«لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

معاون رئیس جمهور: همه شهدا، شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۴۸۰۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
معاون رئیس جمهور: همه شهدا، شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند + فیلم
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: همه شهدا، شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند و اگر کسی در مسیر احیای معروف و مبارزه با منکر نباشد، دشمنی پیدا نمی شود که او را به شهادت برساند.

 به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم شب شعر «غیرت» که امشب (۲۸ اردیبهشت ماه) با حضور جمعی از شهدای آیینی در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، دکتر «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که انسان هایی مثل ما اهل حرف هستند و شهدا اهل عمل بودند، گفت: همه شهدا، شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند و اگر کسی در مسیر احیای معروف و مبارزه با منکر نباشد، دشمنی پیدا نمی شود که او را به شهادت برساند.

وی افزود: هر کشته شدنی شهادت نیست. کسی شهید است که توسط دشمنان خدا کشته می شود. اول طاغوتی ایجاد می شود و در مقابل آن طاغوت، مومنی قیام می کند و به شهادت می رسد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به شهادت شهید الداغی خاطرنشان کرد: غیرت انسانی و فطری و تربیت دینی شهید الداغی به او اجازه نداد که ظلم را ببیند و از کنار ظلم عبور کند. وجه مشترک همه شهدا، غیرتمندی آنها است.

وی افزود: در همان فیلمی که از نحوه شهادت شهید الداغی منتشر شد، عده ای هستند که قبل از شهید الداغی بی تفاوت از کنار موضوع رد می شوند و چه بسا اگر آنها هم وارد میدان شده بودند، امروز سایه شهید الداغی بر سر دخترش بود. او تنها بود و مظلومانه کشته شد. اگر آنها هم احساس غیرت می کردند، هم جان آن دختر در امنیت بود و هم شهید الداغی در قید حیات بود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عنصر مشترک دیگر بین شهدای ما، زمان شناسی است. آنها وقتی ظلم آشکار می بینند، تردید نمی کنند و در همان لحظه عمل می کنند.

وی افزود: شهدا پاک باخته هستند. همه آن چیزی که دارند و ندارند را فرو می گذارند و شجاعتی پیدا می کنند که ناشی از دارا بودن و ندار بودن نیست. بلکه ناشی از پاک باختگی آنها است. شهید الداغی در آن لحظه به این فکر نکرد که آینده فرزندش چه می شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: شهادت امری اتفاقی نیست. خداوند در انتخاب شهدا سلیقه خود را نشان می دهد. اگر انسان خود را برای خدا خالص کند و این را در عمل نیز نشان دهد، در حوادثی که در اطراف او اتفاق می افتد، خدا او را انتخاب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر سبزوار، شهر غیرتمندان است و اولین قیام در برابر تجاوز فراگیر خارجی در مقابل مغول هم در مورد موضوعی مشابه همین موضوع و در همین شهر اتفاق افتاد. مغولان به ناموس مردم رحم نمی کردند و غیرت جوانان سبزواری این موضوع را تحمل نکرد و قیام سربداران شکل گرفت.

شعرخوانی شهدای آیینی در وصف شهید و شهادت

گفتنی است در این مراسم، جمعی از شهدای آیینی از مشهد و دیگر نقاط کشور، اشعاری را در وصف شهید و شهادت و نیز شهادت شهید الداغی برای حاضران ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->