برگزیده‌های جشنواره باشند.
 
عوامل این فیلم عبارتند از:
 
کارگردان: سهیل بیرقی

تهیه‌کننده: سهیل بیرقی

نویسنده: سهیل بیرقی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا، باران کوثری

فیلم‌برداری: حسین جعفریان

تدوین: هایده صفی‌یاری
 
منبع: فیلم نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->