هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۵ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، خیابان کوثر و سه‌راه خیام | فوت راکب موتورسیکلت در بزرگراه شهید چراغچی (۵ خرداد ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید فاطمی‌ارفع مدیر پروژه مسجدمحوری شهرداری مشهدمقدس شد مشاور عالی شهردار مشهد در امور مرتبط با سران قوا منصوب شد + تصویر آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید
سرخط خبرها

کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان در وضعیت هشدار است (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۵۱۳۹
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان در وضعیت هشدار است (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در سی و یکمین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش حجم آلاینده‌ها، برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار آلودگی و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله‌پور افزود: اگرچه میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۹۹ نشانگر هوای سالم است که رسیدن این شاخص به عدد ۱۰۱ موجب آلودگی هوا می‌شود چنان که شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) با عدد ۱۰۴ از ناسالم بودن هوا نشان دارد.

وی با بیان این که کیفیت هوای مناطق شهید "مفتح، خاقانی، امامیه، شهید آوینی و رسالت" مشهد در شرایط آلوده است اضافه کرد: شاخص کیفیت هوای مشهد در سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در روز‌های دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده روی را با هدف حفظ سلامتشان ترک نکنند، اما در روز‌های با هوای آلوده مردم از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->