بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت
سرخط خبرها
تکرار شکست‌های دور رفت، اما با اختلاف کمتر

میزبانی مشهدی‌ها از لیگ برتر کبدی بانوان به پایان رسید

  • کد خبر: ۱۶۶۳۹
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
میزبانی مشهدی‌ها از لیگ برتر کبدی بانوان به پایان رسید
نماینده خراسان در مرحله اول دور برگشت لیگ کبدی، همان نتایج دور رفت را تکرار کرده و فقط یک پیروزی کسب کرد.
مژده رنگیان - برترین‌های کبدی بانوان کشور به‌مدت ۳ روز میهمان مشهدی‌ها بودند تا در مرحله سوم لیگ برتر کشور، به میدان بروند. برای اولین‌بار بود که تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی برای میزبانی از این رقابت‌ها اقدام کرد و ورزشکاران در خوابگاه این مؤسسه ساکن شدند و به‌مدت ۳ روز در سالن چندمنظوره بانوان آن به رقابت پرداختند. آستان قدس چند ماه پیش نیز میزبان تیم ملی دختران کبدی کشور بود و از آن‌ها به‌خاطر حرکت فرهنگی ارزشمندشان در بازی‌های آسیایی جاکارتا تقدیر کرد، آنجایی‌که ملی‌پوشان با بوسه بر پرچم ایران شروع به خواندن آیت‌الکرسی کردند که مورداستقبال خوبی قرار گرفت.

در این ۳ روز، ۲۰ دیدار برگزار شد که بیش از ۱۸۰ نفر در قالب ۹ تیم از ۸ استان کشور شامل تهران الف و تهران ب، خراسان رضوی، سیستان‌وبلوچستان، ایلام، لرستان، گیلان، گلستان و قزوین پیگیر این بازی‌ها بودند. همچنین ۹ داور از خراسان رضوی به‌همراه کادر داوری، این دیدار‌ها را در مشهد قضاوت می‌کردند.

صف‌آرایی مجدد پس از ۴۰ روز
آخرین روز از آذرماه، لیگ برتر کبدی آغاز شد. دور رفت در ۲ مرحله پیگیری شد که در اولین مرحله، تیم خراسان رضوی برابر تیم‌های امید جلین، گیلان، سیستان‌وبلوچستان و ایلام به میدان رفت و تنها توانست برابر تیم هیئت گیلان به پیروزی دست پیدا کند. حالا با برگزاری مرحله اول دور برگشت، دختران کبدی‌کار خراسان رضوی این‌بار در خانه خود باید برابر این رقبا به میدان می‌رفتند. سمانه افخم، سرمربی تیم استان، که خودش نیز در مسابقات به میدان می‌رود، به‌دنبال جبران شکست‌های دور رفت بود؛ اما تلاش‌های تیم جوان و بومی او برابر تیم‌های پرمهره و قدرتمند حریفان کافی نبود.

تکرار ۳ شکست و یک پیروزی
آن‌ها در نخستین بازی خود برابر امید جلین به میدان رفتند. دور رفت را خراسانی‌ها با اختلاف ۸ امتیاز واگذار کرده بودند، اما در دور برگشت این اختلاف به ۵ امتیاز کاهش یافت، ولی باز هم شکست خوردند. در دومین بازی، شاگردان افخم برابر تیم گیلان صف‌آرایی کردند. دختران مشهدی در این رقابت توانستند عملکرد درخشانی داشته باشند و ۴۳ بر ۲۱ این تیم را شکست دهند. چنین‌نتیجه‌ای در دور رفت نیز برای آن‌ها تکرار شده بود. در سومین بازی، نماینده استان در مشهد به‌مصاف تیم قدرتمند سیستان‌وبلوچستان رفت؛ تیمی که امسال شگفتی‌ساز بوده و در همین دوره توانست اولین شکست را به تیم کهکشانی تهران‌الف تحمیل کند و با اختلاف ۱۰ امتیاز پایتخت‌نشینان را شکست داد. اما برابر همین تیم، دختران جوان و باانگیزه خراسان عملکرد فراتر از انتظاری نشان دادند و با اختلاف ۵ امتیاز، بازی را به حریف سیستانی واگذار کردند. این درحالی بود که در دور رفت، شاگردان افخم نتیجه ضعیف ۴۱ بر ۱۳ را برابر این حریف کسب کرده بودند و این‌بار توانستند آن شکست را تا حدود زیادی جبران کنند. درنهایت در آخرین بازی مشهدی‌ها در این دوره، بیمه سلامت ایلام حریف نماینده استان بود و تیم مشهد ۳۷ بر ۲۷ برابر تیم ایلامی شکست خورد و همان اتفاق دور رفت
تکرار شد.

رده چهارمی تا هفتمی در انتظار خراسانی‌ها
در مجموع ۳ مرحله برگزارشده لیگ، تیم خراسان رضوی با ۸ امتیاز در رده هفتم جدول نُه‌تیمی قرار دارد و تیم گلستان با ۱۱ امتیاز در رده ششم، حریف اصلی خراسانی‌ها محسوب می‌شود. تهران‌الف تنها یک شکست دارد و با ۲۱ امتیاز صدرنشین است، تهران‌ب با ۱۹ امتیاز دوم است و تیم سیستان‌وبلوچستان نیز هجده‌امتیازی بوده و سوم است. در انتهای جدول نیز تیم‌های کرمان و گیلان جای گرفته‌اند. تنها یک مرحله از لیگ برتر کبدی بانوان باقی مانده که ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه، در پایان هفته جاری باید در ایلام به میدان بروند تا تکلیف قهرمان لیگ مشخص شود. خراسانی‌ها این شانس را دارند که حتی تا رده چهارم بالا بیایند؛ اما رقبای قدرتمندی همچون تهران‌الف و قزوین در آخرین دور، انتظار آن‌ها را می‌کشند و باید بیشترین تعداد پیروزی را در این مرحله کسب کنند.

عملکرد خوب دختران نوجوان و جوان مشهدی در این رقابت‌ها باعث شده تا توجه مربیان و کادر فنی تیم ملی به‌سمت این تیم جلب شود، به‌طوری‌که گفته می‌شود در پایان، تیم خراسان بیشترین تعداد بازیکن دعوت‌شده به تیم ملی را خواهد داشت. یکی از بازیکنان تیم مشهد، سارینا زارع متولد ۸۴ است که توانست عملکرد درخشانی از خود نشان دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->