تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان
سرخط خبرها

به دخترانمان اهانت نکنیم

  • کد خبر: ۱۶۵۱۴۵
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
به دخترانمان اهانت نکنیم
پیامبر خدا (ص) درباره دختران احادیث زیبایی دارند. بار‌ها در احادیث ما آمده است که شخصی صرفا به دلیل اینکه پدر دختری است و دختر دارد، وارد بهشت می‌شود، اما در بعضی احادیث شروطی برای این موضوع بیان شده است.

روز‌های قشنگی را می‌گذرانیم؛ تولد حضرت  معصومه (س) که روز دختر نام گذاری شده است و ایام جشنی که دهه کرامت نامیده شده است؛ اما این مناسبت را هر سال داریم و امسال باید ببینیم که در قدردانی و احترام دختران و سردست گرفتن کرامت دختر کجای کار هستیم.

کرامت دختر مسلمان به چیست؟ شک نداریم که احکام دین مثل دستوراتی که در باب عفاف و حجاب وجود دارد، به دنبال عزیز و محبوب کردن مؤمن است، ولی باید همه احکام را باهم دید و نمی‌شود یک بخش را گرفت و بخش دیگر را رها کرد.

پیامبر خدا (ص) درباره دختران احادیث زیبایی دارند. بار‌ها در احادیث ما آمده است که شخصی صرفا به دلیل اینکه پدر دختری است و دختر دارد، وارد بهشت می‌شود، اما در بعضی احادیث شروطی برای این موضوع بیان شده است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: شخصی که دارای فرزند دختر است و به آن دختر آزار نرسانده و به او توهین نکرده است و فرزند پسرش را بر او ترجیح ندهد، خدای متعال چنین شخصی را وارد بهشت می‌کند.

فرمود به شرطی بهشت می‌رود که به دخترش آزار نرساند و به او توهین نکند و حتی این مورد بیان شده است که پسرش را بر او ترجیح ندهد و این دستور برای همه ماست. اگر گفته می‌شود این دختر مسلمانی که در جامعه ماست، مثل دختر خودمان است، پس حق نداریم به او توهین کنیم. حق نداریم به او آزاری برسانیم، حق نداریم در برخورد با او بی انصافی کنیم. مسئول جامعه حق ندارد پسران را بر دختران ترجیح بدهد و امکاناتی برای آن‌ها فراهم کند که برای دختران وجود ندارد و خلاصه آنکه نمی‌توانیم خودمان را پیرو پیامبر خدا (ص) بدانیم و این بخش از دستورات صریح ایشان را نادیده بگیریم.

حتی جایی اگر دختری را می‌بینیم که از نظر ما عیبی رفتاری دارد، درباره او پیش‌داوری نکنیم. حق نداریم به او توهین کنیم یا به او آزاری برسانیم، چون به ما دستور داده اند که نهی ازمنکر فقط باید با احترام انجام شود. امام صادق (ع) می‌فرمایند: رفیق بما یامر و رفیق بما ینهی. یعنی الا و لابد اگر نهی ازمنکر هم می‌خواهیم بکنیم، باید با رفق و مدارا و مهربانی و رفاقت باشد تا تأثیر کند و جامعه گرفتار مشکل و شکاف نشود.

زیبایی اسلام آنجایی است که همه احکام و دستوراتش را در کنار هم ببینیم و عمل کنیم و حتی کسانی که بخشی از دین را می‌گیرند و بخشی را رها می‌کنند، چهره دین را زشت می‌کنند و بدون شک آن دنیا باید در پیشگاه اولیای دین که زحمت‌ها برای رسیدن این گنجینه به ما کشیدند و خون‌ها دادند، پاسخگو باشند.
به امید آنکه دختر مسلمان در جامعه و خانواده خودش مانند فاطمه معصومه (س) عزیز و محبوب باشد. ان شاءا...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->