قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

کالچو هنوز زنده است

  • کد خبر: ۱۶۴۹۰۰
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کالچو هنوز زنده است
۳ تیم ایتالیایی در فینال ۳ جام اروپایی امسال حضور دارند.

صعود نمایندگان ایتالیا به دیدار نهایی سه تورنمنت باشگاهی اروپایی، یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا، اوج دستاورد ایتالیایی‌ها در چند فصل گذشته فوتبال باشگاهی به شمار می‌رود و پس از سال‌ها دوباره شاهد درخشش نمایندگان کالچو در میان دیگرلیگ‌های قاره سبز هستیم.

اینترمیلان، آاس رم و فیورنتینا، نمایندگان سری‌آ در این فصل هستند که شانس کسب جام‌های سه‌گانه اروپایی را برای سرزمین چکمه دارند و درصورتی‌که هر سه باشگاه در فینال‌های اروپایی موفق ظاهر شوند، این فصل شاهد رؤیایی‌ترین عملکرد سری‌آ در تاریخ رقابت‌های اروپایی خواهیم بود. البته تا همین‌جا هم عملکرد آن‌ها فراتر از انتظار بوده است و لیگ آن‌ها، یعنی کالچو، دوباره نشان داده که هنوز زنده است و می‌تواند در میان دیگرلیگ‌های ثروتمند اروپایی، مدعی باشد.

نراتزوری، پایان‌بخش نفرین ۶ ساله

اینتر با غلبه بر میلان به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۳ – ۲۰۲۲ صعود کرد تا پس از شش‌سال، فینال این تورنمنت دوباره با حضور یک تیم ایتالیایی برگزار شود. تا پیش از صعود نراتزوری به فینال، آخرین بار یوونتوس در فصل ۱۷ – ۲۰۱۶ به‌عنوان تیمی از ایتالیا به فینال چمپیونزلیگ رسیده بود. در این فاصله شش فینال بدون ایتالیایی‌ها برگزار شده بود. نکته جالب اینجاست که شش سال انتظار برای رسیدن تیم‌های ایتالیایی به فینال این تورنمنت در تاریخ این رقابت‌ها بی‌سابقه بوده است و اینتری‌ها سرانجام توانستند رکورد منفی دوری باشگاه‌های سری‌آ از فینال معتبرترین رقابت باشگاهی دنیا را بشکنند.

جالب‌تر اینکه آخرین قهرمان ایتالیایی لیگ قهرمانان نیز همین تیم اینتر بود که در سال ۲۰۱۰ توانست با هدایت ژوزه مورینیو فاتح این رقابت‌ها شود. حالا آن‌ها می‌توانند با تکرار قهرمانی، پس از سیزده سال دوباره معتبرترین جام باشگاهی جهان را برای سری‌آ به ارمغان بیاورند. البته شاگردان سیمونه اینزاگی به‌خوبی از چالش بزرگی که بیستم خرداد در مسابقه فینال برابر منچسترسیتی در پیش خواهند داشت، آگاه هستند و می‌دانند که برای پیروزی در برابر تیمی که رئال‌مادرید بزرگ را نابود کرد، به چیزی شبیه معجزه نیاز دارند.

مورینیو در آرزوی شکستن طلسم سویا

ژوزه مورینیو دومین سال متوالی رم را به فینال تورنمنتی اروپایی رسانده است. او که پارسال با جالوروسی قهرمان لیگ کنفرانس اروپا شده بود، امسال می‌تواند با تیمش قهرمان تورنمنت درجه دوم قاره سبز، یعنی لیگ اروپا شود. رم با پیروزی برابر بایرلورکوزن به فینال رسید و اکنون میان این تیم و قهرمانی فقط یک مانع به اسم سویا فاصله انداخته است.

اگر رم بتواند سویا را هم شکست دهد، مورینیو نه‌تن‌ها رم را اولین‌بار فاتح این رقابت‌ها کرده است، بلکه تعداد قهرمانی‌های خودش در این رقابت‌ها را مانند قهرمانی هایش در لیگ قهرمانان به عدد دو خواهد رساند. البته سویا که برای رسیدن به فینال، دیگرتیم ایتالیایی یعنی یوونتوس را حذف کرد، با شش قهرمانی پرافتخارترین باشگاه لیگ اروپاست و تا امروز در همه ادواری که موفق به صعود به فینال این تورنمنت شده، درنهایت جام را به خانه برده است. حالا آقای خاص امیدوار است تا با شکستن این طلسم عجیب سویا، جام را نصیب پایتخت‌نشینان ایتالیایی کند.

رؤیاپردازی دراماتیک بنفش‌های فلورانس

در بین سه فینالیست ایتالیایی، جذاب‌ترین صعود را باید متعلق به فیورنتینا دانست. بنفش‌های شهر فلورانس که در دیدار رفت مقابل بازل سوئیس ۲-۱ شکست خورده بودند، در بازی برگشت توانستند با گلی که در دقیقه ۱۲۹ به ثمر رساندند، در خانه حریف به برتری برسند و راهی فینال لیگ کنفرانس شوند.

این باشگاه قدیمی دهه‌هاست که هیچ جامی را دشت نکرده است و اکنون فرصت دارد تا در فینال یک رقابت اروپایی و در برابر وستهام، سرانجام طرف‌دارانش را به یک قهرمانی مهمان کند. صعود دراماتیک آن‌ها به فینال درحالی رقم خورد که تا آخرین ثانیه‌های وقت‌های اضافه بازی کار آن‌ها درمجموع دو بازی رفت و برگشت برابر پیش رفته بود و همه منتظر ضربات پنالتی بودند، اما در نهمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده، آنتونین باراک، هافبک اهل چک فیورنتینا، بنفش‌های فلورانس را به فینال رساند و حالا آن‌ها اگر بتوانند از سد وستهام در فینال هم بگذرند، پس از دهه‌ها باز هم صاحب جام خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->