علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مسدود شدن بیش از ۲ هزار شماره کارت و حساب بانکی کلاهبرداران

  • کد خبر: ۱۶۵۲۸۵
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
مسدود شدن بیش از ۲ هزار شماره کارت و حساب بانکی کلاهبرداران
رئیس پلیس آگاهی فراجا از کاهش پنج درصدی وقوع کلاهبرداری در کشور خبر داد و گفت که با بهره‌گیری از سامانه سرآمد بیش از دوهزار شماره کارت و حساب بانکی در اختیار کلاهبرداران مسدود شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمد قنبری در تشریح وضعیت عملکرد معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: با توجه به اینکه شایع‌ترین جرم در این حوزه مربوط به کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت است، در این بازه زمانی تعداد ۸۶۴ فقره سیم کارت و ۶۷۸ فقره سریال گوشی تلفن همراه مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد دو هزار و ۸۵۲ شماره کارت و حساب بانکی در اختیار کلاهبرداران از طریق سامانه سرآمد تعلیق و مسدود شده است، افزود: اجرای طرح مستمر کشف پیش‌دستانه منجر به کشف ۲۱۱ پرونده و دستگیری ۵۶۳ متهم شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار متهم در حوزه جعل و کلاهبرداری دستگیر شده‌اند، اظهارکرد: ۵۷ محکوم متواری و تحت تعقیب در شش استان کشور در قالب طرح محکومان متواری و تحت تعقیب شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح عملیات در پاتوق عرضه مدارک جعلی طی دو مرحله در مرداد و دی ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور ۲۳۳ نفر دستگیر و ۱۵ هزار و ۴۳۳ فقره انواع اسناد جعلی رسمی عادی و اقلام تقلبی کشف شد.

قنبری همچنین از انسداد و همچنین فیلتر ۸۰۰ فقره از پیج‌های اینستاگرام، سیم کارت‌ها و حساب‌های بانکی در فضای مجازی که اقدام به فروش و تبلیغ مدارک جعلی کرده بودند خبر داد و گفت که ۳۰ متهم نیز در این خصوص دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کاهش وقوعات کلاهبرداری در کشور گفت: بر اساس آمار ارائه شده طی این بازه زمانی تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی از عموم مردم خواست چنانچه مواردی مانند درخواست‌های تلفنی و یا حضوری افراد ناشناس برای انجام هرگونه عملیات بانکی، انتقال وجه، کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

قنبری در پایان سال گذشته را سال پر تلاشی برای پلیس آگاهی دانست و گفت: با اجرای طرح‌های مختلف توانستیم جرایم سازمان یافته را کاهش دهیم که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ها و طرح‌های مختلف بیش از پیش امنیت را برای مردم عزیز فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->