۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده
سرخط خبرها

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه سرمایه گذاری در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۵۵۱۱
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کلاهبرداری میلیاردی به بهانه سرمایه گذاری در مشهد
پیگیری ۲ پرونده فضای مجازی که شیادان به بهانه سرمایه‌گذاری و رمالی، ۲ زن را سرکیسه کردند.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ هر دو زن بودند. یکی زندگی مشترکش را در بن‌بست می‌دید و دیگری به‌دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن و بدون ریسک بود تا پولش در بازار کنونی بیشتر از این آب نشود. اولی می‌خواست کاری کند که به‌اصطلاح شوهرش سربه‌راه شود و دیگری می‌خواست پولش را هدفمند سرمایه‌گذاری کند. اما راه هر دو درنهایت به یک‌جا ختم شد و دست‌به‌دامن فضای مجازی شدند. یکی برای یافتن طلسمی که شوهرش را مهربان کند و زن دیگر برای یافتن فردی دانا به امور سرمایه‌گذاری که وضعیت مالی‌اش را کن‌فیکون کند، اما خروجی هر دو یکی بود و اسیر شیادان فضای مجازی شدند.

چندین پرونده به پلیس فتای مشهد ارجاع شده بود که نشان از کلاهبرداری در حوزه رمزارز داشت و با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، سرهنگ ابوالفضل طالب‌الحق، رئیس پلیس فتای مشهد، به همراه همکارانش مأمور رسیدگی به این پرونده‌ها شدند.

در بررسی یکی از پرونده‌ها که مال‌باخته خانمی سی‌ودو ساله بود، مشخص شد که فردی ناشناس از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی درباره خرید دلار یارانه‌ای ارتباط برقرار کرده و پس از ملاقات حضوری در یکی از پارک‌های محدوده شرق مشهد، با بیان اینکه در حال حاضر دلار یارانه‌ای به فروش نمی‌رسد، اقدام به تبلیغات فریبنده درباره حرفه‌ای‌بودنش در ارز‌های دیجیتال و سود سرشار رمزارز‌ها کرده و توانسته بود اعتماد شاکی را جلب کند.

دون‌پاشی!

اما ازآنجاکه شاکی تخصص کافی در حوزه رمزارز نداشته است، فرد کلاهبردار اقدام به راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال برایش می‌کند. زن جوان ابتدا ۱۰۰ میلیون تومان از پس‌اندازش را در اختیار این فرد می‌گذارد و مدتی سود خوبی بابت سرمایه‌گذاری دریافت می‌کند.

زن جوان با دریافت سود زیاد در مدت‌زمان کوتاه وسوسه می‌شود و با تبلیغات این فرد، یک‌میلیارد تومان دیگر را با فروش طلا‌های مادر و خواهرش به امید پول‌دارشدن، یک‌شبه در اختیار این شیاد می‌گذارد، اما پس از مدتی متوجه خالی‌شدن کیف پولش می‌شود و ارتباطش با متهم قطع می‌شود.

یک کلاهبرداری کثیف

در بررسی‌های فنی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که فرد کلاهبردار تعدادی کیف پول برای شاکی فعال کرده و یکی از آن‌ها را روی تلفن همراه خودش راه‌اندازی و اقدام به انتقال ارز‌های دیجیتال از کیف شاکی به کیف پول خودش کرده است.

گروه رسیدگی‌کننده پرونده با سرنخ‌های دیجیتالی به‌جامانده و استفاده از روش‌های نوین کشف جرائم سایبری، باوجود استفاده از روش‌های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهم، او را ردزنی و با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی و غافل‌گیرانه در محدوده منطقه طلاب دستگیر کردند.

متهم بیست‌و‌دوساله که تبعه خارجی است و همراه پدرش اقدام به کلاهبرداری در این زمینه کرده است، در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه کلاهبرداری بود، اما در ادامه تحقیقات، در رویارویی با ادله و مستندات دیجیتالی به‌دست آمده به کلاهبرداری اعتراف کرد.

باتوجه‌به مستندات به‌دست‌آمده، تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرائم احتمالی کماکان ادامه دارد و شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند به اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فتا واقع در خیابان پیروزی ۲ مراجعه کنند.

کلاهبرداری در شرق کشور

پرونده دیگری که کارشناسان پلیس فتای مشهد توانستند آن را به نتیجه برسانند، موضوع کلاهبرداری به بهانه طلسم و رمالی بود.

زن سی‌ودو ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پایگاه سوم پلیس فتای مشهد از فردی که در یک صفحه اینستاگرامی با تبلیغاتی مبنی بر رمالی و دعانویسی از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش به کارشناسان گفت که پس از ارتباط‌گیری با فرد آگهی‌دهنده و تبلیغات فریبنده‌اش مبنی بر گره‌گشایی، مبلغ ۹ میلیون تومان برای خرید طلسم و جادو به شماره کارت اعلامی واریز کرده است و پس از گذشت چند روز متوجه کلاهبرداری شده است.

دستگیری در غرب کشور

باتوجه‌به تراکنش مالی صورت‌گرفته و بررسی سوابق صفحه اینستاگرامی مجرمانه، سرنخ‌هایی از کلاهبردار دردسترس کارشناسان پلیس فتای مرکزی قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی، متهم را در یکی از استان‌های جنوب‌غرب کشور شناسایی و با نیابت قضایی دستگیر کردند.

خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده، مبلغ کلاهبرداری به‌حساب شاکی برگردانده شد. اما این موضوع دستاویز جدیدی برای اختلافات بین این زن و شوهرش شد که پلیس با معرفی آن‌ها به یکی از مراکز مشاوره نیروی انتظامی، روان‌شناسان این مرکز توانستند با ریشه‌یابی سوءتفاهم‌های پیش‌آمده در زندگی این زوج به آن‌ها کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->